حجت الاسلام و المسلمین رضایی گفت: ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن، مقابله با آسیب های اجتماعی و کمک رسانی به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی از وظایف اصلی بسیج می باشد.
کد خبر: ۸۵۹۶۵۷۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام و المسلمین ید الله رضایی در خطبه های این هفته نماز جمعه مهرشهر ضمن اشاره به معنای مثبت و منفی ایثار اظهار داشت: ایثار دو معنا دارد که یک معنای آن مثبت و دیگری منفی است.

وی افزود: معنای مثبت آن مقدم داشتن دیگران بر خود است که از جمله خصلت های بسیار ارزشمند انسانی می باشد و معنای منفی آن اینگونه است که گروهی از مردم دنیا را بر آخرت ترجیح می دهند و مقدم می دانند در حالیکه دنیا برای فنا شدن خلق گردیده است وگذرگاهی برای توشه برداشتن است.

امام جمعه مهرشهر به روایتی از امیر المومنین(ع) اشاره کرد و گفت: بزرگواری و شخصیت انسان تکمیل نمی شود جز با ایثار و عفت که در آیه 9 سوره حشر نیز از ایثارگران به عنوان"اولئک هم المفلحون" یاد شده است که به رستگاری رسیدند.

وی در خصوص دیگر برکات ایثار گفت: از برکات ایثار کامیابی و رستگاری، آموزش انسان و دستیابی به لاترین درجه ایمان است که بهشتی مخصوص وجود دارد و گروهی که ایثار می کنند از ساکنان آنجا می باشند.

حجت الاسلام رضایی در ادامه به تشکیل نهاد بسیج در 5 آذر 58 به فرمان امام(ره) اشاره داشت و عنوان کرد: ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن، مقابله با آسیب های اجتماعی و کمک رسانی به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی از وظایف اصلی بسیج می باشد.

وی در خصوص نفوذ دشمن به داخل کشور نیز چنین گفت: نفوذ دشمن از طریق رسانه ها، نشر کتب و ایجاد کرسی ها در دانشگاه هاست که در تلاش هستند ملت را گرفتار فحشا، اعتیاد، زنا و دیگر موارد کند.

امام جمعه مهرشهر تصریح کرد: اصول مکتب امام(ره) را باید بازخوانی کرد، استکبارستیزی باید مورد توجه قرار گیرد چراکه امام(ره) فرمودند بزرگترین ساده اندیشی است که فکر کنیم امریکا دست از دشمنی های خود علیه ایران برداشته است.

وی با اشاره به این مطلب که عملیات تروریستی در فرانسه باید ریشه یابی شود ادامه داد: فرانسه در قدرت یافتن داعش در لیبی، آسیا، عراق و سوریه تلاش کرد و چشم خود را بر روی افرادی که آنجا رفتند بست.

حجت الاسلام رضایی تشکیل گروهک داعش را در حمایت از اسرائیل عنوان کرد و افزود: هدف آن ها جذب تندروهاست و بر اساس اندیشه وهابی و بر علیه کسانی که مخالف موجودی اسرائیل هستند تشکیل شده است.

وی افراد گروهک های تکفیری را احمق دانست و گفت: آن ها شستشوی ذهنی می شوند و سران این گروه ها نیز توجیه شده هستند.

امام جمعه مهرشهر در پایان در خصوص موسسات مالی و اعتباری گفت: بسیاری از موسسات مالی و اعتباری که در سطح شهر و کشور هستند فاقد مجوز هستند و هدفشان اخذ اموال مردم است که باید در خصوص فعالیت اینگونه موسسات دقت لازم صورت گیرد.



خبرنگار افتخاری: فرانگیز اصغر نژاد
ارسال نظرات
پر بیننده ها