فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه با بیان اینکه امروز بسیج در تمامی اقشار جامعه نفوذ پیدا کرده است، افزود: امروزه در هر صحنه ای که بسیج وارد عمل می شود نقش تاثیر گذار خود را نمایان می کند.
کد خبر: ۸۵۹۶۵۹۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سعید شعبانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قروه به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یکی از الطاف الهی بود که توسط حضرت امام خمینی (ره) در 5 آذر 59 ایجاد شد و در راه دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب و دفاع از آب و خاک کشور قدم برداشت و باوجودی که عده ای چنین می اندیشیدند که با پایان هشت سال جنگ تحمیلی عمر بسیج نیز به پایان خواهد رسید اما نگاه خردمندانه امام راحل و مقام معظم رهبری یک بسیج توانمند را ایجاد نموده بود که نه تنها نور و روشنایی ان از بین نرفت بلکه سایر ملل آزاد اندیش جهان را نیز تا به امروز در برگرفته است و تفکر بسیج به سایر نقاط جهان نیز گسترش داشته است.


وی با بیان اینکه امروز بسیج در تمامی اقشار جامعه نفوذ پیدا کرده است، افزود: امروزه در هر صحنه ای که بسیج وارد عمل می شود نقش تاثیر گذار خود را نمایان می کند و در واقع به عنوان الگویی مناسب نمود یافته است که در تحولات یمن و بحرین و سوریه و عراق اثرات و کارکرد آن را مشاهده می کنیم.


به گفته وی بسیج در طول سال‌های انقلاب نشان داده مردمی‌ترین نهاد در نظام اسلامی است و تاکنون ثمرات ارزشمندی برای کشور داشته است.


شعبانی بیان داشت: مهم‌‌ترین و اصلی‌‌ترین فکر و دغدغه بسیج، حفظ ارزش‌ها و باورهای مذهبی ملی است که از بدو تاسیس تاکنون همواره در این جهت حرکت کرده است.


وی با اشاره به ایستادگی مردانه این نیروی مردمی در 8 سال دفاع مقدس در مقابل دشمن اظهار داشت: این ایستادگی برای این بود که ارزش‌های سازنده‌ای که به برکت انقلاب اسلامی زنده شده بود، حفظ و تقویت شود.


شعبانی ایستادگی بسیجیان در پای باورها و ارزش‌ها را که برترین خواسته شهدا به ویژه در بعد دفاع از ولایت فقیه را یادآور شد و افزود: بسیجی می‌داند که ارزش‌ها حاصل رشادت‌های شهداست و از این رو به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد که این ارزش‌ها را کمرنگ کند.

بسیج سازندگی در شهرستان قروه با هدف محرومیت زدایی گام برداشته است

فرمانده سپاه قروه با اشاره به فعالیت های بسیج در سطح شهرستان قروه خاطر نشان کرد: در کنار ماموریت فرهنگی و آموزشی بسیج در شهرستان قروه ماموریت های بسیاری در عرصه بسیج سازندگی و محرومیت زدایی به ما محول شده است.

وی افزود: در بحث احداث مساجد ما 6 مسجد در شهر ها و روستاهای تابعه احداث نمودیم که 245 میلیون تومان اعتبار یافت و هزینه ساخت مساجد شد.
شعبانی بیان داشت: در طی سال جاری مبلغ 35 میلیون و 200 هزار تومان به احداث سرویس های بهداشتی اختصاص یافته است که در روستاها و شهر های تابعه این سرویس های بهداشتی در مساجد ایجاد شده است.


این مسئول نظامی با بیان اینکه پروژه های احداث خانه عالم در روستاهای منطقه مورد توجه قرار گرفته است گفت: با نبود خانه عالم امکان اینکه روحانیون نیز در روستاها حضور یابند وجود نداشت و بنابراین مبلغ 36 میلیون تومان به احداث 2 خانه عالم در روستاها اختصاص یافت


به گفته شعبانی استادسرای حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه نیز با اعتبار 30 میلیون تومان توسط سپاه پاسداران قروه در سال جاری ایجاد شد.


فرمانده سپاه قروه از تعمیر مدارس با اعتباری بالغ بر 13 میلیون تومان در سطح شهرستان خبر داد و افزود: لای روبی قنات ها، احداث غسالخانه در روستاها،کمک به محرومیت زدایی با اعتباری 120 میلیون ریالی برای 100 خانوار نیازمند در شهرستان و نیز حمایت مالی از بیماران صعب العلاج با اعتبار 35 میلیون ریالی در قروه از دیگر برنامه های اجرا شده در سال جاری بوده است.


شعبانی با اشاره به فعالیت های محرومیت زدایی سپاه قروه افزود: تاکنون 50 بیمار چشم پزشکی توسط پزشکان متخصص بسیج جامعه پزشکی شهرستان قروه ویزیت رایگان شدند که از این تعداد 24 نفرنیازمند عمل جراحی چشم هستند و 26 نفر به صورت سرپایی معاینه شدند.

به گفته وی در این طرح بیمارانی که نیاز به عمل جراحی آب مروارید چشم دارند شناسایی می شوند و در طول هفته بسیج توسط پزشکان متخصص در بیمارستان تک تخصصی چشم این شهرستان به صورت رایگان مورد عمل جراحی قرار می گیرند.

وی گفت: بسیج موفق شد در حوزه اشتغال نیز با توجه به بیکاری چشمگیری که در سطح شهرستان وجود دارد جلسات متعددی با ادارات و نهادهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی برگزار نماید و وام هایی هدذفمند که دارای انحرافات حداقلی بودند با اعتبار 11 میلیارد ریال را وارد شهرستان کند که این اعتبارات در اختیار 65 کارآفرین شهرستان قرار گرفت.


شعبانی از اعزام تیم های پزشکی در هفته بسیج به نقاط محروم شهرستان خبر داد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 تیم بهداشتی و پزشکی رایگان در مناطق محروم سطح شهرستان وارد شده اند و در هفته مبارک بسیج نیز در 3 روستا این مهم انجام خواهد شد.


وی در پایان افزود: با توجه به اینکه فضای ورزشی در سطح شهرستان بسیار کم می باشد 6 سوله ورزشی صالحین با مساحت 400 متر مربع در بخش های مختلف شهرستان ایجاد نموده ایم که هم اکنون سوله های ورزشی دزج و سریش آباد 100 درصد تکمیل شده اند و عملیات تکمیل دیگر سوله ها نیز ادامه دارد.

ارسال نظرات