رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بسیج را ظرفیت خوبی برای توسعه کشور انست.
کد خبر: ۸۵۹۶۶۵۹
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶

سید علی نادر دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، گفت: بسیج ظرفیت خوبی برای توسعه کشور است به شرطی که در حوزهای مانند اقتصاد مقاومتی یک برنامه عملیاتی، منسجم و کارآمد داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در اصل عامل راهاندازی و بهرهگیری از همه ظرفیتهای داخلی کشور اعم از توانمندیهای نیروی انسانی، تجهیزاتی و کارگاهی برای افزایش سرعت پیشرفت کشور و خودکفایی است  افزود: تحقق این مهم میتواند هم در رفع نیازهای داخلی، هم در قطع وابستگی کشور وهم در افزایش خودباوری نقش مهمی داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با تاکید بر اینکه منظور از اقتصادی مقاومتی این نیست که در کشور را به روی همپیمانان و سایر کشورهایی که میتوانند با رعایت مصالح دوطرف در توسعه کشور کمک کنند ببندیم گفت: باید در تدوین هر برنامه ای به خودکفایی و استقلال کشور البته با تاکید بر شرکتهای دانشبنیان و مراکز فناوری توجه شود.

دهقانی اظهار کرد: به نظر بنده ظرفیتشناسی و معرفی توانمندیها و ارائه چارچوب برای اثربخشی هر چه بیشتر مراکز تولیدی میتواند توسط بسیج انجام شود به هر حال ما در کشور و استانمان زمینههای کاری متنوعی داریم که نیازمند معرفی آن به علاقهمندان داخلی برای سرمایهگذاری، فعالیت و تولید است. این فرصتها باید شناسایی و ارزشهای اقتصادی آن با مدلهای علمی تبیین شود و با این حال به نظرم این میتواند از وظایف سازمانی مانند بسیج باشد.

وی تصریح کرد:هم به لحاظ جامعه آماری تحت مدیریت و هم به لحاظ امکانات ظرفیت خوبی در اختیار بسیج است و با این حال ضرورت دارد که دولت هم از همه ظرفیتها و فرصتها برای رهایی کشور از تنگناها به ویژه مشکلات اقتصادی بهرهمند شود.

 رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: البته رویکردهای دولت در برنامه ششم کاملاً روشن است؛ بنابراین اگر سازمانی برنامه کارآمد برای اجرایی شدن فرامین برنامه داشته باشد منطقی است که دولت از آن استفاده کند.

دهقانی با بیان اینکه بسیج می تاند باید در یک یا دو حوزه مشخص براساس مطالعاتی که قبلاً در سایر مراکز علمی کشور انجام شده یا خود سازمان بسیج انجام داده است تعهداتی را بر عهده بگیرد اضافه کرد: به عنوان مثال در زمینهای مانند مدیریت بحران در کشور یا موضوعات دیگر یا حتی در یک حوزهای که در مرز دانش باشد مانند فناوری نانو بسیج می تواند به خوبی نقش آفرینی کند.

وی بیان کرد: به هر حال کشور ما مشکلات متعددی دارد و نیازها هم با پیشرفت تکنولوژی هر روز متنوعتر میشوند؛ بنابراین بسیج هم به نظر بنده باید با پذیرش واقعیتهای کشور به ویژه در حوزه اقتصاد به کمک دولت بیاید و با مشارکت در سازندگی کشور در هر حوزهای که تعیین میکند در افزایش سرعت و کیفیت پیشرفت کشور نقش خود را هر چه بیشتر ایفا کند.

ارسال نظرات