فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک گفت: یکی از مهمترین ارکان شجره طیبه صالحین سرگروه ها ی صالحین می باشند.
کد خبر: ۸۵۹۶۷۲۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، علی اسلامی  در جمع سرگروه های حلقه های صالحین بسیج پایگاههای مقاومت بسیج روتان و شهید مردان افزود: شجره طیبه صالحین چهار چوب کلی نظام تربیتی معرفتی و بصیرتی بسیجیان است و شجره طیبه صالحین به دنبال ایجاد یک نظام تربیتی ُ معرفتی و بصیرتی در  سطوح مختلف بسیجیان است که با استفاده از ظرفیت های علمی و معنوی نظام اسلامی ُ موجبات ارتقای آحاد بسیجیان را در ابعاد مختلف فراهم می سازد.

وی تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثارگران و سلحشوران هشت سال دفاع مقدس وظیفه‌ای مهم و همگانی است که در راستای آشنا کردن نسل‌های آینده با فرهنگ دفاع مقدس و انتقال روحیه پایداری در برابر تجاوز و حماسه‌آفرینی در تقابل نابرابر با دشمنان دین مبین اسلام و در نتیجه سرافرازی میهن اسلامی به نوجوانان این مرز و بوم نقش موثری را ایفا می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک تصریح نمود: یکی از مهمترین ارکان طرح شجره طیبه صالحین سرگروه ها می باشند، زیرا ارتباط مستقیمی با متربیان دارند و باید مسائل تربیتی و آموزشی آنها را نیز بر عهده بگیرند سرگروه ها باید با توجه به معیارهای صحیح و مناسب انتخاب  شوند.

 سرگرد پاسدار اسلامی ابراز داشت: قطعا یکی از وظایف اصلی حلقه های صالحین انتقال ارزشهای دفاع مقدس به جوانان و به خصوص نوجوانانی است که در بعد زمانی فاصله زیادی با این موضوع دارند و متاسفانه در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیز چندان جدی گرفته نشده است که باید بوسیله شما بسیجیان به آن اهتمام  بیشتری صورت بگیرد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک بیان کرد: امروزه بهترین نوع تربیت و آموزش برای بسیجیان این است که تحت نظر مربیان و اساتید عابد و عالم پرورش پیدا کنند، که این روش هم به عنوان طرح شجره طیبه صالحین شکل گرفته است و علاوه بر منبع اصلی که کتاب قرآن کریم می باشد یکی از وسایل تربیت و آموزش بسیجیان به حساب می آید.

سرگرد پاسدار اسلامی یادآور شد: طرح صالحین یکی از بزرگ ترین و مهم ترین طرح های تربیتی و آموزشی می باشد که از اوایل شکل گیری نظام جمهوری اسلامی مطرح شده و  اگر به صورت صحیح اجرا شود مطمعناً ثمره خوبی خواهد داشت که امروزه ثمره آن پرورش افراد صالحی است که می توانند نسل های بعد نظام اسلامی را تربیت  و آموزش دهند تا در سراسر کره خاکی افراد بیشتری با دین کامل اسلام و  اسلام ناب محمدی آشنا و به آن گرایش پیدا کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک اضافه کرد: برای تحقق اهداف شجره طیبه صالحین نیاز به تشکیل جلسات مستمر، هم اندیشی و برنامه ریزی صحیح برای تبادل اطلاعات بین سرگروه های صالحین است و امروز یکی از مهمترین فعالیت های و ماموریت های بسیج فعال کردن گروههای صالحین بسیج در جامعه است.

 

ارسال نظرات