خبرهای داغ:
همزمان با 5 صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه (س) مراسم عزاداری با حضور پاسداران،هیئت رزمندگان اسلام شهرستان،بسیجیان هیئات های مذهبی و جمعی از بازنشستگان و مسئولین اجرایی شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۶۷۹۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با 5 صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه (س) مراسم عزاداری با حضور پاسداران،هیئت رزمندگان اسلام شهرستان،بسیجیان هیئات های مذهبی  و جمعی از بازنشستگان و مسئولین اجرایی شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سودمند با اشاره به دوره آخرالزمان تربیت صحیح را یکی از راه های رسیدن به کمال و سعادت برشمرد و گفت: هدف از شجره طیبه صالحین در سپاه و بسیج تربیت درست دین است.

وی در ادامه به روایتی از مرحوم فخر رازی اشاره کرد و افزود: دو چالش که دنیای مدرنیته امروز برای تربیت درست با آن دست و پنجه نرم می کند طوفان شهوات و تاریکی شبهات است.

حجت الاسلام سودمند اظهار داشت: پیغمبر اکرم راه حل رهایی از این دوچالش را به امت خود نشان داده و در حدیثی می فرماید:"إنّما مَثَلُ أهلِ بَيتي فيكُم كمَثَلِ سَفينَةِ نُوحٍ عليه السلام " و در احادیث دیگری از سایر معصومین اهل بیت به چراغ تشبیه شده اند.

سودمند افزود: ما برای رهایی از این دوچالش درمان و راهی به جز اهل بیت نداریم.

وی اظهار داشت: اما زائر اهل بیت نیز دو گروه هستند ،عده ای که امام را دوست دارند و عده ای که امام آنها را دوست دارد.

سودمند با اشاره به واقعه کربلا گفت: امام حسین در طول مسیر سفرش از مکه به کربلا بارها مردم را به سوی خود فراخواند و از آنها یاری خواست ،عده ای امام را دوست داشتند ولی گفتند: حسین جان ما شمارا دوست داریم ،اسب و مال و شمشیر می دهیم ولی جان نمی دهیم.

حجت الاسلام سودمند ادامه داد: ولی عده ای دیگر هستند که بواسطه اعمال و رفتارشان امام آنها را دوست دارد و به بهانه های مختلف آنها را به زیارت خود فرا می خواند، پس سعی کنید جزو این گروه باشید.

وی پشت سر امام بودن،به امام اقتدا کردن،به امام متصل بودن و تا آخر همراه امام بودن را از مشخصه های چنین افرادی برشمرد.

در پایان این مراسم روضه حضرت رقیه(س) قرائت شد و مداحان وقاری،ذیغمی و قربانزاده در سوگ عزای نازدانه امام حسین علیه السلام نوحه و مرثیه خواندند و حاضرین سینه زدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها