خبرهای داغ:
یکی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گفت: آشناسازی نسل جوان با اندیشه بسیج و خلوص بسیجیان نام‌آور هشت سال دفاع مقدس می‌تواند تضمین کننده سلامت عقیدتی و اخلاقی باشد.
کد خبر: ۸۵۹۶۹۹۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی رضایی از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس و راوی هشت سال جنگ تحمیلی در گفتگو با خبرنگاران طی سخنانی باشاره به اینکه به نظر من یکی از ظرفیت‌های ویژه بسیج در دوران کنونی موضوع مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، اظهار کرد: امروز رسانه‌های غربی فکر و عقیده نسل جوان ما را هدف قرار داده است و بروز برخی آسیب‌های اجتماعی و انحرافات اخلاقی نیز نشان می‌دهد که دشمن در برخی جبهه‌های جنگ نرم توانسته است پیشروی کند.

وی با اشاره به اینکه آشناسازی نسل جوان با اندیشه بسیج و خلوص بسیجیان نام‌آور هشت سال دفاع مقدس می‌تواند تضمین کننده سلامت عقیدتی و اخلاقی باشد، ابراز کرد: هشت سال دفاع مقدس گنجینه فرهنگی غنی و سرشاری است که متأسفانه کمتر مورد توجه دقیق و ظریف قرار گرفته است.

این پیشکسوت دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ما نتوانسته‌ایم واقعیت‌ها و حقایق فرهنگ دفاع مقدس را به درستی به نسل جوان انتقال دهیم، ادامه داد: من ضمن احترام به تمام اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده است معتقدم غالباً اسیر کلیشه‌ها و سطحی‌نگری در زمینه انتقال پیام دفاع مقدس شده‌ایم.

رضایی در این خصوص اضافه کرد: وقتی پیام دفاع مقدس با قابلیت‌های هنری می‌آمیزد میلیون‌ها نفر چه در داخل و چه در خارج مخاطب آن می‌شود و این نشان می‌دهد که اگر گرایش به فرهنگ دفاع مقدس مطلوب نیست ضعف از امثال ماست که نتوانسته‌ایم به درستی ماهیت بسیج و دفاع مقدس را به جوانان عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: بسیج طی سه دهه گذشته همواره در کنار انقلاب بوده است چرا که اساساً از دل انقلاب اسلامی بیرون آمده است، بسیج ماهیتی دینی و عقیدتی دارد و پیش از آنکه یک سازمان به حساب آید یک فرهنگ و منش است.



ارسال نظرات
پر بیننده ها