خبرهای داغ:
زهرا نصیری
اعضا شورای سیاستگذاری اجلاسیه کنگره ملی سرداران و ۲۳۰۰شهید شهرستان خمینی شهر که در سال۹۵ برگزار می شود درآینده ای نزدیک با رهبر انقلاب دیدارخواهند کرد.
کد خبر: ۸۵۹۷۰۰۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، فرمانده ناحیه بسیج سپاه خمینی شهرازاجرای بیش از135 عنوان برنامه درهفته بسیج خبرداد وگفت: با توجه به وجود مطبوعات مختلف، خبرنگاران خبرگزاری ها و سایت های خبری بسیج رسانه خمینی شهر در این هفته افتتاح می شود.

سرهنگ حمید مرادی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج گفت: درحال حاضر تفکر و فرهنگ بسیج جهانی شده و با توجه بسیج از جوانی خود گذشته و پس از گذراندن ۳۶سال از عمرش تجاربی را کسب کرده و نیز در منطقه شاهد هستیم که کشورهای مختلفی نهاد مردمی شبیه فیزیک ظاهری موجود در بسیج ایران اسلامی را تشکیل داده اند.

وی با اشاره به اینکه احساس امنیت در جامعه نتیجه قدرت ملی بسیج است، گفت: امسال هفته بسیج با رویکرد پرداختن به مباحث بصیرتی و روشنگری است و بسیج چراغ راه نخبگان و خواص جامعه بوده که راهش را در بحران های گوناگون کشورگم نکرد.

وی با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که در پیش است تاکید کرد: ایجاد فضای پرشور انتخاباتی و تشویق برای حضور مردم پای صندوق های رای که حاصل آن خلق حماسه ای دیگر باشد از جمله اقدامات ویژه در هفته بسیج خمینی شهر می باشد.

وی افزود: بسیج خرج جناح و شخص خاصی نخواهد شد و وظیفه بسیج حفظ و حراست از آرمان های انقلاب و دستاوردهای نظام، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و دفاع از حریم ولایت است.

مرادی، از مهمترین ضعف های این تشکل مردمی در شهرستان را حضور کم رنگ در رسانه ها وارائه ضعیف گزارش عملکردی و فعالیت های انجام شده در بسیج دانست و اضافه کرد: تشکیل اتاق های فکر و همفکری با نخبگان در خصوص شبهات، خرافات و مشکلات اعتقادی موجود در شهرستان که به بدنه مذهبی خمینی شهر ضربه می زند از مهمترین اقدامات این ناحیه است.

وی باتوجه به اجلاسیه کنگره ملی سرداران و ۲۳۰۰شهید شهرستان خمینی شهر که در سال۹۵ برگزار می شود، بیان کرد: بسیاری از برنامه های بسیج در خمینی شهر با محوریت شهدا انجام خواهد شد و این اجلاسیه در طول تاریخ شهرستان تنها یک بار رقم خواهد خورد.

وی افزود: اعضا شورای سیاستگذاری این کنگره درآینده ای نزدیک دیداری را با رهبر انقلاب خواهند داشت و گزارش از فعالیت های ۱۰ساله این کنگره را به محضر ایشان اطلاع داده و پیام فرمانده کل قوا به مردم شهید پرورشهرستان دریافت می شود.

*اجرای ۱۳۵ برنامه درهفته بسیج

فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر با اشاره با سالروز تاسیس بسیج مستضعفین در سال ۵۷ به فرمان حضرت امام(ره) اعلام کرد: هفته بسیج امسال با شعار «بسیج دست قدرت خدا» آغاز و بیش از ۱۳۵ برنامه برای این هفته پیش بینی شده است.

وی با معرفی عناوین روزهای هفته بسیج در سال جاری ادامه داد: هفته بسیج از ۲۹آبان با عنوان «بسیج ، ولایتمداری و انتظار»، روز شنبه ۳۰ آبان «بسیج ، بصیرت و استکبارستیزی»، روز یکشنبه ۱ آذر «بسیج، خود کفایی و اقتصاد مقاومتی»، روزدوشنبه ۲ آذر با عنوان «بسیج ، خودباوری و جهاد علمی»، روزسه شنبه ۳ آذر «بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی»، چهارشنبه ۴ آذر«بسیج، وحدت و بیداری اسلامی» و پنج شنبه ۵ آذر که روز بسیج مستضعفین است با عنوان «بسیج ،‌ ایثار و میثاق با شهدا» نام گذاری شده است.

سرهنگ مرادی به کلیات برنامه های پیش بینی شده هفته بسیج در خمینی شهر اشاره کرد: تجلیل از نخبگان بسیجی، نمایشگاه سواد رسانه ای و حضور پررنگ در فضای مجازی، جشنواره غذا، همایش کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی، برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری با توجه به نزدیکی در انتخابات، گشت های عملیاتی نمادین در سطح شهر، همایش فرماندهان پایگاه های بسیج از بدو تاسیس تا کنون، راه اندازی رادیو بسیج در مدارس، پیاده روی خانوادگی، افتتاح چند پروژه و سالن ورزشی و… از جمله برنامه های سپاه ناحیه خمینی شهر که به مناسبت هفته بسیج در سال جاری اجرا خواهد شد.

*حضور بسیج در اقشار مختلف جامعه

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه رویکرد بسیج همه ساله متناسب با نیاز نظام تغییر می کند اظهار کرد: اثر گذاری بسیج در شرایط و دوران مختلف دیده شد و در دهه ای که فتنه های بسیار رخ داد نقش مثبتی از بسیج در کشور برجای ماند که نشان دهنده عملکرد متناسب این سازمان در حوزه های نرم ، سخت و در عرصه های مختلف حضور مردمی داشته است.

وی بابیان اینکه بسیج به صورت تخصصی در اقشار مختلف مردم خمینی شهر ورود پیدا کرده است، افزود: این ناحیه مقاومت دارای کانون ها بسیج ورزشکاران، هنرمندان، مداحان، مهندسین، کشاورزی، جامعه زنان، پیشکسوتان، دانش آموزی، فرهنگیان، دانشجویی، پزشکان، اصناف، حقوقدانان، ادارات و مساجد می باشد.

مرادی اظهار کرد: بسیج یک رسانه بسیار قوی است که هدایت افکار عمومی اقشار مختلف مردم را بدست گرفته و رسانه ای است که در همه جا، جای پای آن دیده می شود و در هفته بسیج سال جاری کانون بسیج رسانه خمینی شهر نیز افتتاح خواهدشد.

وی از جمله اهدافی که در بسیج خمینی شهر وجود دارد را اینگونه بیان کرد: توسعه و تعمیق تفکر بسیجی، معرفی توانمندی های بالفعل و بالقوه بسیج ، تبیین نقش و جایگاه بسیج مردمی در اقتدار ملی و جلوگیری از نفوذ دشمن، تقویت روحیه استکبارستیزی و تقویت اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/63055

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها