خبرهای داغ:
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهم اقدامات دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی در حوزه خود را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۹۷۰۱۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

حسن طاییدر گفتگو با خبرگزاری بسیج در قم در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه با تأکیدات مقام معظم رهبری در موضع اقتصاد مقاومتی، دولت در این زمینه چه اقدامی را انجام داده است؟، پاسخ داد: کاری که دولت در چهارچوب اقتصاد مقاومتی انجام می دهد یک سری شاخص هائی را تعریف می کند و یک سری هدف و چگونگی نیل به آن ها را مورد بررسی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص هائی که بنده در مضوع اقتصاد مقاومتی دیدم، توان کارآفرینی بود، ابراز کرد: برای افزایش توان کار آفرینی که در واقع بحث اصلی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هست برنامه های زیادی در نظر گرفته شده است، که از جمله می تان به ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و اشتغال در سطوح دبستان، دبیرستان، دانشگاهیان، فارغ التحصیلان و کسانی که خودشان کارآفرین هستند اشاره کرد، ما قصد داریم این افراد را شناسائی کنیم و زمینه های گسترش و تکثیر چنین کارفرمانیانی را فراهم کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیافزود: اقدام جدی دیگری که ما در این زمینه انجام می دهیم، چگونگی شروع یک کسب و کار را به دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی آموزش می دهیم و در کنار این چگونگی و شروع یک کسب و کار، روش های گوناگون تأمین مالی را نیز آموزش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه روش های تأمین مالی جمعی یکی از بخش های گوناگون تأمین مالی است، ابراز کرد: در سطح جهان هم این موضوع مطرح است، فارغ از اینکه افراد به بانک مراجعه کنند، خودشان می توانند با تشکیل صندوق هایی و کمک یک سری از افراد در چهارچوب خیری، وقف، قرض و شراکتی از کسب و کارهای نوپائی که شکل گرفته حمایت کنند.

طایی بیان کرد: کسب و کارها باید توسط دستگاه ها مورد حمایت قرار بگیرد و در یک دوره کوتاهی این افراد را مورد حمایت قرار دهند تا آماده برای ورود به بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات در چهارچوب اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: در واقع این اقدامات برای این است که اقتصاد کشور در مقابل نوسانات داخلی و بین المللی و شوک هائی که به آن وراد می شود، توان بالاتری داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره با اینکه اقدام دیگری که در چهارچوب اقتصاد مقاومتی در حال انجام است، توانمند سازی، اشتغال پذیری و کارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه هاست، خاطرنشان کرد: 14 الی 15 برنامه در نظر گرفته شده است که این برنامه ها در واقع در دانشگاه ها کار را شروع می کند و از اولین بحث ها و پایه های ابتدائی در حوزه کارآفرینی و ایجاد شغل تا زمانی که یک کاری وجود داشته باشد و بخواهند آن را گسترش بدهند، تمام این برنامه ها تدوین شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیافزود: اقدام دیگری که در حوزه اقتصاد مقاومتی توسط معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است، بحث های مربوط به افزایش سطح بهره بری عوامل تولید است که این بحث هایی که مطرح می شد قبلاً هم در اقتصاد ایران مطرح بود ولی در حال حاضر در چهارچوب یک سازمان جدید در بحث اقتصاد مقاومتی آن را دنبال می کنیم.

وی بیان کرد: معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به محضی که چهارچوب های کلی سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلام شد، شروع کرد نهادهائی حامی کسب و کارها را به ویژه در حوزه کسب و کار های خرد و کوچک گرد هم آورد و سعی دارد با آنها علاوه بر هم افزائی، هم راستایی اهداف و جهت گیری ها، مدیرت و منابع را نیز تجهیز کند.

طایی در پایان تصریح کرد: اولین اقدامی که ما در این حوزه انجام دادیم، این بود که از سازمان بسیج سازندگی دعوت کردیم تا در این مجموعه کسب و کار های خرد و کوچک حضور داشته باشد و خودم شخصاً چنیدین نوبت با مسئولین این سازمان جلسه داشتم و در سفرهای استانی هم بیشتر وقتمان را برای پروژه های بسیج قرار دادیم .



ارسال نظرات