خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شاهرود از اجرای بیش از 190 برنامه به مناسبت هفته بسیج در شهرستان شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۷۲۵۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
سرهنگ پاسدار حمید دامغانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین این شجره طیبه اظهار کرد: گرامیداشت هفته بسیج، گرامیداشت همه خوبی ها و ارزش های پاک الهی و انسانی است و این شجره را امام راحل برای حفظ و صیانت از اهداف و دستاوردهای انقلاب و اسلام عزیز غرس کرد و امروز درخت تناور و الگویی برای همه جهانیان است.

وی افزود: هفته بسیج و گرامیداشت آن زنده نگهداشتن مکتب شاهدان و شهیدانی است که بر گلدسته های رفیع آن اذان رشادت و شهادمت سر داده و در این مدرسه عشق کسب علم و دانش و معرفت و بصیرت نموده و به جوار معبود خود پر کشیده اند.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به برنامه های هفته بسیج در شهرستان اظهار کرد: در هفته بسیج بیش از 190 عنوان برنامه به همت پایگاه ها و حوزه ها و کانون ها و اقشار مختلف بسیج در سطح شهرستان شاهرود اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: فضاسازی و درج جملات رهبری و امام در سربرگ نامه های اداری،برگزاری مجالس بزرگداشت هفته بسیج، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری با موضوع بسیج،افتتاح پایگاه های مقاومت،برپایی ایستگاه های مختلف در قالب ایستگاه سلامت،مشاوره،پزشکی و صلواتی و برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس و بسیج از برنامه های این هفته می باشد.

دامغانی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، تجلیل از بسیجیان نمونه،برگزاری دوره های آموزشی امربه معروف و نهی از منکر،برپایی نمایشگاه با موضوع فعالیت های بسیج،افتتاح سالن ورزشی و ساختمان پایگاه از دیگر فعالیت های در هفته بسیج امسال است.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به برگزاری نشست های روشنگری در سطح پایگاه ها و واحدهای بسیج بیان کرد: اهدای خون توسط بسیجیان،پیاده روی شبانه، دیدار با سالمندان،ماشین نویسی با محتوا هفته بسیج،فراخوان بسیجیان ،رژه موتوری بسیجیان،برپایی شب خاطره،برگزاری یادواره شهدا، برگزاری مسابقاات نقاشی،عکاسی و خوشنویسی با موضوع بسیج از دیگر برنامه در طول این هفته می باشد.

وی با اشاره به برگزاری شب شعر بسیج و برنامه های تعزیه خوانی در این هفته ادامه داد: برگزاری اردوهای جهادی،برگزاری گردهمایی حلقات صالحین بسیج و گردهمایی سرگروه ها و مربیان صالحین،برگزاری کارگاه های افزایش جمعیت و برگزاری یادواره شهید شاخص قشر بسیج طلاب استان در شاهرود از برنامه های هفته بسیج شهرستان شاهرود است.

دامغانی با اشاره به ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه رضوی در 5 آذرماه عنوان کرد: اعزام اکیپ های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم شهرستان،برگزاری همایش مادرانه و دخترانه به همت بسیج جامعه زنان، برگزاری کارگاه های مهارت زندگی برای دختران بالای 16 سال،برگزاری جشنواره غذاهای سنتی از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به دیدار با ائمه جمعه شهرستان خاطر نشان کرد: برگزاری میقات صالحین و برنامه های متنوع و مختلف دیگر در سطح شهرستان از فعالیت های بارز بسیج در این هفته خواهد بود.

دامغانی با دعوت از عموم مردم برای حضور در این برنامه و بویژه بسیجیان سلحشور و غیور اظهار کرد: امروز بسیج در منطقه ما به عنوان الگویی برای مبارزه و استکبار ستیزی مطرح است و باید همه و به خصوص مسئولین قدر این نیروی عظیم مردمی را بدانند که به فرموده امام راحل در آتش غضب الهی گرفتار نشوند.

وی با اشاره به فعالیت های سازندگی و اردوهای جهادی بسیج در مناطق محروم گفت: اقشار مختلف بسیج در راستای محرومیت زدایی و کمک به بهسازی و زیباسازی مدارس،مساجد و امکان عمومی تلاش های گسترده ای به خصوص در مناطق محروم شهرستان انجام داده و فعالیت های عمرانی مختلفی چون ساخت سرویس بهداشتی،حمام،غسالخانه،مسجد و حتی کمک به احداث بنا برای ایثارگران دفاع مقدس در مناطق محروم را انجام داده اند.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به اقتصاد مقاومتی و تاکید رهبر انقلاب بر این موضوع و استفاده از پتانسیل داخلی و نیذوی انسانی جوان و کارآمد و تحصیل کرده عنوان کرد: در سال 94 تاکنون 132 وام اقتصاد مقاومتی در قالب خوداشتغالی به واجدان شرایط با ارزشی بالغ بر 25 میلیارد و 250 میلیون ریال با معرفی با بانک عامل پرداخت شده است.

وی افزود: این وام ها از 5 تا 30 میلیون تومان بلند مدت می باشد و در عرصه های مختلفی چون پرورش مرغ و ماهی،زنبور عسل،دام سبک و سنگین،شترمرغ،صنایع تبدیلی، پرورش قاچ و صنایع دستی پرداخت گردیده و همچنان این وام ها به واجدین شرایط ادامه دارد.

دامغانی با اشاره به برگزاری بیش از 2هزار نفر روز اردوهای جهادی طرح هجرت 3 بسیج دانش آموزی گفت: در این اردوها دانش آموزان اقدام به بهسازی و مرمت و زیباسازی فضای آموزشی می کنند و در قشر محلات نیز در قالب اردوهای یکروزه 2400 نفر روز و اردوهای هفت روز جهادی 16800نفر روز کار انجام شده است.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به برنامه های بسیج سازندگی در هفته بسیج اظهار کرد: افتتاح دو کارگاه ایجادی اقتصاد مقاومتی،برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در روستاها،بازدید مسئولین شهرستان از طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان،سرکشی و اهدا هدیه به موثرین اقتصاد مقاومتی و برگزاری کلاس های مشاوره ای اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از برنامه های بسیج سازندگی در این هفته می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها