رییس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: رسانه های ایرانی ارتباط درست با مخاطب را نمی دانند به همین دلیل با کاهش مخاطب میلیونی مواجه هستند.
کد خبر: ۸۵۹۷۲۶۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی، مسعود بصیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خراسان رضوی افزود: اینکه رسانه های غرب مخاطبان میلیونی دارند و ما نداریم علت اصلی ان این است که رسانه های ما حرف مردم را نمی زنند و در بسیاری از موارد تبدیل شده اند به ویترین احزاب .
 
 وی به تشریح ضعف های رسانه های داخلی پرداخت و خاطرنشان کرد: نداشتن اقتصاد مستقل یکی دیگر از معضلات اساسی رسانه های ایرانی است که نهایتا آنها را به سمتی می کشاند که تبدیل به ویترین احزاب سیاسی شوند. 
 
بصیری تصریح کرد: زمانیکه رسانه ها استقلال مالی داشته باشند تن به انتشار اخبار احزابی که تنها از آنها نردبانی برای بالا رفتن و رسیدن به مقاصد سیاسی می سازند را نمی دهند.
 
 رییس سازمان بسیج رسانه کشورساماندهی مخاطبان و کاربران شبکه های اجتماعی را یکی دیگر از معضلات فرهنگی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: وقتی رسانه های رسمی با مردم بیگانه اند و حرف دل مردم را نمی زنند گرایش افراد جامعه به شبکه های اجتماعی افزایش بالایی پیدا می کند و چون این رسانه های مجازی معضلات زیادی دارند،به دلیل اینکه فرهنگ استفاده صحیح از این تکنولوژی هنوز در کشور ما نهادینه نشده مردم ناخواسته در دامی می افتند که اهداف صاحبان رسانه های غربی را تامین می کنند.
 
وی به ۲۰ میلیون مخاطب فعا ل شبکه های اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: فیلترینگ شبکه های اجتماعی باید بطور جدی عملیاتی شود زیرا در تمامی کشور ها بحث فیلترینگ وجود دارد و کشور ما هم دارد به سمت فیلترینگ هوشمند حرکت می کند که امیدواریم بزودی مرحله عملیاتی کردن ان اغاز شود.
 
  مسعود بصیری موضوع فرهنگ سازی در حوزه شبکه های اجتماعی را در صورتی موثر دانست که با اعمال قانون همراه باشد و گفت: چون جذابیت فضا های اینترنتی و موضوع رها بودن جوانان در این محیط های مجازی عواقب وحشتناکی دارد که در آینده نه چندان دور دامن گیر جامعه می شود .
 
وی در پایان با تاکید بر ضروری بودن فرهنگ سازی با شیوهای درست و کارشناسی شده همراه با اعمال قانون شکل بگیرد، گفت: استفاده درست از این تکنو لوژی مفید است و نمی شود جامعه را از آن محروم کرد.
ارسال نظرات