خبرهای داغ:
رئیس سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان مطرح کرد؛

احیای هویت شهری با تقويت فعالیت‌های فرهنگی محله‌محور

خبرگزاري بسيج: معاون فرهنگي سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان گفت: با احداث و ساخت فرهنگسراها در محلات مختلف شهر می‌توانیم هویت شهری را احیا کنیم.
کد خبر: ۸۵۹۷۲۹۷
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

محمد مهدي كريمي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی به صورت محله‌محور اشاره کرد و اظهار كرد: دو فرهنگسرای ملک‌الشعرا بهار و فروغی به صورت محله‌محور فعالیت می‌کنند که این موضوع می‌تواند در احیای هویت افراد محله موثر واقع شود، به نوعی اینگونه کارها در سطح محلات می‌تواند هویت شهری را احیا کند.

وي اهداف مهم شهرداری اصفهان در این فرهنگسراها را انتظار، هویت محلی، مودت و رحمت عنوان کرد و ادامه داد: متناسب با این اهداف، قالب‌های مختلف فرهنگی در این فرهنگسراها به کار گرفته می‌شود تا همه شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون فرهنگي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان عنوان کرد: با ساخت و احداث این فرهنگسراها، سعی می‌شود تا مبتنی بر توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در همه مناطق شهر به صورت یکسان برای همه شهروندان مختلف کار شود.

وي افزود: با توجه به شرایط فعلی جامعه مقرر شده در کنار برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی و هنری، به کلاس‌های آموزش خانواده، سواد رسانه‌ای و مسائلی از این قبیل نیز پرداخته شود.

كريمي پیرامون فرهنگسرای فروغی که از فرهنگسراهای تخصصی بانوان است، گفت: بانوان نیز از اهمیت خاصی برای ما برخوردارند و رویکرد شهرداری نیز توجه ویژه به بانوان بوده و در راستای ایجاد مراکز تفریحی و آموزشی بانوان فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

وي همچنين با اشاره به افتتاح فرهنگسراهای ملک‌الشعرا بهار و فروغی در منطقه 8 اصفهان اظهار کرد: این دو فرهنگسرا در زمینه‌های مختلف در راستای اجرای برنامه‌های متعدد و مسائل آموزشی فعالیت می‌کنند و با اهداف متفاوت به خدمت‌رسانی برای شهروندان می‌پردازد.

ارسال نظرات