استاد حوزه و دانشگاه:

شهدا با مقاومت و تبعیت از امر ولایت و رهبریت از دین اسلام دفاع کردند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدا با ایستادگی و مقاومت و تبعیت از امر ولایت و رهبریت از دین اسلام دفاع و به تکلیف خود خوب عمل کردند.
کد خبر: ۸۵۹۷۳۸۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام سیدکاظم میر‌حسینی اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه امروز(۳۰ آبان) در یادوراه شهدای جهادگر صومعه‌سرا با بیان اینکه اعتقاد همه انسان‌ها دین آنهاست، اظهار کرد: دین اسلام دین مقبول است و بعد از آن هیچ دینی قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به وظایف ما نسبت به دین مبین اسلام افزود: معرفت به اسلام و شناخت، عمل، دفاع و حمایت از دین از وظایف هر فردی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دیندار ماندن و حمایت از دین در شرایط سخت بسیار مشکل است، گفت: کسی که دینداری را در طول تاریخ معرفی کند دفاع از دین کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی اشکوری با بیان اینکه از نظر اسلام هیچ چیزی نمی‌تواند جای دین را بگیرد، تصریح کرد: انسان اشراف مخلوقات است و حفظ جان و حیات وی به قدری ارزشمند است که می‌تواند واجبات خدا را ترک کند.

وی با بیان اینکه اگر روزه برای حیات انسان مضر است گرفتن آن حرام محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: حفظ جان در نزد پروردگار مهمتر از حفظ دین است.

حجت‌الاسلام اشکوری با بیان اینکه انسان حق دارد جانش را فقط برای دین خرج کند، اظهار کرد: انسان قابل قیمت گذای نیست و فقط بهایش بهشت است زیرا قیمت انسان را جز خدا کسی نمی‌داند.

وی با بیان اینکه در رأس دین ولی فقیه حضور دارد، افزود: شهدا با ایستادگی و مقاومت و تبعیت از امر ولایت و رهبریت از دین اسلام دفاع کرده و به تکلیف خود خوب عمل کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه داشتن بصیرت و آگاهی، مقاومت و پایداری و ولایتمداری را از ارکان حفظ دین عنوان کرد و گفت: از ارکان اصلی عدم موفقیت دشمن نسبت به کشور ما مقاومت، پایداری و ولایتمداری ملت سرافرازمان است.

حجت‌الاسلام اشکوری با بیان اینکه امروز هدف اصلی دشمن از بین بردن روحیه ایثار و شهادت است، تصریح کرد: وظیفه ما نسبت به دین بسیار سنگین است، ما باید برای  اسلام و دین جان خود را به تبعیت از ولایت فقیه اهدا کنیم.

وی با بیان اینکه فاصله انداختن بین مردم بزرگترین خطر امروز جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: نوک تیر حمله دشمن به ولایت است که همه آحاد جامعه باید در این راستا از بصیرت بالایی برخوردار باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا برای حفظ دین و قرآن جان خود را فدا کردند، اظهار کرد: امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون خون شهدا و صبر خانواده‌های آنها است.


ارسال نظرات