عرصه صنایع تبدیلی در این استان از ظرفیت چشمگیر برخوردار بوده و این عرصه نیازمند توجه بیش از پیش است.
کد خبر: ۸۵۹۷۴۹۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، سرهنگ عظیم سرداری، مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل در جلسه کارگروه بسیج سازندگی و شورای اقتصاد مقاومتی شهرستان نمین اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم مطالبات مقام معظم رهبری امام خامنه ای مدظله العالی را محقق کنیم.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: بخش اصلی در اقتصاد مقاومتی روشنگری عموم مردم علی الخصوص متقاضیان عرصه ها است.

وی گفت: نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد عرصه در آن نسبت به سال های گذشته مهمتر و پررنگتر شده و مقتضیات زمان ایجاب می کند که تمامی اقدامات انجام شده و نتایج بدست آمده برای عموم مردم اطلاع رسانی و روشنگری شود.

سرهنگ سرداری گفت: عرصه صنایع تبدیلی در استان اردبیل از ظرفیت چشمگیر برخوردار بوده و این عرصه نیازمند توجه بیش از پیش است.

وی گفت: بهترین متقاضیان عرصه صنایع تبدیلی بانوان و افراد جویای کار بوده که این عرصه در نوع خود یک عرصه درآمدزا، سود ده و اشتغالزا است.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه همه تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج برای احیا عرصه و یا ایجاد آن ارائه می شود اظهارکرد: هیچ گونه تسهلاتی برای توسعه مراکز تولیدی در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: تمامی وام ها و تسهیلات اقتصاد مقاومتی در عرصه های مورد نظر عملیاتی و هزینه شده و در صورت وجود انحراف در این تسهیلات بانک مربوطه موظف بوده مبلغ مورد نظر را برگشت دهد.

سرهنگ سرداری در ادامه سخنان خود گزارشی از کمک های مردمی به مدافعان حرم حضرت زینب (س) اشاره کرد و این همت و حضور مردم در صحنه را ستودنی عنوان کرد.

*پرداخت 16 میلیارد و220 میلیون ریال تسهیلات اقتصادی مقاومتی در نمین

در ادامه این جلسه فرمانده سپاه نمین با اشاره به اقدامات انجام شده در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: امسال در سطح شهرستان نمین بیش از 16 میلیارد و 220 میلیون ریال برای 90 نفر از متقاضیان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در قالب طرح ها زود بازده ارائه شده است.

سرهنگ حسین ایرانی گفت: این میزان تسهیلات به ایجاد و احیاء 32 مورد پرورش مرغ خانگی، 18 مورد زنبورداری، 23 مورد دام های سبک و سنگین، دو مورد گیاهان دارویی، دو مورد آبزیان، دو مورد ورمی کمپوست و دو مورد نیز به پرورش قارچ اختصاص یافته است.

وی افزود: از ارائه تسهیلات به صورت متمرکز از سوی سپاه ناحیه نمین خودداری شده و فرماندهان پایگاه ها در سطح روستا پس از شناسایی و یا درخواست از سوی بسیجیان، طرح مورد نظر به حوزه ها ی مقاومت بسیج معرفی شده است.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد حوزه مقاومت بسیج پس از تکمیل پرونده او انجام مقدمات اولیه، از طرح پیشنهادی نظارت کرده و پس از بحث و بررسی و در صورت تایید به ناحیه سپاه نمین معرفی و ارجاع داده می شود.

فرمانده سپاه نمین بیان کرد: تمامی پرونده های مربوط به متقاضیان طی یک کمیسیونی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتیجه گیری می شود.

وی افزود: در تسهیلات اقتصاد مقاومتی امسال هیچگونه اقساط موقعه ای از سوی بسیجیان وجود نداشته است.

ارسال نظرات