حاج محمد رضا غلامرضازاده:

نقش مداحان در دشمن ستیزی بی بدیل است/ مداحان؛ بهترین انتقال دهندگان پیام انقلاب و شهدا به نسل جدید هستند

بسیج مداحان: حاج محمد رضا غلامرضازاده با تأکید بر بی بدیل بودن نقش مداحان در دشمن ستیزی گفت: مداحان بهترین انتقال دهندگان پیام انقلاب و شهدا به نسل جدید هستند زیرا مخاطبان آن‌ها را افرادی جوان که جنگ تحمیلی را درک نکرده اند، تشکیل می دهند.
کد خبر: ۸۵۹۷۵۷۴
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

حاج محمد رضا غلامرضازاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان با تأکید بر اینکه باید از اصول مداحی تعریف دقیقی را ارائه دهیم، اظهار داشت: ما هنوز در تعریف مداح و مداحی به نظر مشترکی نرسیده‌ایم؛ آیا کسی که فقط شور می خواند مداح نام دارد؟ و یا کسی که نوحه می خواند مداح نام دارد؟

این ستایشگر اهل بیت (ع) ادامه داد: مداحی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که اگر این بخش ها کنار یکدیگر قرار بگیرند می توان عنوان مداح را به آن شخص نسبت داد. طبق نظر رهبر انقلاب و بزرگان این عرصه دوری از محرمات، انجام واجبات، خوش سابقه، خوش نامی و ساده زیستی از لوازم مداحی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دعاخوانی به طور تدریجی در حال شناخته شدن است بیان داشت: یک مداح نباید قرآن را اشتباه بخواند و اگر در قرائت قرآن مسلط باشد، در دعاخوانی نیز حرف هایی برای گفتن دارد. برای صحیح خوانی دعا باید آموزش های تخصصی دیده شود. دعا بیانگر معارف اهل بیت (ع) و از قسمت های مهم مداحی است.

غلامرضازاده ابراز داشت: خداوند را شاکریم که مداحان همانند زمان جنگ، به خواندن اشعار و سبک هایی در وصف شهدای هشت سال دفاع مقدس روی آورده‌اند. نقش مداح در دشمن ستیزی بی بدیل است زیرا تعداد بسیار زیادی از مخاطبان آن ها را جوانانی تشکل می دهند که دوران جنگ و دفاع مقدس را درک نکرده اند.

این پیشکسوت ادعیه خوانی با بیان اینکه مداحان بهترین منتقل کنندگان پیام انقلاب و شهدا به نسل جدید هستند، تأکید کرد: سخنران ها نیز جایگاه خود را دارند اما مداح چون با عواطف و احساسات مخاطبان رابطه برقرار می‌کند به راحتی می تواند استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی را به نسل های آینده منتقل کند.

وی انجام برنامه‌های فرهنگی را راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و عنوان کرد: باید امور فرهنگی بسیاری در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب انجام و شاخصه های «اسلام ناب محمدی» که امام خمینی (ره) آن را مطرح کردند برای جوانان تبیین شود.

غلامرضازاده افزود: اگر اسلام ناب را به خوبی شناسایی کنیم، اسلام های آمریکایی و لندنی از آن قابل تشخیص هستند و شیعه ناب تحریف نشده عرضه می شود. باید معارف نسل جدید را تقویت کنیم.

ذاکر سرزمین وحی در ارتباط با امنیت زائران در پیاده روی اربعین تصریح کرد: زائران باید به سخنان و اخبار نهادهای مربوطه مانند نیروی انتظامی، وزارت امور خارجه، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت توجه و عمل کنند. دشمنان ما زخم خورده هستند زیرا در یمن، سوریه، عراق و لبنان شکست های سختی را به آن ها تحمیل کردیم و بنابراین درصدد انتقام گیری هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وقتی مسئولان نظام اعلام می کنند که با ضوابط و مقررات از کشور خارج شوید به این دلیل است که اگر اتفاقی رخ داد، در شناسایی افراد آسیب دیده با مشکلی مواجه نشوند. زائران باید با گذرنامه و روادید از کشور خارج شوند و تمام مسائل امنیتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار