خبرهای داغ:
مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه انصار الرضا (ع): فرهنگ سازی از وظایف اصلی ارکان مساجد است و کسانی که قصد انجام این امر مهم را ندارند نباید در این جایگاه قرار گیرند چرا که مسئولیت خطیری بر عهده آن ها است.
کد خبر: ۸۵۹۷۶۰۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ شاهوردی در مراسم همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد، فرماندهان حوزه پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان بشرویه گفت: مساجد دارای ارکان مختلفی از جمله روحانیت ، کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت است که تمام این مجموعه با هدف رصد مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی صورت گیرد.

مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه انصار الرضا(ع) افزود: فرهنگ سازی از دیگر وظائف اصلی ارکان مساجد است  و کسانی که قصد انجام این امر مهم را ندارند نباید در این جایگاه قرار گیرند چرا که مسئولیت خطیری بر عهده آن ها است.

وی گفتمان سازی ولایت را از مهمترین مباحث دیگر در مساجد عنوان کرد و گفت: باید دغدغه های مقام معظم رهبری رصد شده و با بومی سازی آن در جهت تحقق فرامین رهبری عمل شود .

شاهوردی خاطر نشان کرد: گوش دادن به بیانات مقام معظم رهبری و ارائه تحلیل درست و انتقال آن به جامعه از وظایف اصلی روحانیت مساجد می باشد.

سرهنگ شاهوردی با اشاره به بخشی از دغدغه های رهبری، نفوذ فرهنگ  و ترویج سبک زندگی غربی را از معضلات جامعه برشمرد و گفت: سبک غربی که در جامعه در حال واج است و رهبری نیز بارها به این نفوذ فرهنگی غربی هشدار داده بودند باید به عنوان یک امر مهم برای مهارکردن آن در دستور کار مساجد و ارکان آن باشد.

وی افزود: کاهش رشد جمعیت از دیگر دغدغه های رهبری است و باید با راهکارهای اساسی در این زمینه اندیشیده شود و این روند برای آینده کشور نگران کننده است چرا که  بسیاری از مسائل دیگر را  نیز تحت شعاع خود قرار می دهد.

شاهوردی اقتصاد مقاومتی را از دیگر مسائلی برشمرد که باید به ان توجه شود و انتقال به سطح جامعه حتی پایین ترین فرد وظیفه اصلی همه بسیجیان است.

مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه انصار الرضا(ع) در ادامه افزود: استفاده از کالای ایرانی در جهت حمایت از تولیدگنندگان مورد توجه قرار گیرد ولی متاسفانه هنوز این ترویج به صورت کامل انجام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در برابر استکبار جهانی مقام باشیم ،اقتصاد باید مردمی و با نگاه به درون باشد  و اینکه چشم ها به دنبال این باشد که کی زمان مذاکرات برسد و با دشمنان دست بدهیم یک ذلت بزرگ است, مذاکرات راه نفوذ است

شاهوردی با بیان اینکه بسیج پیشگام در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی است گفت: بسیج در  اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی حرف اول را  می زند و این در حالی است که هنوز برخی مدیران به دنبال باز کردن این موضوع هستند.

مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه انصار الرضا(ع) با اشاره به جریانات اخیر در بازداشت خبرنگاران جاسوس در کشور هم گفت: برخی به سپاه ایراد می گیرند که چه وظیفه ای برای دستگیری خبرنگاران و به اصلاح دقیق جاسوسان دارد، اینگونه افراد  از وظائف سپاه چیزی نمی دانند.

وی ادامه داد: باید بدانند سپاه و بسیج در هر لحظه که احساس می کند انقلاب اسلامی در معرض خطر است با قدرت و در تمام میدان ها وارد می شود و اجازه نمی دهد کسی از فرصت های پیش آمده سوء استفاده کند.

شاهوری خاطر نشان کرد: گفتمان سازی و  جلوگیری از نفوذ دشمن به  کشور از هر طریق و روزنه ای از وظائف بسیج است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها