خبرهای داغ:

بسیج کوهی در برابر توطئه ها

حجت الاسلام شمس الدین: بسیجیان نیروهای ولایی هستند که در برابر دشمنان همچون کوه در برابر تمام توطئه های دشمنان اسلام ایستاده اند و نهاد بسیج انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.
کد خبر: ۸۵۹۷۶۴۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خرسان جنوبی، حجت السلام محمد شمس الدین امام جمعه بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی نمازجمعه از شجره طیبه بسیج به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با نفوذ بیگانه یاد کرد و گفت :بسیجیان نیروهای ولایی هستند که در برابر دشمنان همچون کوه در برابر تمام توطئه های دشمنان اسلام ایستاده اند و نهاد بسیج انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.

امام جمعه بشرویه افزود: بسیج بیست میلیونی به فرمان حضرت امام راحل تشکیل گردید وبا استقرار شجره طیبه، روح انقلابی دمیده شد که امروز نیز همچون گذشته امتداد دارد.

وی با اشاره به مهمترین وظائف بسیج هم گفت: مبارزه با نفوذ از مهمترین وظائف بسیج در شرایط حساس کنونی است چرا که دشمنان اسلام که نتوانستند در دوران جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی را شکست دهند و در برابر حضور ، وحدت و بسیجی بودن ملت اسلام بایستند، امروز با پروژه نفوذ به میدان آمده اند.

شمس الدین افزود: در دوران دفاع مقدس جوانان ولایی و بسیجی کشورمان جان خود را در کف دست  گذاشته و پا به میدان مبارزه نهادند و هزاران شهید،  جانباز و تعدادی سال ها زیر شکنجه دشمن بودند و اجازه نفوذ فیزیکی دشمن را ندادند.

امام جمعه بشرویه با تاکید بر هوشیاری و بیداری در برابر دسیسه های دشمن هم گفت:دشمنان در قالب جنگ نرم و با ابزار امواج ماهواره های ضد ایرانی و اسلامی برای تخریب بنیان خانواده و ریشه کن کردن انقلاب اسلامی تلاش می کنند و میدان دشمن به درون خانه های مسلمانان راه یافته که مقام معظم رهبری از آن به عنوان ناتو فرهنگی یاد کرده اند.

وی با اشاره به طرح فتنه انگیزی برای به اشوب کشیدن کشور در سال 88 هم گفت: در ان سال نیز به بهانه تقلب در انتخابات آشوبی در کشور به راه انداختند ولی بیداری امت اسلام، درایت ها و نگاه ژرف اندیش مقام معظم رهبری و دلاوری نیروهای بسیجی مانع رسیده دشمن به هدف شدند.

شمس الدین از طرح 10 ساله دشمن برای نفوذ به کشور هشدار داد و گفت: طرح 10 ساله نفوذ دشمن در کشور در 5 مرحله بنا  است اجرایی گردد و در اتاق های فکر خود طراحی کرده اند که اولین مرحله انان از طریق مذاکره با امریکا آغاز گردید که این مکر دشمنان نیز با بیداری مردم، درایت و هوشمندی رهبری و چشم های بیدار نظام تا حدودی خنثی شده است.

امام جمعه بشرویه افزود: 9 نکته مهم رهبری در برجام راه نفوذ دشمن به کشور را بست و نام گذاری امسال به نام همدلی و همزبانی توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی در ادامه مبارزه با آسیب های اجتماعی از دیگر وظائف مهم بسیج برشمرد و گفت: باید به دقت مشکلات اجتماعی، فسادهای رخ داده و آلوده شدن جامعه به فساد را رصد کرده و تمام منافذ ورود فساد به جامعه از طریق بسیج گرفته شود.

شمس الدین با اشاره به نقش آفرینی شجره طیبه صالحین در سراسر کشور هم گفت: این شجره صالحین تمام اقشار مردم را تحت پوشش قرار داده و در شهرستان نیز حلقه های صالحین زیادی تشکیل شده و جوانان و مردم در گروه های مختلف ادارات، دانش اموزی، دانشجویی، اقشار و .... در حلقه های صالحین مشارکت می کنند.

امام جمعه بشرویه  افزود: وظیفه سوم بسیج در شرایط حساس کنونی کمک به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و  لازم است که بسیج در این زمینه تلاش های گسترده خود را همچون سابق ادامه دهد.

وی ایجاد تحریم اقتصادی کشور را یکی از پروژه های نفوذ دشمن برشمرد و گفت: دشمنان داخلی با نشان دادن راه به دشمنان خارجی تحریم اقتصادی را رقم زدند و موجب فشارهای مالی زیادی به مردم و کشور شدند و امروز تنها راه نجات از بحران اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی است.

شمس الدین خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید به مرحله ای برسد که ایران اسلامی تعیین کننده اقتصاد در جهان و فروش نفت باشد.

امام جمعه بشرویه، به جریانات اخیر در فرانسه هم اشاره کرد و گفت: راه اندازی گروه های تکفیری برای نابوی اسلام با تعذیه  استکبار جهانی از این گروه ها رقم خورد ولی امروز این سگ های هار پاچه صاحبان خود را گرفته اند.

وی افزود: وهابیت و سعودهایی که خود مسبب ایجاد تفکر داعشی ها هستند به فرانسه تسلیت می گویند که نوعی تمسخر کردن است و در واقع هدف این گروه ها اسلام زدایی  وتخریب چهره اسلام است و می خواهند جلوی رونق اسلام در کشورهای اروپا را بگیرند.

خطیب جمعه بشرویه در ادامه با تقدیر از برگزاری یادواره های شهدا هم گفت: یادواره های شهدا تاثیر زیادی در انسان می گذارد و برنامه های بسیار ویژه ای از سوی بسیج در برگزاری یادواره ها در بشرویه انجام می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه همایش بزرگ عالم ربانی ملاعبدالله بشروی هم گفت: سالروز وفات این علامه جلیل القدر به نام روز بشرویه نام گذاری شده و شامگاه امروز همایش بزرگی به همین مناسبت در فاطمیه برگزار خواهد شد.

شمس الدین همچنین در خطبه های اول به اهمیت معاد و روز قیامت اشاره کرد و گفت: یکی از اعتقادات مهم مسلمانان بازگشت انسان به سوی خدا و همچنین فرا رسیدن روز یوم الحساب است که خداوند متعال دستورات و هشدارهای مهم در این خصوص را به انسان داده است .

امام جمعه بشرویه افزود: بندگی خداوند،مراقبت از نفس، پرهیز از وسوسه های شیطانی، انجام اعمال خیر در راه رضای خدا از جمله اعمال سفارش شده دین مبین اسلام است که باید مسلمانان در این جهت تلاش کنند.

وی با تاکید بر مطالعه در آیات الهی هم گفت: طبق آیات الهی، اعضای بدن در روز یوم الحساب به اعمالی که انجام داده اند گواهی می دهند و هیچ راه گریزی برای فرار از گناهانی که توسط اعضای بدن صورت گرفته نخواهد بود.

شمس الدین افزود: متاسفانه برخی افراد در رفتار خود با بندگان خدا یا اعضای خانواده خود تعادل ندارندو  رفتارهای خشمگین با اعضای خانواده از جمله گناهانی است که در روز قیامت مورد بازخواست قرار می گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها