خبرهای داغ:
امام جمعه موقت نهبندان در یادواره شهدای فرهنگی:
امام جمعه موقت نهبندان گفت: زندگی و سیره ی عملی شهدا و به ویژه شهدای فرهنگی الگو دهنده و بیدار کننده است.
کد خبر: ۸۵۹۷۸۰۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ، حجت الاسلام والمسلیمن محمدعلی مومن زاده در یادواره شهدای فرهنگی شهرستان نهبندان اظهار کرد: زندگی و سیره ی عملی شهدا و به ویژه شهدای فرهنگی الگو دهنده و بیدار کننده است.

وی افزود: جلسه شهدا جلسه ی بیدار شدن، تذکر و جلسه ی تطبیق راه خود با راه شهدا است و با حضور در این جلسات می خواهیم اعلام کنیم که در مسیر شهدا حرکت می کنیم.

امام جمعه موقت نهبندان با اشاره به ویژگی های اخلاقی و رفتاری شهدا ادامه داد: شهدا الگوهای دست یافتنی هستند و با ایثارگری و پیروی از آموزه های دینی به عنوان الگویی برای تمام نسل ها قرار گرفتند.

مومن زاده تصریح کرد: شهید در مقایسه با افراد در جایگاه بالا و ویژه ای قرار دارد و هدایت گری او قطع نشدنی است لذا خدمت در مسیر فرهنگ شهادت قطعا اثرگذار است.

وی افزود: یکی از درس های بروز شهدا که برای امروز جامعه ی ما خیلی در اولویت قرار دارد این است که یک انسان مومن محاسبات فکری و عقیدتی او برگرفته از قرآن و آموزه های دینی است.

امام جمعه موقت نهبندان ادامه داد: بررسی سیره شهدا به ما نشان می دهد که در تمام محاسبات باید یاد خدا در نظر گرفته شود.

مومن زاده تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ایران با سلاح معنویت در برابر رژیم بعث که تمام دنیا از آنها حمایت می کردند پیروز شدند و کارآمدی معنویت را نشان دادند.

وی یادآور شد: شهدا به ما یاد دادند که ابرقدرت عالم خداوند است و یاد دادند که آمریکا شیطان بزرگ در دنیا است.

امام جمعه موقت نهبندان با اشاره به اینکه دومین درسی که از زندگی شهدا می گیریم آن است که شهدا دغدغه مند بودند افزود: این درس مهم شهدا به ما یاد می دهد که باید مسئولیت پذیر بود و در برابر اتفاقاتی که در جامعه و منطقه رخ می دهد نباید بی تفاوت نبود و قطعا در سایه ی همین روحیه است که می توانیم در موضوعات مختلف رشد کنیم.

مومن زاده تصریح کرد: در سایه عمل به مبانی دینی و ولایت مداری امروز در وضعیتی قرار داریم که تمام کشورها اعلام می کنند که بدون حضور ایران اسلامی معادلات و حوادث منطقه قابل حل نیست.

وی با بیان اینکه امروز بعضی ها از روحیه ی دغدغه مندی نیروهای ارزشی و انقلابی نگران هستند گفت: اگر جلسه ی روشنگری در مکانی برگزار شود این آقایان می گویند که فضا ملتحب می شود اما آیا برگزاری کنسرت ها و اردوهای مختلط دانشجویی فضا را ملتحب نمی کند؛ مگر می شود نسبت به موضوعات روز جامعه بی تفاوت بود و نسبت به برنامه های شیطان بزرگ هوشیار نبود؟

امام جمعه موقت نهبندان تاکید کرد: نیروهای مومن و انقلابی در تمام دوران ها در صحنه بوده اند و بعد از این هم در صحنه خواهند بود و نیروی بیکران بسیج که ماموریت اصلی آن حفاظت از انقلاب اسلامی است از این تکلیف خود روی گردان نخواهد شد ودر دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب گوش به فرمان ولایت خواهد بود و میدان را خالی نخواهد کرد.

مومن زاده افزود: رمز پیروی و بقای انقلاب بر اساس تجربیات تاریخی و دینی ولایت مداری و ولایت محوری است و اگر می بینیم بیداری اسلامی در بعضی کشورها به خوبی انجام نشد به دلیل آن است که ولایت نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: امروز ایران اسلامی در سایه ی پیروی از ولایت فقیه در جایگاه بسیار بلندی قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها