نماینده ولی فقیه در استان کردستان در یازدهمین یادواره شهدای فرهنگی استان
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: عدالت محوری و زیر بار ظلم نرفتن، ترک تعلقات،ولایت مداری و ولایت محوری سه شاخصه بارز بسیجیان است.
کد خبر: ۸۵۹۷۸۵۹
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همزمان با هفته بسیج مستضعفین، صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، مدیرکل آموزش و پرورش، تنی چند از مسئولین، خانواده معزز شهدای فرهنگی، فرهنگیان بسیجی و دانش آموزان یازدهمین یادواره شهدای فرهنگی استان در مجتمع فرهنگی حضرت امام خمینی(ره) اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، با تبریک هفته بسیج، کسب رتبه برتر کشوری ستاد پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان، رتبه برتر راهیان نور و همچنین کسب رتبه اول بسیج فرهنگیان استان در تالیف کتب درسی را سه موفقیت ارزشمند حوزه بسیج فرهنگیان استان در سطح کشور عنوان کرد.

قربانی با بیان اینکه فرهنگیان بنیادی ترین کسانی هستند که به ساخت و تولید فرهنگ می پردازند؛ ابراز امیدواری نمود که معلمان بتوانند با تربیت دانش آموزانی با تفکر و روحیه بسیجی،‌ در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش به ویژه در راستای اهداف سند تحول بنیادین گام های موثر بردارند.

وی از بسیج دانش آموزی به عنوان ظرفیت بسیار ارزشمندی نام برد که دانش آموزان می توانند با اجرایی نمودن برنامه ها، به هدف غایی سند تحول بنیادین که همان تربیت دینی است؛‌برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین اجرای طرح کاروان راهیان نور و اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی را طرح بسیار مثبتارزیاب نمود و گفت: این طرح موجب بهره مندی دانش آموزان از چند فاکتور تربیتی، اجتماعی، فردی، دینی و فرهنگی می گردد.

در این مراسم معنوی آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ دارای شاخصه های ارزشمند است که انسان های شجاع، پایبند به عهد و پیمان، متدین را تربیت می کند؛ گفت: هفته بسیج سرآغاز حرکت بزرگ و فرهنگی است که توانست ارزش هایی را بیافریند.

حسینی شاهرودی، عدالت محوری و زیر بار ظلم نرفتن، ترک تعلقات، منفعت طلبی و دنیا دوستی و از همه مهم تر ولایت مداری و ولایت محوری را سه شاخصه بارز بسیجیان عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش باید انسان هایی را در این طراز تربیت کند .

در پایان مراسم با حضور مسئولین و با اهداء لوح سپاس از خانواده معزز شهدای فرهنگی و بسیجیان نمونه و فعال استان تجلیل به عمل آمد.


ارسال نظرات