حسن کربلایی با بیان اینکه پیادره روی اربعین حسینی(ع) نوعی خودسازی و عبادت است، گفت: 15از کاروان قافله عاشقی 15 اتوبوس به سمت عراق حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۹۷۸۹۴
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
حسن کربلایی، مدیر اتوبوس شماره 1 قافله عاشقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا اظهار کرد: سفر زیارتی اربعین بعد از واقعه کربلا همواره اتفاق می‌افتاد و اولین اربعین مربوط به خانواده امام حسین(علیه‌السلام) که حضرت زینب(سلام‌الله علیها) در رأس آن است، می‌باشد.

وی با بیان اینکه از همان اولین اربعین امام حسین(علیه‌السلام) به بعد مرسوم شد که ائمه(علیه‌السلام) این کار را انجام می‌دادند و به زیارت سیدالشهدا مشرف می‌شدند، افزود: از آن تاریخ به بعد تقریبا علما و بزرگان و کسانی که اهل تشیع بودند همواره در حد امکان این زیارت را می‌رفتند.

این مدیر اتوبوس کاروان قافله عاشقی با بیان اینکه زمانی که حاکمیت عراق مخالفت با تشیع و مبارزه با این حرکات می‌کردند، مردم به سختی این مسیر را طی می‌کردند، گفت: سال‌های که امام(ره) در عراق تبعید بودند از نجف تا کربلا این پیاده‌روی انجام می‌گرفته است.

کربلایی با بیان اینکه این سفر یک نوع خودسازی برای انسان‌های موحد و اهل عبادتی که می‌خواستند ارادت خود را به امام حسین(علیه‌السلام) نشان دهند، است، تصریح کرد: اگر این روزها مردم زیادی به مناسبت اربعین به کربلا مشرف می‌شوند به دلیل موضوعاتی که در این سال‌ها مطرح و مخالفت‌هایی که با تشیع انجام می‌شود، است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی در اصل یک نوع تجمع شیعیان است که سال گذشته 25میلیون نفر به کربلا مشرف شدند، خاطرنشان کرد: تاثیر این تجمع در دنیا این است که این اعتقاد و این شیوه و روش زندگی و این نوع عرض ارادت نسبت به بندگان خاص خدا به خصوص به اباعبدالله(علیه‌السلام) می‌تواند زمینه‌ساز اراده انسان‌ها در قدم‌های بزرگتر و بعدی باشد.

این زوار اباعبدالله‌الحسین(علیه‌اسلام) اظهار کرد: کاروان قافله عاشقی به عنوان مجموعه‌ای از شهر رشت برای سومین سال متمادیست که در تجمع پیاده روی اربعین حسینی(علیه‌السلام) شرکت می‌کند.

کربلایی با بیان اینکه جمعه 6آذر پانزده اتوبوس از قافله عاشقی به سمت عراق حرکت می‌کنند، افزود: این کاروان جدای از کاروان‌های مختلف دیگریست که در قالب هیئت‌های مذهبی و ... رفته‌اند و یا در حال رفتن هستند.

وی با بیان اینکه برای پیاده‌روی اربعین افراد به صورت مختلف تا کربلا می‌روند، گفت: عده‌ای از مرز مهران به سمت نجف و از آنجا به سمت کربلا می‌روند اما مرسوم این است که پیاده‌روی از شهر نجف صورت می‌گیرد و به کربلا خاتمه می‌یابد.

مدیر اتوبوس قافله عاشقی تصریح کرد: افراد به گونه‌ای می‌روند که قبل از شب اربعین در کربلا حضور پیدا کنند و این پیاده‌روی در اصل نوعی عبادت و خودسازیست که افراد انجام می‌دهند.

کربلایی با بیان اینکه رفتار یک پیرو واقعی امام حسین(علیه‌السلام) یک رفتار خوب،زیبا و هماهنگ و دلچسب است، خاطرنشان کرد: از این نظر که بتواند نظریات و شعار خود را بیان کند و بداند که در حال عبادتست و این مسیر، بزرگان و علما بوده است.

وی با بیان اینکه زائر کربلا باید بداند فرهنگ عاشورا چیست، اظهار کرد: افرادی که با زبان عربی، هندی، اردو ،انگلیسی و ... تسلط دارند در این راه می‌توانند در قالب سخنرانی، گفت‌وگو و.. در راستای معرفی ایران و مقابله با داعش و استکبار و روشنگری کارهایی که در ایران انجام گرفته و ... تاثیرگذار باشند.

مدیر اتوبوس قافله عاشقی با بیان اینکه امروز که دشمن در کمین است تا به نوعی مسلمانان را زمینگیر کند و با کشتار شیعیان نشان دهد که شیعیان ضعیف هستند و ارادتی که به ائمه دارند ضعیف است، افزود: ما باید با تمام قوت در اربعین حسینی شرکت کنیم و نسبت به امام زمان(عج) اعلام کنیم اگر در زمان امام حسین(علیه‌السلام) بودیم حتما به یاری امام می‌رفتیم و امروز اعلام می‌کنیم که آماده جانفشانی در رکاب تو هستیم.

کربلایی با بیان اینکه ایستگاه صلواتی به نام گیلانیان در شهر کربلا برپا می‌شود، گفت: بین 50 تا 100هزار پرس غذا بین زوار امام حسین(علیه‌السلام) در این ایستگاه توزیع می‌شود.

 وی تصریح کرد: افرادی که نمی‌توانند به کربلا مشرف بشوند اما آرزو دارند کاری برای زوار امام حسین(علیه‌السلام) انجام دهند بابت هر پرس غذا می‌توانند 5 هزار تومان نذر کنند و پول را به شماره حساب بریزند.

 
ارسال نظرات