معاون سیاسی سپاه گفت: دشمن با تنظیم دستگاه محاسباتی برخی مسئولین به سمت گرایش و سازش باغرب می تواند برای خود معبری برای ورود ایجاد كند.
کد خبر: ۸۵۹۷۹۵۷
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار رسول سنائی راد، معاون سیاسی سپاه در نشست بسیج و استكبار ستیزی ویژه اساتید بسیجی دانشگاه های استان در شهركرد،‌ به تشریح نقش استكبار در استعمار فرانو پرداخت.

وی، گفت: واژه استكبار ریشه قرآنی دارد كه با سلطه گره خورده؛ اما اكنون در استعمار فرانو نفوذ موضوعیت دارد و استكبار هیچ گاه بدنبال فشار سخت نیست، چرا كه نفوذ بر جذابیت، اقناع و رضایت استوار است.

وی پیرامون برجام و اهمیت آن افزود: در برجام هم منتقدان و هم موافقان اجرای برجام هر كدام با حسن نیت بدنبال منافع كشور بودند كه از حسن نیت همه باید تشكر كرد؛ اما آنچه درباره برجام لازم بذكر است تهدیدها و فرصت هائی است كه برجام ایجاد كرده كه باید در این فضای چالش برانگیز تهدیدها خنثی و از فرصت ها استفاده كرد .

وی ادامه داد: این فضای چالش برانگیز با آمادگی متناسب با شرایط، می تواند موجب ارتقا كشور بشود.

دكتر سنائی راد با اشاره به شرایطی كه پسابرجام ایجاد خواهد كرد عنوان كرد: آنچه در پسابرجام اهمیت خواهد یافت روابط ما با دیگران است كه خاستگاه دشمن نفوذ از این طریق است .

وی خاطر نشان كرد: دشمن مدتهاست كه فهمیده كه تقابل و درگیری موجب مقاومت مردم می شود و تحریم هم اراده ملی را برای حل مشكل برمی انگیزد كه این اراده موجب تمدن سازی اسلامی خواهد شد.

معاون سیاسی سپاه همچنین به جریان نفوذ در پسا برجام اشاره كرد و گفت: جنس نفوذ در پسا برجام تاثیرگذاری است. دشمن بدنبال تغییر باورها و اعتقادات جامعه به سمت اصول خودش است یعنی صورت را حفظ و سیرت را عوض كند. از طرفی دشمن علاوه بر تغییر باورها، بدنبال شكار مسئولین و تغییر در دستگاه محاسباتی آنان است تا به این وسیله جامعه را تحقیر و در روند آن تغییر ایجاد كند .

وی افزود: دشمن با تنظیم دستگاه محاسباتی برخی مسئولین به سمت گرایش و سازش باغرب می تواند برای خود معبری برای ورود ایجاد كند.

سردار سنائی راد با اشاره به غرب گرائی برخی مسئولین عنوان كرد: برخی امام را به نفع ارتباط و سازش با غرب تحریف می كنند تا جاده ای برای سلطه بر كشور فراهم كنند، علاوه بر این با وجود مشكلاتی كه در كشور وجود دارد برخی بدنبال بالا بردن سطح توقع مردم هستند تا از این طریق تنها راه برون رفت از مشكلات را سازش و تعامل باغرب بیان كنند و در نهایت موجب قدرت پیدا كردن جریان غرب گرا در كشور شوند.

وی با اشاره به خود كم بینی و دنیا طلبی برخی كه نفوذ را نادیده می گیرند خاطر نشان كرد: برخی چه در داخل و چه در بیرون از كشور بدنبال نرمالیزاسیون كشور هستند تا از این طریق روحیه انقلابی جامعه را تحقیر و به عنوان یك استثنا آن را از بین ببرند، چرا كه هدف نفوذ ختم انقلاب است تا با این كار الگو گیری و الهام گیری كشورهای منطقه از ایران از بین برود.

این کارشناس مسایل سیاسی، تأکید کرد: دشمن بدنبال ایجاد اختلاف در بیرون و نفوذ در داخل است.

این هادی سیاسی كشور درباره شكستن هژمون آمریكا با انقلاب اسلامی ایران گفت: مقابل هژمون ، مقاومت است. امام با تكیه بر قاعده نفی سبیل محرومان را به شورش بر علیه سلطه گران دعوت كرد و مردم در كنار امام هژمون آمریكا را شكستند.

سردار سنائی راد پیرامون راههای مقابله با نفوذ اضافه كرد: شناخت عرصه های نفوذ، تقویت باورهای دینی ،افزایش سطح كارآمدی نظام ، افزایش غرور و استقلال ملی ، افزایش قدرت منطقه ای ، تقویت اقتصاد مقاومتی ، جلوگیری از بزك كردن دشمن را راههائی است كه می توان از نفوذ جلوگیری كرد.

ارسال نظرات