همزمان با هفته بسیج:

طرح های اقتصاد مقاومتی در مشگین‌شهر افتتاح شد/ نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی در مشگین‌شهر برپا می‌شود

طرح های اقتصاد مقاومتی در قالب طرح پرورش قارچ خوراکی و دام سبک در بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۹۸۰۹۷
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبر گزاری بسیج از مشگین شهر، همزمان با هفته مبارک بسیج طرح های اقتصاد مقاومتی در قالب طرح پرورش قارچ خوراکی و دام سبک در روستای کوجنق بخش مرکزی شهرستان مشگین‌شهر با حضور بخشدار مرکزی، اعضای شورا و دهیا و همچنین مسئول بسیج ادارات و سازندگی ناحیه مشگین‌شهر افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم یوسف محمدیان مسئول بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر با اشاره به فعالیت های انجام یافته در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در سال جاری بالغ بر 35 میلیارد ريال اعتبار در قالب تسهیلات اقتصاد مقاومتی به عموم بسیجیان واگذار شده که در سال جاری تاکنون بالغ بر 20 میلیارد ريال برای یکصد طرح اقتصادی پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان سال شناسایی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای هر یک از این طرح های اقتصاد مقاومتی مورد هدف براساس طرح اجرا شده حداکثر تا سقف 300 میلیون ريال تسهیلات در نظر گرفته شده تا به وسیله آن و آورده های شخصی خود بتواند اشتغال زایی ایجاد کرده و علاوه بر اقتصاد خود زمینه تحقق اقتصاد شهرستان را فراهم کند.

محمدیان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری است گفت: بسیج و سپاه در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع محرومیت در جامعه اسلامی و همچنین در راستای مقابله با تهدیدات دشمنان در این عرصه وارد میدان شده و انجام ماموریت کرده است لذا به مناسبت هفته مبارک بسیج تعدادی از طرح های اقتصاد مقاومتی در این روستا به منظور اشتغالزایی و کمک به معیشت مردم یا روستاییان افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال جاری در جهت حمایت از تولید کنندگان نمایشگاهی با عنوان محصولات اقتصاد مقاومتی در میدان جانبازان مشگین شهر دایر خواهد شد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی و خوداشتغالی و با مشارکت و همکاری نهادهای دخیل در موضوع اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی و کمک به محرومیت‌زدایی در محل میدان جانبازان شهرستان برپا می‌شود.

به گزارش مشکین‌رسا، علاوه بر طرح های اقتصاد مقاومتی بخشدار مرکزی شهرستان به همراه مسئول بسیج ادارات و سازندگی سپاه مشگین شهر یکی از طرح محرومیت زدایی را در روستای تبنق بازدید و افتتاح کردند.

روستای تبنق یکی از روستاهای پایین دست بخش مرکزی شهرستان است که متاسفانه در سایه بی توجهی مسئولان شهرستان در اوج محرومیت به سر می‌برد به طوری که در ماه های گذشت در بازدیدی که از یکی از مدارس این روستا انجام گرفته بود شاهد محرومیت هایی در این روستا شده بود که با پیگیری بسیج ادارات و همکاری بسیج سازندگی و دانشجویی بخشی از محرومیت های این روستا رفع و ساختمان این مدرسه رنگ آمیزی شده است.

ارسال نظرات