خبرهای داغ:
امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: اگر امروز امنیت داریم، در عرصه‌های علمی پیشرفت داشته‌ایم و از نظر سیاسی و نظامی به ابرقدرت منطقه تبدیل شده‌ایم همه از برکت خون شهیدان است.
کد خبر: ۸۵۹۸۳۰۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجة‌الاسلام ابوالفضلی امام‌جمعه موقت بجنورد در سومین یادواره شهدای اصناف شهرستان گرمه، فراموشی مرگ را عامل بسیاری از ظلم‌ها دانست و افزود: اولین توصیه قرآن کریم و ائمه اطهار به مسلمانان یادآوری مرگ و قیامت است.

وی شهادت را شرافتمندانه‌ترین نوع مرگ در پیشگاه خدا عنوان کرد و اظهار داشت: امروز بایستی به جوانان خود راه و هدف شهدا را بشناسانیم و عاملی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.

حجة‌الاسلام ابوالفضلی بیان داشت: اگر امروز امنیت داریم، در عرصه‌های علمی پیشرفت داشته‌ایم و از نظر سیاسی و نظامی به ابرقدرت منطقه تبدیل شده‌ایم همه از برکت خون شهیدان است.

وی گفت: جامعه ما نیاز به ذکر و یاد شهدا دارد و همه ما باید به وظیفه خود در راستای زنده نگه‌داشتن خون شهدا عمل کنیم در غیر این صورت باید در روز قیامت در برابر قطره‌قطره خون شهدا پاسخگو باشیم.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: شهدا رفتند اما رسالت بزرگی را بر دوش ما گذاشتند و این بدان معنا است که ما بعد از شهادت این عزیزان باید همواره جامعه را با یاد و نام آنها زنده نگاه بداریم و یکی از برنامه‌ها در جهت تحقق این هدف برگزاری یادواره شهدا، پاسداری از ارزش‌هایی که آنها برای ما به یادگار گذاشتن و پیروی از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است.

وی افزود: مهمترین پیام شهدا که در وصیت‌نامه‌های آنها نیز ملموس است پشتیبانی از ولایت‌فقیه و پاسداری از ارزش‌های اسلامی است و اگر بخواهیم انقلاب ما همچنان سرافرازانه استمرار داشته باشد و بر دشمنان رنگارنگ امروزه پیروز شویم بایستی راه شهدا را بپیماییم.

حجةالاسلام ابوالفضلی برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا را باعث آشنایی جوانان و نوجوانان با رشادت‌های رزمندگان و شهدا و عامل روشنگری نسل امروز دانست.

فغانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار پایگاه خبری گرمه گفت: مهمترین هدف از برگزاری یادواره شهدا تبیین فرهنگ شهید و شهادت و همچنین ترویج فرهنگ ایثارگری است که نیاز هست این موضوع به نسل جوان به‌ویژه دانش آموزان منتقل شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا در سال 95 کنگره عظیم 3 هزار شهید استان خراسان شمالی در دستور کار قرار دارد و این یادواره‌ها آمادگی لازم برای برگزاری این کنگره عظیم را ایجاد خواهد کرد.

فغانی یکی از موضوعات که می‌شود در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر روی آن متمرکز شد را اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی و اردوهای راهیان نور عنوان کرد و افزود: هم برگزاری یادواره‌ها و هم اعزام کاروان‌های راهیان نور می‌تواند هرچه بیشتر مردم به‌ویژه نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها