خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه بسیج حضرت سید الشهدا آبیک:
فرمانده پایگاه بسیج حضرت سید الشهدا آبیک گفت: بسیج موظف به پشتیبانی از آرمان های انقلاب است و هرگز دست از این آرمان ها نخواهد کشید.
کد خبر: ۸۵۹۸۳۵۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

 

علی ملکان فرمانده پایگاه حضرت سید الشهدا آبیک در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری  بسیج از قزوین برجام و تاثیرات پسا برجام را مورد برسی قرار داد.

ملکان عنوان کرد: در جایگاهی که امروز ایستاده ایم وحدت مهم ترین مسئله ای است که باید در روبه روی دیدگاه ما قرار بگیرد، دلواپسان و موافقان دولت باید اتحاد را در هر شرایطی حفظ کنند و در جامعه دو دستگی به وجود نیاورند.

وی ادامه داد: اگر از مخالفان  برجام  باشیم امروز دیگر این توافق صورت گرفتن و به گفته رهبر معظم انقلاب باید تمام تلاش خود را بر مقابله با نفوذ دشمن معطوف نماییم.

ملکان در پاسخ به این سوال که "دشمن از چه طریقی می تواند راه های نفوذ بر ارکان تصمیم گیری ایران را بر خود هموار کند؟" اظهار کرد: پس از توافق و حتی در زمان بررسی این موضوع در ایران برخی با نام کارشناس فرهنگی وارد ایران شدند حال آنکه موضوع مورد توافق بین ایران و گروه 5+1 تنها مسائل هسته ای و مسائل مرتبط است، دشمن کار خود را آغاز کرده و تصمیم دارد به بهانه های مختلف راه را برای پیشبرد برنامه هایش هموار کند.

این مسئول با اشاره به این مسئله که کمک در مسائل هسته ای، اقتصادی و موضوع هایی از این دست از طرف دشمنان ایران بهانه ای بیش نیست ادامه داد:  همان طور که پیش از انقلاب هم تجربه کرده ایم دشمن ما هرگز برای پیشرفت مخالف دیرینه اش قدمی بر نمی دارد و تنها به همین بهانه ها می خواهند که فرهنگ انقلابی را از میان مردم برچینند.

وی توضیح داد: مسئولین مملکتی ما بسیار مثبت اندیش هستند و با تصور اینکه مهندسین خارجی  قصد احیا موسسات هسته ای ایران را دارند اجازه ورود به خاک ایران را به هر شخصی که معرفی می شود صادر می کنند حال آنکه به وضوح نمایان است حضور این دسته از افراد هیچ دردی از ما دوا نمی کند بلکه یکی از هزاران راهی است که دشمن برای وارد کردن ضربه نهایی به ایران تعبیه کرده است.

ملکان با نگاه  به این سوال که "با توجه به بیانات مقام معظم رهبری برخورد و نگرش به غرب از سوی دولتمردان به چه صورتی باید باشد؟" گفت: رهبر انقلاب در ابتدای راه مذاکرات فرمودند که به این مذاکرات خوش بین نیستند ولی با این وجود تاکید بر ادامه این مذاکرات از طرف دستگاه دیپلماسی ایران همچنان ادامه داشت و گاها با بی توجهی به فرامین رهبری کار پیگیری می شد.

وی اضافه کرد: سیاستی که دولت اتخاذ می کند را نمی توان به کل مردم نسبت داد، تصمیمات کلان تنها توسط دولت گرفته می شود و عامه نقش به خصوص را ایفا نمی کنند.

فرمانده پایگاه حضرت سید الشهدا آبیک تصریح کرد: بسیاری از دولت مردان ما دانش آموختگان غرب هستند و چون در آن فضا تربیت یافته اند بدیهی است که منطق غربی بر فرهنگ ملی آنان پیشی بگیرد و البته این مسئله در وزارت خارجه ما نمود بیشتری داشته است.

ملکان همچنین با نگاهی ویژه ای درمورد بسیج بیان کرد: همه ما می دانیم که بزرگترین کار فرهنگی و مقابله با تهدیدات نرم باید توسط بسیج صورت بگیرید.

وی ادامه داد: با مطرح شدن برنامه های دشمنان ایران با عنوان نفوذ از طریق برجام امروز نگاه همگان در این رویارویی دشوار مقابله با نفوذ به بسیج دوخته شده است.

این مسئول ابراز کرد: بسیج نهادی است که هیچ گاه بودجه مصوب نداشته است و مانند دستگاه های مختلف اهرم فشار مشخصی را در دست نداشته است، در کشور ما نهاد های مختلفی مانند وزارت ارشاد و یا سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد ولی ما تحرکات لازم را از این اگان ها نمی بینیم.

ملکان  متذکر شد: وزارت ارشاد اسلامی توانایی بالایی دارد که متاسفانه این توان را به کار نمی بندد و حتی اخیرا در برخی بخش های فرهنگی حرکات معاندانه ای را نیز شاهد بوده ایم.

کم کاری ها فرهنگی در همه سازمان ها دیده می شود و تنها ارگانی که بار تمام مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را به دوش می کشد سپاه پاسداران اسلامی  و بسیج است.

سوال این است که ما باید چه فعالیتی را از برخی سازمان ها مانند تبلیغات اسلامی ببینم وقتی که حتی ترویج و تبلیغ فرهنگ نماز نیز به عهده بسیج است.

وی بسیج را نمونه ویژه ای دانست که با نیرو های کم و گاها بی تجربه توانسته است به عنوان مکملی با صلابت که توانسته است در تمام زمینه ها که انقلاب نیاز داشته  ورود سازنده داشته باشد معرفی کرد و توضیح داد: بسیج موظف به پشتیبانی از آرمان های انقلاب است و هرگز دست از این آرمان ها نخواهد کشید.

ملکان در پایان خاطر نشان کرد: دشمن شماره یک ما یعنی آمریکا سالانه بودجه قابل توجهی را  هزینه جنگ نرم با ایران می کند و این در حالی است که ما هنوز درک درستی از این موضوع نداریم؛ امید ما این است که بسیج به یاری تمام ارگان ها بتوانند با توجه به بیانات مقام عظمای ولایت تمام راه های نفوذ دشمنان به فکرها، فرهنگ و زندگی ایرانی را سد بنماید.

1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها