خبرهای داغ:
مریم سلیمی از اساتید جنگ نرم بیان کرد: سیره رسول اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) در زندگی خودشان و نیز در برخورد با جمعی دیگر مانند او که به زهدگرایی افراطی و ترک دنـیـا روی آورده بـودنـد، گواه روشنی بر صدق این ادعا است.
کد خبر: ۸۵۹۸۴۰۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از قزوین، نشست هیئت منتظران موعود با موضوع سبک زندگی اسلامی به همت حوزه زینب کبری (س) در حسینیه شهید مطهری برگزار شد.

 مریم سلیمی از اساتید جنگ نرم  در این نشست اظهار کرد: یکی از بهترین بهره هایی که از قیام اباعبدا…(ع) می شود برداشت کرد؛ الگو گیری از این قیام برای ایجاد نظامات اجتماعی می باشد، آنقدر خون اباعبدا… جوشش دارد که بهترین ذخیره برای قیام آخرین حجت الهی است.

وی افزود: ما با قدرت خون امام حسین (ع) می توانیم قالب تمدن شیعه را در دنیا ایجاد کنیم، ما می توانیم با بهره گیری از پیام ها و درس ها و عبرت های عاشورا نظامات اجتماعی زندگی خودمان را ایجاد کنیم و الگوی تمام صحنه های زندگی خودمان را از ایشان بگیریم.

وی ادامه داد: بـه رغـم نـظر کسانی که قائل به جدایی دین از دنیا و نیز دنیا از آخرت اند و هدف بـعـثـت انـبـیـا را تـنـهـا آخرت و خداپرستی می دانند و درصدد رواج سکولاریسم (جدا انـگـاری دین از دنیا) می باشند، در تفکر اسلام ناب محمدی(ص) دین و دنیا چنان به هم آمـیـخـتـه و در هـم تـنـیـده انـد که به هیچ وجه از یکدیگر تفکیک نمی پذیرند.

وی تصریح کرد: در آیات و روایـات اسـلامـی رویـکـرد یک جانبه به دین یعنی توجه تام به عبادت و معنویت و ترک دنـیـا، بـه انـگـیزه زهدگرایی محض و رهبانیت، مطرود بوده و از آن به شدت نهی و نکوهش شده است.

سلیمی  بیان کرد: سیره رسول اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) در زندگی خودشان و نیز در برخورد با کـسـانی چون عثمان بن مظنون و جمعی دیگر مانند او که به زهدگرایی افراطی و ترک دنـیـا روی آورده بـودنـد، گواه روشنی بر صدق این ادعا است.

وی ادامه داد: از سـوی دیـگـر نیز در اسلام توجه تام به دنیا و هدف اصلی و نهایی شدن آن و دور شدن از خداپرستی و آخرت طلبی، بسیار ناپسند و انحراف از مسیر حق تلقی گردیده بـه گـونـه ای کـه نـگـون بـخـتـی و زیـانـکـاری انـسـان را بـه دنبال خواهد داشت.

 وی در پایان خاطر نشان شد: دین جامع و کاملی چون اسلام تـأمـیـن رسـتـگـاری همه جانبه انسان را هدف نهایی خود قرار داده است. بر این اساس، سعادت دنیایی بشر نیز، جزئی از سعادت و رستگاری مورد نظر اسلام محسوب گردیده است. به عبارت دیگر، پرداختن به مسائل معنوی و آخرتی و خداپرستی، جزو مهم ترین و اصلی ترین اهداف دین و پیامبران الهی می باشد، ولی رسیدن به این اهداف و تحقق آن در جـامـعـه انـسـانـی، هرگز بدون توجه به مسائل دنیایی و حل مشکلات مادی و جسمانی بشر میسر نیست.

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها