رودخانه دره رود اصلاندوز یکی از پتانسیلهای عظیم در حوزه گردشگری و کشاورزی محسوب می شود که همت مسئولان را می طلبد.
کد خبر: ۸۵۹۸۵۲۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، رودخانه دره رود اصلاندوز یکی از این فرصت های بی نظیر و پتانسیل های مثبت این شهر است که می تواند سبب نشاط بخشی به مردم این شهر شود.

این رودخانه امروز مورد بی مهری قرار گرفته تا جایی که بخشی از این رودخانه به زباله های شهر اختصاص یافته و به منظره ای ناخوشایند تبدیل شده است.

در هرحال وجود این رودخانه بجای اینکه فرصتی برای توسعه شهر باشد اکنون محلی برای توجیه کوتاهی برخی مسوولان و جبران برخی کاستی های شهری شده و نشان می دهد که برنامه ریزی و کارکارشناسی برای بازسازی و ساماندهی این رودخانه نیاز است.

از سویی رودخانه دره رود که در روزهای پاییز و زمستان و اوایل بهار از پرآبی دچار طغیان شده و باعث هدر رفت و ریزش آن به رودخانه ارس می شود متاسفانه تابستانها جزء سنگ و خاک چیزی بنام آب دیده نمی شود.

مردم و کشاورزان روستاهای مسیر دره رود از خشکسالی رودخانه دره رود خسارات جبران ناپذیری را متحمل می شوند و به طریقی آبیاری محصولات خود را از طریق چاه آب تامین می کنند.گرچه امسال چندین بار از سد سبلان برای این رودخانه آب جاری شد.اما این کافی نیست باید برای آن فکری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین "عظیم اسدزاده" امام جمعه اصلاندوز در خطبه های نماز جمعه بارها وضعیت هدر رفت آب رودخانه دره رود را نگران کننده دانسته و از مسئولان خواست برای رفع این مشکل اقدامات جدی و عملی کنند.

وی با بیان اینکه تابستان هرسال کشاورزان و باغداران از وضعیت خشکسالی در منطقه بخصوص روستاهای شرق و غرب دره رود در رنج بسر می برند افزود:با توجه به خشکسالی در منطقه و عدم دسترسی مردم به آب شرب و کشاورزی در فصل تابستان نیاز است فکری به رودخانه دره رود شده تا از هدر رفتن این رود جلوگیری شود

امام جمعه اصلاندوز در نماز جمعه این هفته نیز به مساله آب رودخانه دره رود تاکید کرد و گفت:متاسفانه آب این رودخانه باز بدون حساب و کتاب به رود ارس می ریزد در حالیکه تابستانها شاهد خشکسالی رودخانه دره رود هستیم.

وی افزود:نمایندگان مجلس برای مهار آب رودخانه و یا سایر مشکلات شهر هنگام تبلیغات و بعد از پیروزی در انتخابات وعده تحقق این مشکلات را می دهند که نشانی از تحقق در آنها نبوده و به نوعی برای نمایندگان خوراک انتخاباتی محسوب می شود.

حجت الاسلام برومند نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس سال گذشته بر حل مشکل رودخانه دره رود با احداث سد دیکداش خبر داده بود اما هنوز خبری از آن نیست و باید مثل همیشه منتظر ماند اما تاکی خدا می داند.

امیدواریم مسئولان و بخصوص استاندار اردبیل و نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی چاره ای برای رفع خشکسالی رودخانه در راستای تامین آب کشاورزان و باغداران منطقه در فصول گرم سال فکر جدی کرده تا بیش از این قشر زحمتکش جامعه دچار خسارات متعددی نشوند.

جاری شدن آب دره رود یعنی جریان خون در بدنه تولید کشاورزی است و جاری شدن دایمی آب در دره رود خوشحالی را در بین کشاورزان روستاهای شرق و غرب این رودخانه ایجاد خواهد کرد.

از آنجاییکه وجود این رودخانه در شهر اصلاندوز یکی از پتانسیلهای عظیم در حوزه گردشگری و کشاورزی محسوب می شود لازم است مسئولان نسبت به رفع این مشکلات تلاش کنند.

بنابراین این رودخانه می تواند در تابستان و سایر فصول سال علاوه بر تامین آب کشاورزان، محلی برای گردش و تفریح همشهریان و میهمانان داخلی و خارجی شود که همت مسئولان را می طلبد.

اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان است.

ارسال نظرات