عضو كميسيون آيين نامه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نبايد در برخورد با لايه هاي شبكه هاي توليد و توزيع مواد مخدر ‏ كوتاهي شود، گفت: اجتماعي شدن امر مقابله با اعتياد كه آفتي براي قشر نوجوان و جوان كشور شده، برخورد اساسي با لايه هاي كلان و زيربنايي توليد و عرضه موادمخدر صنعتي و روان‌گردانها از سوي دستگاه‌هاي ذيربط را مي‌طلبد.
کد خبر: ۸۵۹۸۵۴۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، مهرداد لاهوتي افزود: برخورد انتظامي و نظامي نبايد فقط با خرده فروشان مواد مخدر انجام ‌شود، لايه‌هاي كلان باندها آزادانه به توليد مواد و محرك هاي جديد مشغول هستند و دستگاه‌هاي امنيتي و حفاظتي بايد اين تعداد افراد را كه بر ريشه مواد مخدر دامن مي زنند، بسوزانند.

نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر نيازمند يك اراده جدي و محكم است و بايد از برخوردهاي اساسي با عاملان اصلي اين مواد شروع شود.

لاهوتي در ادامه، فرهنگ سازي در حوزه اعتياد را مهم دانست و گفت: خانواده‌ها بايد در اين زمينه وارد عمل شوند، والدين دلسوزتر از ساير افراد هستند، بايد از فرزندان خود مراقبت بيشتري كنند.

وي افزود: وجود یک فرد معتاد در خانواده، به زندگی هر یک از اعضا خانواده به نحوی صدمه می زند، به این دلیل که خانواده معتاد برای ادامه حیات مجبور می شوند که تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند تا بتوانند با تاثیرات مخرب اعتیاد کنار بیایند.

عضو كميسيون آيين نامه مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: این تغییرات به مرور زمان باعث می شود تا زندگی خود آنها نیز به فلاکت و بدبختی کشیده شود.

لاهوتي با اشاره به اينكه وجود قوانين و مقررات اصولي در خانواده يكي از کلیدی ترین مسائل، برای درک و شناخت درست است ، اضافه كرد:خانواده قلب جامعه است و والدین از عوامل مهمی هستند كه می توانند به نوجوان كمك كنند تا از عهده آن چه لازمه استقلال است برآید و به انسانی توانا، متكی به خود و دارای تصویری مثبت از خود تبدیل شود و توانمندی ها و قابلیت های خود را باور كند.

نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: آنچه كه از لحاظ فرهنگي در امر مقابله با اعتياد به عهده والدين است ،آگاهی فرزندان بوده كه قاطعانه به وسوسه مصرف مواد مخدر نه بگویند.

به گفته لاهوتي ،افزایش حضور والدین در منزل، تقویت ارتباط های عاطفی میان اعضای خانواده، توجه به ارزش های اخلاقی و معنوی در زندگی و اهمیت قائل شدن پدر و مادر برای مبانی اعتقادی ، ارزشی و مذهبی كمك می كند كه نوجوان با بكارگیری راهكارهایی از جانب خانواده، بتواند سكان زندگی خویش را در میان دریای پر تلاطم اعتياد درست هدايت كند.

وي افزود: هر نوع كمبود عاطفی یا روابط آشفته در خانواده، فرد را به دنبال عامل تسكین دهنده می كشاند و این خطر بزرگ به ویژه وقتی جدی تلقی می شود كه گروه های سود جو به آسانی در گوشه و كنار شهر مواد مخدر را توزیع می‌كنند و باندهای قاچاق به این فاجعه دامن می زنند.

لاهوتي تصريح كرد: در خانواده ای امن، نوجوان می‌آموزد كه هر خطری را نباید در زندگی تجربه كرد و می پذیرد كه تحت هیچ شرایطی و حتی در اوج مشكلات، مواد مخدر را تجربه نكند، زیرا اعتیاد، مولد تمام آسیب ها و مشكلات جسمی و روانی است.
ارسال نظرات