دبیر ستاد راهیان کربلایی مازندران:

فعالان فرهنگی مازندران به نجف اعزام می شوند

بزرگ‌ترین کاروان فعالان فرهنگی مازندران برای پیاده‌روی اربعین حسینی در پایان این هفته به نجف اشرف اعزام می‌شود
کد خبر: ۸۵۹۸۵۹۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین راد در جلسه اعضای این ستاد با حضور مسئولان شهرستان بابل در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد با اشاره به اقدامات این ستاد برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کربلای معلا اظهار کرد: ستاد مردمی راهیان کربلای مازندران برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی اقدام به برپایی دو موکب به نامه‌ای الشباب العلویون مازندران و فاطمه الزهرای مازندران در کربلای معلا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار گروه از طرف این ستاد برای مقدمات برپایی مواکب و خدمت‌رسانی به کشور عراق اعزام شدند،از ارسال نذورات و کمک‌های مردم مازندران برای توزیع در میان زائران حسینی خبر داد و تصریح کرد: اقلام اهدایی مردم مازندران شامل برنج، روغن، قند، شکر، خشکبار، کیک و کلوچه، مرکبات، موکت، پتو و بالشت برای زائران پیاده‌روی اربعین حسینی طی یک کاروان به کشور عراق ارسال شده است.

دبیر ستاد راهیان کربلایی مازندرانبا بیان آماده‌سازی یک حسینیه، یک باب مدرسه و نصب چادرهای موقت برای اسکان زائران مازندرانی در کربلا٬ خاطرنشان کرد: با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان کربلا یک‌باب مدرسه در نزدیکی حرم حسینی در اختیار ستاد راهیان کربلای مازندران قرار داده شد و از سوی این ستاد مورد بازسازی و آماده‌سازی برای اسکان زائران قرار گرفت.

راد با بیان برخی از کمبودهای این ستاد درباره اسکان موقت زائران مازندرانی در کربلای معلا، خاطرنشان کرد: 300 تخته پتو و 4 هزار مترمربع موکت با کمبود امکانات مواجه هستیم و درخواست ما از خیران برای کمک به ستاد برای تهیه این اقلام است.

وی افزود: شماره حساب 314970397707751 نزد بانک انصار آماده دریافت کمک‌ها و نذورات مردمی برای پذیرایی و تهیه امکانات مناسب برای زائران اربعین حسینی است.

دبیر ستاد راهیان کربلای مازندران با بیان رونمایی از نرم‌افزار پیاده‌روی اربعین از سوی این ستاد٬ گفت: نرم‌افزار راهنمای زائران پیاده‌روی اربعین حسینی از سوی ستاد راهیان کربلای مازندران به صورت اندروید و قابل نصب بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت برای راهنمایی و بهره‌گیری هر چه بهتر از فرصت زیارت اربعین، در اختیار زائران اربعین استان قرار گرفته است.

وی افزود: در پایگاه اطلاع‌رسانی این ستاد در فضای مجازی بهنشانیwww.r ـkarbala.irاطلاعات و راهنمایی‌ها لازم را در خصوص اربعین حسینی به زائران ارائه می‌کند.

راد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که بیش از 10 هزار نفر از مازندران در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی حضور داشته باشند، تاکید کرد: براساس بررسی‌های انجام شده اغلب زائران پیاده‌روی مازندران از طریق مرز زمینی مهران وارد کشور عراق می‌شوند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین کاروان فعالان فرهنگی مازندران برای پیاده‌روی اربعین حسینی در پایان این هفته به نجف اشرف اعزام می‌شود، تصریح کرد: کاروان نخبگان فرهنگی مازندران متشکل از فعالان هیئت‌های مذهبی، فعالان حوزه دفاع مقدس، مداحان برجسته و فعالان عرصه قرآن و هنرهای اسلامی هست که امسال با شعار گرامی‌داشت شهدای مقاومت اسلامی کشورهای اسلامی مسیر 80 کیلومتری نجف تا کربلا را طی می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها