خبرهای داغ:
بسيج از حضور كولايي در دانشگاه علوم پزشكي گزارش مي دهد/
خبرگزاري بسيج: روز گذشته مراسمی تحت عنوان " از شعار انقلابی تا دیپلماسی شعاری" با حضور الهه کولایی، فعال سیاسی اصلاح طلب به همت انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تالار شریعتی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۸۶۲۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، روز گذشته مراسمی تحت عنوان " از شعار انقلابی تا دیپلماسی شعاری" با حضور الهه کولایی، فعال سیاسی اصلاح طلب به همت انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تالار شریعتی این دانشگاه برگزار شد.

الهه کولایی در اين برنامه اظهار داشت: اگر نقش زنان در برنامه های توسعه دیده نشود به اهداف آن نمی رسیم و کشوری می تواند سهم بالاتری برای حضور زنان ایجاد کند که از ظرفیت آنها استفاده بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت زنان در مقدرات اساسی کشور در 37 سال گذشته بیشتر در شکل دادن به قدرت برای مردان بوده است ادامه داد: زنان هیچگاه سهمی بالاتر از پنج درصد نماینده های مجلس نداشتند و و سهم قابل توجهی در تصمیم گیری ها ایفا نکردند.

اين فعال اصلاح طلب با تاکید بر اینکه مشارکت زنان در انتخابات نباید فقط پایه های قدرت برای مردان را فراهم کند بيان داشت: خدا در قرآن بر برابری انسان ها و تقواترین آنها تاکید دارد در حالیکه در جوامع در حال توسعه این نقش باور نمی شود و نیازمند تلاش، آگاهی و تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستیم تا این ظرفیت سازی، عینیت پیدا کند.

وي به جلسه ای که در این زمینه در مجلس داشته است اشاره كرد و افزود: به نماینده های مجلس گفتم که برای مهار ایدز باید از تجربه جامعه جهانی استفاده کنیم نه اینکه خودمان آن را تجربه کنیم.

در اين جلسه كه استقبال چنداني نيز از آن صورت نگرفته بود، كولايي كه از اطلاح طلبان به حساب مي آيد درباره حزب منحله مشاركت كه iهزینه های سنگيني به نظام مقدس جمهوري اسلامي وارد كرده است، گفت: "رای مردم در انتخابات ۹۲ از روی بلوغ سیاسی بود. سال‌های ۸۴ و ۸۸ مردم دچار توهم شدند." از خانم کولایی می پرسیم که با چه استدلالی به این نتیجه رسیدند. آیا با تک تک مردم در این سه انتخابات صحبت کرده اند یا این که جامعه آماری داشته اند و از آن ها تحقیقات به عمل آورده اند. خانم کولایی شما چرا مردم را فقط زمانی که هم سو با شما جهت گیری می کنند، می خواهید. مگر نه این است که همان مردمی که در سال های 84 و 88 رای اکثریتشان به محمود احمدی نژاد بود در سال 92 هم حسن روحانی را با اختلافی 0/7 درصدی انتخاب کردند و هر چند این اختلاف بسیار نا چیز بود نظام پای آن ایستاد و همه نامزد های انتخابات آن را تمکین کردند. نظرات شما که بیشتر به نظرات نژاد پرستان شبیه است. مردم را تا زمانی که طرفدار شما هستند مردمی خوب و متمدن می نامد ولی وقتی به جبهه دگری می گروند متوهم می شوند. در جمهوری اسلامی ایران هیچگاه کیفیت رأی مطرح نبوده است تا آن جا که رأی مقام معظم رهبری با رأی تک تک مردم چه روستایی، چه شهری، وزیر، وکیل، کارگر، کشاورز و ... برابر است. خانم کولایی چنین نگاه نژاد پرستانه ای از فردی که استاد دانشگاه است و در حالت خود روشنفکر پنداری است بعید است.

با وجود اينكه استقبال چنداني از اين جلسه صورت نگرفته بود و به نوعي اين جلسه كم فروغ به نظر مي آمد بايد تأكيد داشت كه با وجود ضرورت توجه فضاي آزاد سياسي در دانشگاه ها نبايد دانشگاه ها جولانگاه گروه ها و افرادي باشند كه سخنانشان با آرمان هاي انقلاب فاصله دارد. از سوي ديگر دانشگاه علوم پزشكي نيز كه يكي از فضاهاي علمي بوده كه دست اصلاح طلبان است بايد توجه داشته باشد به جاي برگزاري مراسم هايي از اين دست به دنبال تحقق كرسي هاي آزاد انديشي كه از جمله دغدغه هاي رهبري بوده، باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها