فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان خبر داد :

برگزاری همایش تخصص شورای علمی بسچ در سیستان وبلوچستان

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: به 2000 نفر از ایتام سیستان و بلوچستان کمک شد.
کد خبر: ۸۵۹۸۷۴۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج: سردار حسین معروفی صبح امروز درهمایش تخصصی شورای علمی سپاه سلمان که در مهمانسرای سپاه سلمان برگزار شد، اظهار داشت: ماموریت ها و مهارتهای بسیج شامل، ماموریت فرهنگی، ماموریت تربیتی، ماموریت سازندگی و اقتصاد مقاومتی و سازمان رزم بسیج است که ماموریت فرهنگی یک گستره بسیار باز و تربیتی و ساختاری است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: ماموریت تربیتی در حوزه حلقه شجره صالحین است و بالای 12000 حلقه در این راستا داریم که 51 درصد برادران و خواهران اهل تسنن و 49 درصد برادران و خواهران اهل شیعه حضور دارند که در بحث های تربیتی و مهارتی و بصیرتی فعالیت می‌کنند. سازمان رزم بسیج متشکل از 4 گردان بیت المقدس، امام علی، الزهرا و گردان کوثر است.

سردار معروفی گفت: در تمام سیستم های مدیریتی باید فکر جدید و جهادی داشته باشیم تا از روزمرگی جلوگیری شود و برنامه ها باید همراه با جهت دهی صحیح و ماهرانه و بر اساس نیازهای استان انجام گیرد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان در تمام عرصه ها با بقیه استانها فرق دارد و مردم استان در وفاداری انقلاب بالاترین وفاداری را نسبت به آرمانهای انقلاب از خود نشان داده اند که این نشانه عمق و معرفت آنها به نظام است.

فرمانده سپاه سلمان گفت: موضوعاتی که نیاز است به آن بیشتر توجه شود، تغییر نگاه ، بومی کردن نگاه ها در تمام عرصه ها از جمله علمی و مدیریتی، نزدیکی نگاه‌ها بهم نسبت به مشکلات مردم استان و نگاه باید نگاه جهادی باشد یعنی مکان و زمان را نشناسیم ، مهم اجرای رسالت است.

وی گفت: به 2000 نفر از ایتام در راستای محرومیت زدایی و ادامه تحصیل هر کدام مبلغ 240 هزار تومان کمک شده است.

وی تصریح کرد: در راستای رشد و تعالی بسیجیان باید اتاق فکری تشکیل شود که این اتاق فکر متعلق به تمام استان است و در تمام استان می‌تواند تاثیر گذار باشد.حضور اقشار مختلف از جمله کارمندان، طلاب، فرهنگیان می‌توانند تاثیر گذار باشند.اتاق فکر به خرد جمعی،علمی کسانی که دلسوز جامعه هستند، کمک می‌کند.

وی گفت: باید در جلسات اتاق فکر مواردی ازجمله تربیتی و علمی ، ، دوری از تصمیمات فرد محوری و لزوم حرکت به اقتصاد دانش بنیان، کشف استعدادهای برتر استان، به صورتی موضوعی کار شو د و برای همه اقشار نگاهها باید پژوهش محور باشد.

وی افزود: بررسی علمی اختلاف افکنی در مباحث بومی مذهبی موضوع بسیار مهمی است، توده ی مردم اهل تشیع و اهل تسنن به شدت بهم نزدیک هستند. و باید همیشه بیدار باشیم و غفلت نکنیم، زیرا دشمن، دشمن است و با هدفگذاری کار خود را انجام می‌دهد.

سردار معروفی افزود: شناسایی فرصتهای اجتماعی، اقتصادی، تجاری استان، و بستن قرارداد و حمایت کردن با افراد مورد اطمینان و افرادی که واقعا" دغدغه دارند، یکی دیگر از موضوعاتی است که باید صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار