فرمانده سپاه صومعه سرا:

حلقات صالحین سبب بصیرت افزایی در جوانان می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا با بیان اینکه در حلقات صالحین موضوعات بصیرتی، فرهنگی، سیاسی، معرفتی و ... در جوانان تزریق می‌گردد، گفت: این تزریق سبب افزایش بصیرت و هوشیاری در مجموعه جوانان و نسل سوم می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۸۷۹۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا، سرهنگ کیا عاشوری، فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا  امروز در همایش هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد در حسینیه سپاه این شهرستان اظهار کرد: پیشرفته‌ترین و شاخص‌ترین معماری‌های ایران به مسجد بر می‌گردد که این موضوع نشان از استقبال مردم ایران نسبت به اسلام است.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از مساجد در دوره‌های مختلف متفاوت بوده است، افزود: زمانی اسلام احیا شد و حیاتی مجدد یافت که انقلاب به پیروزی رسید و شعله‌های پرفروغ اسلام فروزنده شد و هر روز که از عمر آن می‌گذرد سیطره اقیانوسی اسلام ناب در همه جای دنیا اشاعه و ساطع می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه مسجد زادگاه و خواستگاه جوانان پاک و مومن و بسیجی است، گفت: معرفت، اخلاق، شناخت و اخلاص موتور محرکه بسیج را تشکیل می‌دهد که این گزینه‌ها و جوهره بسیج در مسجد شکل می‌گیرد.

مسجد شکل دهنده تربیت عناصر مفید برای انقلاب و نظام اسلامی است

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه مسجد شکل دهنده تربیت عناصر مفید برای انقلاب و نظام اسلامی است، تصریح کرد: ادامه حیات اسلام به وسیله بسیج محیا می‌شود و شعله‌های اسلام با ظهور و جاری شدن تفکر بسیج همیشه ماندگار می‌گردد.

وی با بیان اینکه مسجد در لغت یعنی محل سجده‌گاه و در اصطلاح به معنی اجتماع انسان‌های متقی و مومن که برای خدا و عبادت در مسجد جمع می‌شوند است، خاطرنشان کرد: مسجد قبا اولین مسجد در اسلام است که بعد از هجرت پیامبر(صلی‌الله‌علیه وآله) بنا شد که آیه‌ای بر پیغمبر نازل شد که پایه و اساس مسجد تقوا است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه مسجد جایگاه تربیت انسان‌های پاک و مومن است، اظهار کرد: برخی از مساجد پیش‌نماز ندارد و حتی در آن مساجد باز نیست تا افراد در آنجا نماز یومیه را برگزار کنند.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه بین نسل سوم و چهارم انقلاب هیچ ارتباطی وجود ندارد و بچه‌های جوان رغبت به مسجد رفتن ندارند، افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حضور و استقبال جوانان از مساجد باشکوه باشد.

وی با بیان اینکه مرکز ثقل حرکت‌های معرفتی از مساجد است، گفت: نظام تربیتی صالحین که پایه و اساس در تزریق معنویت و اخلاص به مجموعه بسیج به مدت شش سال می‌باشد، که مرکز آن از مساجد آغاز شده است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا تصریح کرد: با توجه به تهدیدات نرم دشمن حضور جوانان در مساجد بسیار تاثیرگذار است تا نقشه‌های شوم دشمن نقش برآب شود.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه دشمن جوانان را رصد می‌کند تا بتواند مدیریت ادراک آنهارا بدست گیرد، خاطرنشان کرد: مساجد یک جایگاه و سنگر امن برای در امان ماندن نوجوانان و جوانان از توطئه‌های دشمنان است.

حلقات صالحین سبب بصیرت افزایی در جوانان می‌شود

وی با بیان اینکه در حلقات صالحین موضوعات بصیرتی، فرهنگی، سیاسی، معرفتی و ... در جوانان تزریق می‌شود، اظهار کرد: این تزریق سبب افزایش بصیرت و هوشیاری در مجموعه جوانان و نسل سوم می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه جوان‌های دهه شصت حضور پرشور و باشکوه در مساجد داشتند و حرکت انقلابی از مساجد آغاز شد، افزود: این فضا باید توسط جوانان دهه شصتی به نسل سوم و چهارم هم تزریق شود.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه اگر باعث شویم که جوان پایش به مسجد باز نشود نوعی غفلت و خیانت انجام داده‌ایم، گفت: درهای بسته باید بر روی جوانان باز باشد و بسیج و سپاه که لایه اتصال مردم به نظام است در این عرصه برنامه دارد.

وی با بیان اینکه سرمربی شجره طیبه صالحین صومعه‌سرا امام جمعه این شهرستان که منبع تغذیه معلومات دینی و علمی می‌باشد، است، تصریح کرد: در زیرمجموعه سرمربی، مربیان و سرگروه‌هایی حضور دارند که جوانان دهه شصت را مدیریت می‌کنند و به آنها خوراک فکری می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه امروز نیاز است به جوانان خوراک‌های فکری تغذیه شود که مطابق با سبک زندگی اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که جوان ما را از مسجد دور کند و عدم آگاهی جوانان نسبت به برخورد رسانه اعم از ماهواره، فضای مجازی، موبایل و ... زیاد شده است.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه زمینه حرکت صالحین در مساجد مورد حمایت بسیاری از هیئت امنا قرار گرفته است، اظهار کرد: متاسفانه برخی از هیئت امناها حضور بسیج را در کنار مسجد جایز نمی‌دانند که هدف از اینگونه جلسات این است که به وسیله همفکری این مشکلات مرتفع شود.


ارسال نظرات