رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان با بیان اینکه قدرت نظام اسلامی به توپ و تانک نیست،خاطرنشان کرد: گرچه دشمن از قدرت نظامی ایران حساب می‌برد،اما قدرت نظام به پشتوانه بسیج است. بدون تفکر بسیجی نمی‌توان انسان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کرد.
کد خبر: ۸۵۹۸۸۴۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان،سردار نظرعلی علیزاده، امروز، 2 آذر در گردهمایی هزار نفری دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار شد، با اشاره به تشکیلات سازمانی بسیج، اظهار کرد: بسیج محدود به ساز و کار تشکیلانی نیست، بلکه بسیج یک فرهنگ با انعطاف فوق‌العاده است و در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... ایفای نقش می‌کند.

وی عبور از موانع را هنر بسیج دانست و افزود: هم نگاه امام و رهبری و هم برداشت‌های ما از مکتب حیات‌بخش اسلامی – شیعی و تاریخ سرشار از عبرت ایران این نکته را القاء می‌کند که اگر فرهنگ بسیج در تمام سطوح جامعه درک و عملیاتی شود،مدینه فاضله تحقق می‌یابد.

سردار علیزاده با بیان اینکه ماموریت‌های بسیج براساس یک منظومه فکری عملیاتی می‌شود،تصریح کرد: بسیج منحصر به یک قشر و یک مجموعه خاص نیست، بلکه از اسلام، قرآن، ولایت و نظام  اسلامی حراست می‌کند. در واقع یک بسیجی به اندازه کل بسیج ماموریت دارد.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با اشاره به فرموده حضرت امام(ره)،انقلاب ایران را زمینه‌ساز ظهور دانست و گفت: امام بر جهاد اقتصادی تاکید داشتند.اگر این مطالبه امام محقق می‌شد، امروز اقتصاد نقطه ضعف نظام نبود و دشمن روی آن مانور نمی‌داد.

وی بر احیای فرهنگ بسیج تاکید کرد و ادامه داد:بزرگ‌ترین و ارزشمندترین کار سردار شهید همدانی، احیای این فرهنگ در عراق و سوریه بود لذا هر کدام از بسیجیان در هر کجا باید یک سردار همدانی باشیم و با لشکرهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به جنگ با نظام استکباری برویم و فرهنگ بسیج را به قلب ملت‌ها ببریم. منظومه فکری بسیج سیاسی است، اما بسیجی سیاست‌زده و سیاسی‌کار نیست.

سردار علیزاده خواستار قیام مستضعفان عالم علیه مستکبران شد و اضافه کرد: بسیج مساوی زمینه‌سازی برای ظهور و تمدن‌سازی اسلامی می‌باشد لذا ترویج این تفکر حیات‌بخش، نقطه پایان ظلم و ستم علیه مستضعفان است. بار این مسئولیت امروز بر دوش جوانان قرار دارد تا مسلح به همه سلاح‌ها شوند.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه قدرت نظام اسلامی به توپ و تانک نیست،خاطرنشان کرد: گرچه دشمن از قدرت نظامی ایران حساب می‌برد،اما قدرت نظام به پشتوانه بسیج است. بدون تفکر بسیجی نمی‌توان انسان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کرد.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در احیای تفکر بسیجی و جهادی،گفت:امام(ره)فرمودند «خروجی دانشگاه‌ها مسئولیت‌های نظام را بر عهده می‌گیرند» لذا اگر جلوی انحراف در دانشگاه گرفته شود،در واقع از انحراف در مسئولیت‌های نظام جلوگیری شده است،زیرا دانشگاه محل تربیت است. دانشجویان باید منظومه فکری بسیج را بشناسند و مروج آن باشند.

ارسال نظرات