در گرامیداشت هفته بسیج

مسئولین بسیج دانش آموزی شاهرود با خانواده شهید خسروجردی دیدار کردند

فرماندهی و شورای حوزه ایمان بسیج دانش آموزی شاهرود به مناسبت هفته بسیج با خانواده شهید غلامرضا خسروجردی دیدار کردند.
کد خبر: ۸۵۹۸۸۶۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرماندهی و شورای بسیج دانش آموزی حوزه ایمان با حضور در منزل دانش آموز شهید غلامرضا خسروجردی یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

در این برنامه با دعوت از همسایگان شهید و برگزاری مراسم سینه زنی در منزل شهید همراه بود، فرمانده بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود در سخنانی با تجلیل از صبر و استقامت خانواده شهدا در تقدیم فرزند و پاره تن خود در راه اسلام اظهار کرد: این صبر و استقامت شما خانواده شهدا الگویی برای ماست که باید در راه اعتقاد و مکتب از جان خود و دیگران بگذریم.

جمال الدین غنایی با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا گفت: بسیج لشکر مخلص خداست که همین اخلاص آنها سبب شد تا دفاع مقدس هشت ساله را رقم زده و با تاسی از آن دوران امروز بسیجیان در سنگرهای دیگر مبارزه با دشمن پیروز باشند.

وی با تاکید بر حرکت در مسیر شهدا و حفظ ارزش ها عنوان کرد: حضور در منزل شهدا و پاسداشت مقام شهدا و خانواده های آنان وظیفه کوچکی است که به عهده داریم و انشالله بتوانیم این امر را به خوبی انجام دهیم و دعوت همسایگان برای حضور در خانه شهید طرحی ابتکاری و برای اولین بار است که اجرا می شود و استقبال همسایگان شهدا نیز بسبار خوب بوده است.

در این دیدار پدر و مادر شهید به بیان خاطراتی از شهید پرداخته و اظهار کردند: سخن از شهید مانند این است که لب دریا بایستی و خواسته باشی دریا را توصیف کنی که ممکن نیست اما باید به قدرتوان بیان کرد و این شهدا همه گلچین و انتخاب شده بودند که خدا آنها را برگزید و ما باید راه آنان را ادامه دهیم.

مادر شهید با اشاره به جریان پیدا شدن شهید بعد از شهادت گفت: شهید در عملیات مرصاد شهید اما جنازه اش در خیل شهدا گم شد که به خواب من آمد و آدرس نگهداری جسد خود در یک کانتینر را داد و من رفتم و او را با همان نشانی پیدا کردم و این از زنده بودن شهدا حکایت دارد.

اسلامی یکی از همسایگان و همرزمان شهدا نیز در این دیدار در خصوص ویژگی های شهید خسروجردی مطالبی بیان کرد و گفت: این شهید بسیار متواضع و اهل کار و تلاش و خدمت به دیگران بود و به بیت المال اهمیت زیادی می داد.

برپایی مراسم تعزیه خوانی در کانون جوانان بسیج شاهرود

مدیر کانون بسیج جوانان شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود گفت: با همکاری کانون بسیج هنرمندان شاهرود مراسم تعزیه خوانی به مدت سه شب در هفته بسیج در سالن آمفی تئاتر کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار می شود.

مصطفی خانی افزود: گروه تعزیه باب الحوائج شاهرود در این سه شب سه مجلس تعزیه از ائمه اطهار را روی پرده می برند.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از هنر اصیل تعزیه و حضور بسیج در ابعاد فرهنگی و هنری جامعه اجرا می شود.

خانی با بیان اینکه در ایام ماه صفر قرار داریم و یکی از رسالت های بسیج اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه است بیان کرد: اجرای این سه مجلس تعزیه خوانی در کانون جوانان بسیج برای زنده نگهداشتن فرهنگ اسلام و دینی و اشاعه ارزش ها در جامعه در قالب هنر است.

وی از عموم مردم دعوت کرد در این مراسم که از دو شنبه تا چهارشنبه 4 آذرماه از ساعت 18:30 در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار می شود شرکت نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار