همزمان با دومین روز از هفته بسیج آیین صبحگاهی و زنگ بسیج در دبیرستان پسرانه جیحون ناحیه 2 آموزش و پرورش استان یزد به صدا در آمد.
کد خبر: ۸۵۹۸۸۷۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، همزمان با دومین روز از هفته بسیج آیین صبحگاهی و زنگ بسیج در دبیرستان پسرانه جیحون ناحیه 2 آموزش و پرورش استان یزد به صدا در آمد.
در ابتدای این مراسم ارجمندی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو یزد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج اذعان داشت، در زمانی که انقلاب به پیروزی رسید گروهک های مثل منافقین شروع به ترورها و طرح ریزی دسیسه هایی برای ضربه زدن به اصل نظام جمهوری اسلامی کردند که با رشادت های بسیجیان توطئه های آنها ناکام ماند.
در ادامه مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو یزد با اشاره به توطئه جنگ تحمیلی که از سوی استکبار جهانی به سرکردگی صدام و رژیم بعث عراق اجرا شد اظهار داشت، در زمان دفاع مقدس نیز دانش آموزانی که هم سن و سال شما بودند با شجاعت در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و اجازه ندادند ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد.
ارجمندی گفت: بسیج و بسیجیان حتی بعد ازجنگ تحمیلی در عرصه های علمی، فرهنگی و اردوهای طرح هجرت احساس مسئولیت کرد و نشان داد بسیج مربوط به مقطع جنگ نیست و می تواند در همه عرصه ها به ایران اسلامی کمک کند.
وی اظهار داشت، بسیجیان ما با تلاش خود توانستند در زمینه هسته ای افتخاراتی را کسب کنند که باعث سربلندی کشور در جهان شد و ما شاهد آن هستیم که جوانان کشور روزبه روز در عرصه های علمی مختلف نام آوری می کنند که این ناشی از همان تفکر بسیجی است.
ارجمندی خطاب به دانش آموزان گفت، شما هم اکنون که در مدرسه درس می خوانید باید از فرصت ها استفاده کنید چرا که آینده این کشور دست شما دانش آموزان است و با کسب علم و فضائل اخلاقی تک تک شما می توانید دانشمندان و مسئولین آینده کشور باشید.
سپس سرهنگ اسلامی مسئول بسیج دانش آموزی استان یزد طی سخنانی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند در این دنیا افتخارم این است که بسیج ام اظهار داشت، اصل تفکر بسیجی یعنی اینکه هرجا نظام به بسیج نیاز داشت بسیجی وارد میدان می شود و ما شاهد آن هستیم که بسیجیان با اخلاص تمام در عرصه های نظامی، فرهنگی و علمی وارد می شوند و با شجاعت و اعتماد به نفس افتخار کسب می کنند.
لازم به ذکر است این مراسم با حضور سرداری معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش،سرهنگ موسوی معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر، سرهنگ زارع کمالی فرماندهی ناحیه ثارالله، سرهنگ اسلامی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان یزد و طباطبائی معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه2 یزد برگزارشد.
همچنین قرائت میثاق نامه بسیج، تجلیل از رئیس انجمن اولیاءو مربیان مدرسه، قرائت وصیت نامه شهید شاخص بسیج دانش آموزی رضا سلیمانی و اهدای جوایز به مسئولین بسیج دبیرستان جیحون از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات