مسئول سازمان بسیج سازندگی کردستان خبر داد؛

اعزام 20 هزار جهادگر به مناطق روستایی استان/ اجرای 1100 طرح تولیدی و خوداشتغالی/ توسعه اراضی قابل کشت برنامه آینده بسیج سازندگی استان

مسئول سازمان بسیج سازندگی کردستان گفت:از سال 92 تا کنون ‌هزار و 100 طرح تولیدی و خوداشتغالی در استان اجرا شده است.
کد خبر: ۸۵۹۸۸۹۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، مهران محمدی عصر امروز در همایش بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی در سنندج ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بسیج سازندگی استان اظهار داشت: بسیج‌ سازندگی استان کردستان در دو حوزه سازندگی و اقتصاد مقاومتی بر اساس برنامه های ابلاغی از سال 92 و قبل از آن نیز در حوزه سازندگی در خدمت مردم استان بوده است و طی این مدت بالغ بر 20 هزار جهادگر به مناطق مختلف استان اعزام شده اند و در راستای محرومیت زدایی و خدمات رسانی به فعالیت پرداخته اند.

مسئول بسیج سازندگی کردستان افزود: با محوریت بسیج دانشجویی و دانش آموزی از سال 88 تا 94 بیش از 600 واحد آموزشی در مناطق محروم استان با همکاری اداره آموزش و پرورش و اداره نوسازی مدارس تعمیر و بهسازی شده است.

وی ادامه داد: 712 طرح محرومیت زدایی و سازندگی تاکنون با اعتبار 170 میلیارد ریال توسط بسیج سازندگی استان انجام شده است.

محمدی افزود: از سال 92 تا کنون ‌هزار و 100 طرح تولیدی و خوداشتغالی در استان اجرا شده است و چنین طرح هایی باید استمرار داشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس در ادامه گفت: برنامه هایی برای ادامه اقدامات در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد که با مساعدت و همکاری مدیران ادارات و استانداری استان امیدواریم به انجام برسد که حوزه تولید و اقتصاد مقاومتی؛ و اجرای هزار طرح از این جمله می باشد.

وی توسعه اراضی قابل کشت و استراتژیک را از برنامه‌های در دستور کار بسیج سازندگی استان نام برد و گفت: دراین مرحله برای سال آینده 300 هکتار از اراضی غیرقابل کشت استان زیرکشت محصولات استراتژیک خواهد رفت.

محمدی در ادامه اجرای الگوی جلوگیری از مهاجرت روستائیان، توجه به منابع آبی و نهضت سدسازی را از دیگر برنامه های آینده بسیج سازندگی استان در عرصه محرومیت‌زدایی و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس در پایان با اشاره به افتتاح 172 طرح محرومیت‌زدایی و سازندگی در هفته بسیج گفت: در مجموع 736 طرح با صرف اعتباری بالغ بر 87 میلیارد ریال در سطح استان اجرا شده است و در پی گسترش طرح های محرومیت زدایی و سازندگی در استان هستیم
ارسال نظرات
آخرین اخبار