فرمانده سپاه ازنا گفت: بسیج در خنثی کردن فتنه همواره در خط مقدم بوده است.
کد خبر: ۸۵۹۸۹۴۳
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، خاوریان در یادواره شهدای ورزشکار که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد، گفت: بسیج با پیروی از اصول پیوسته در خنثی کردن فتنه ها علیه انقلاب نظیر فتنه 88 و کوی دانشگاه همچنین تهاجم فرهنگی همواره در خط مقدم بوده است.

وی با بیان اینکه در راس اصول حاکم بر بسیج اصل ولایت مداری و ولایت پذیری در تارک بسیج جای دارد افزود: تجلی اصل ولایتمداری را می توان در لبیک شهدای بسیج با پیروی از رهبرکبیر انقلاب  در جبهه های حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس پیدا کرد.

فرمانده سپاه ازنا گفت: شهدا ولایت را شناختند و ولایت پذیری را در قلب و جان خویش نهادینه کردند و با این شناخت درونی در سفره هشت ساله جنگ با خلق جلوه ها حماسه ها آفریدند و پیروزی ها رقم زدند، نهایتا با این باور به آنچه که خواستند یعنی به شهادت رسیدند.

خاوریان اظهار کرد: دو رکن استکبار ستیزی و دشمن شناسی دو اصل حاکم بر بسیج و تفکر بسیجی هستند و در واقع با تکیه بر این دو اصل است که بسیج مانع نفوذ ایادی غرب و دشمنان به ارکان نظام شده است.

وی با این بیان که در قیامت شهدا ما را مورد مواخذه قرار می دهند افزود : آنان روزی از ما خواهند پرسید که آیا شما مثل ما ولی زمان خود را شناختید و ولایت مدار بودید، آیا در وادی استکبار ستیزی کاری کردید، از این جنس سوالات که امیدواریم این اصول در جسم ما نهادینه و در روحمان دمیده شود.

فرمانده سپاه ازنا از دیگر اصول رایج در بسیج به شهادت طلبی و ایثارگری اشاره   و درباره اصل مهم بصیرت گفت: بصیرت یعنی تشخیص حق از باطل که در کلام خداوند آمده اگر تقوای الهی پیشه کنید خداوند فرقان را به شما می دهد ، براستی که این اصول به عینه در شهدا مشهود است.

امام جمعه ازنا نیز در یادواره بیان کرد: یادواره ها و یادمان های شهدا و یا زینت دادن نام کوچه ها و محله ها با نام شهیدان اصل و حقیقتی است که موجبات خیر و برکت برای مردم و انقلاب بوده که  این نام  و  یاد شهیدان است که هر فضایی را عطرآگین می کند.

حجت الاسلام هراتی مطلق مطالعه و بررسی زندگینامه شهدا را نیاز نسل جوان انقلاب دانست و افزود: شهدا با اخلاص عمل بدور از هر تظاهر با شوکت و قدرت و به تبعیت از ولایت فقیه و عشق به امام راحل دست از دنیا شستند و به فیض رفیع شهادت رسیدند، اعمال آنان درباب شهادت درسی برای نسل سوم و چهارم انقلاب باید باشد.


 

 

ارسال نظرات