مسئول بسیج جامعه پزشکی استان یزد با بیان اینکه امروز بیمارستان بزرگ صحرایی یزد با حضور دکتر رئیس‌زاده آغاز به کار کرد، گفت: قرار است در این بیمارستان به مدت یک هفته، هفت تا هشت هزار نفر خدمات رایگان درمانی دریافت کنند.
کد خبر: ۸۵۹۹۱۵۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
دکتر جواد قادری اردکانی، در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: سومین بیمارستان صحرایی شهدای جامعه پزشکی یزد به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج از امروز تا ششم آذر ماه در منطقه حسن آباد مشیر یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر یزد به ارائه خدمت می‌پردازد.

وی در ادامه افزود: در افتتاح این بیمارستان دکتر رئیس‌زاده، رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور نیز حضور دارند.

اردکانی، با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور ۶۰ نفر از مسئولان استان یزد درباره نحوه برپایی این بیمارستان برگزار شد، گفت: در این جلسات قرار شد مانند سنوات گذشته از مسئولان بسیج جامعه پزشکی، مسئولان وزارت بهداشت، مسئولان سپاه کشور و مسئولین استان یزد دعوت شود تا از این بیمارستان بازدید کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان یزد با اشاره به این‌که پیش بینی شده که ویزیت هقت تا هشت هزار نفر در این مدت در بیمارستان صحرایی انجام شود، افزود: تمامی خدمات از جمله آزمایشگاه، اتاق عمل، داروخانه، فیزیوتراپی، بخش‌های بستری برنامه ریزی و با چهار بیمارستان داخل استان هماهنگی لازم انجام شده که در زمان نیاز به ارجاع بیمار از جمله سی تی اسکن، ‌‌ام آر آی و عمل‌های جراحی از بیمارستان صحرایی به مدت پنج روز اعزام به شکل رایگان مانند سال‌های گذشته انجام شود.

قادری اردکانی، درباره انجام خدمات دندان پزشکی نیز گفت: این امر مانند سال‌های گذشته انجام می‌شود، دستگاه سیار مانند مینی بوس به مدت یک ماه در بیمارستان صحرایی مستقر است و بیمار را با فرم ارجاع با ۵۰ درصد تخفیف به دانشگاه دندانپزشکی در زمینه درمان بسیجیان خدمات ارائه داده می‌شود.

وی ادامه داد: امسال جمعیت هدف بیشتری را پوشش می‌دهیم و خدمات بیشتری را ارائه خواهیم داد؛ بیمارستان‌های شهید رهنمون، شهید صدوقی، بیمارستان گودرزی کلیه خدمات لازم را به بیماران دارای فرم ارجاع از بیمارستان صحرایی ارائه می‌دهند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان یزد درباره بیمارستان صحرایی برپا شده در سال ۹۲ و ۹۳ گفت: این بیمارستان صحرایی در منطقه‌ای با فاصله ۳۰ کیلومتری از استان یزد برگزار شد که استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفت اما در سال دوم این بیمارستان در منطقه روستایی محمد آباد برپا شد.
ارسال نظرات