جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قروه از راه اندازی 65 طرح در زمینه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در سالجاری با اعتباری 11 میلیارد ریالی در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۸۵۹۹۲۹۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قروه از راه اندازی 65 طرح در زمینه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در سالجاری در این شهرستان خبرداد.

مسلم سروی عصر امروز در آیین بهره برداری از طرح پرورش قارچ در سریش آباد اظهار داشت: برای راه اندازی این واحد تولیدی 150 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این واحد با دو سالن تولید، دارای تهویه تمام اتوماتیک است، افزود: میزان تولید این واحد در هر دوره 40 روزه، 4 تا 5 تن برآورد می شود.

به گفته سروی، این واحد تولیدی برای 7 نفر شغل ایجاد کرده است که شهرستان های قروه، سنندج و دهگلان بازار مصرف آن را شامل می شود.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در ادامه مجموع اعتبارات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در این شهرستان را 11 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار برای اجرای 65 طرح اختصاص یافته و برای 325 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

سروی با بیان اینکه از این تعداد طرح 15 طرح در زمینه صنایع تبدیلی و 50 طرح اقتصاد مقاومتی است، افزود: پرورش زنبور عسل، مرغ بومی و ماکیان ، کودهای ورمی کمپوست، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی و دامپروری طرح های اقتصاد مقاومتی را شامل می شود.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه افزود: صنایع تبدیلی راه اندازی شده هم در زمینه های فرآوری شور و ترشیجات، لبنیات، شربت و مربا و گوهرتراشی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه امروز رسالت بسیج فراتر از حوزه های دفاعی و فرهنگی است، گفت: پرداخت به اصل اقتصاد مقاومتی که راهبردی اصلی در شرایط کنونی به شمار می رود از وظایف بسیج است.

سروی افزود: استفاده از کالاهای داخلی و اصلاح الگوی مصرف از مهمترین مواردی است که باید برای توسعه و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار داد.

به گفته این مسئول، مسأله تحریم موضوع جدیدی نیست و در تمام این سال ها استکبار جهانی و به ویژه آمریکا تلاش کرده اند در راستای اعمال تحریم ها، مشکلاتی برای انقلاب اسلامی به‌وجود آورند.

ارسال نظرات