خبرهای داغ:
مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: چنانچه تک تک مردم به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت نکنند و نگرش‌ها تغییر نکند؛ جامعه به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت نخواهد کرد و چنانچه دولت با توان تلاش کند اما مردم پای کار نباشند اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۹۳۳۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ محمد زهرایی، مسوول بسیج سازندگی استان در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی استان ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیجیان پیش‌قراولان پایداری انقلاب هستند و امیدواریم که در این هفته بتوانیم گوشه‌ای از زحمات این بزگواران را جبران کنیم.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی هر ساله اختتامیه اردوهای جهادی را به رسم همدلی، تقدیر و تشکر از متولیان امر برگزار می‌کند و گرچه این تقدیر معنوی کوچکترین کار برای جهادگران است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که اردوهای جهادی با تاکید و مطالبه مقام معظم رهبری در سال 1379 آغاز شد؛ گفت: اردوهای جهادی در ابتدای امر با حرکت دانشجویی در مناطق روستایی آغاز گردید و در حال حاضر تمامی اقشار 21 گانه بسیج در امر اردوهای جهادی فعالیت دارند.

زهرایی، گروه‌های جهادی 12 روزه دانشجویی، 7 روزه محلات، یک روزه حلقه‌های صالحین، 10 روزه دانش آموزان به صورت طرح هجرت، 3 روزه کارمندان از جمله فعالیت‌های اقشار بسیج در حوزه اردوهای جهادی در حال حاضر برشمرد.

وی با بیان این‌که در سال 1394 گروه‌های جهادی با همکاری تمام اقشار بسیج و ستاد پشتیبانی نیروی انسانی جلسات مختلفی تشکیل دادند؛ گفت: در سال جاری بیش از 61 گروه دانشجویی بومی و یک هزار نفر کارمند در قالب 7 روز، 47 گروه جهادی محلات، بیش از 3 هزار نفر دانش آموز برای مرمت و بیش از 14 هزار نفر در قالب حلقه‌های صالحین به روستاها اعزام شدند.

آغاز فعالیت بیمارستان صحرایی از امروز در درمیان

مسوول بسیح سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: گروه های تخصصی و بیمارستان‌های صحرایی از امروز 3 آذر ماه در تخته جان درمیان مشغول به فعالیت شدند.

زهرایی خودسازی و کار تیمی را دو موضوع مهم در اردوهای جهادی برشمرد و افزود: این بزگواران در آینده مسوولین نظام هستند که با این اردوها، با درد مردم آشنا شده و در حال حاضر خدمات فرهنگی، آموزشی برای مناطق روستایی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که بزرگترین‌ خواسته ما از جهادگران ترویج فرهنگ کار و تلاش در روستاها، پرهیز از مصرف گرایی، خود اتکایی و اقتصاد مقاومتی است؛ افزود: این جهادگران پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی، در روستاها به برگزاری کارگاه‌های تخصصی 14 گانه اقتصاد مقاومتی و ترویج مردم به سمت ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در حرکت هستند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج سازندگی نزدیک به 150 پروژه‌ زود بازده از دولت با اعتباری نزدیک به 3.5 میلیارد تومان در سال جاری به اتمام رسانده است، افزود: خوشبختانه امسال 900 میلیارد تومان موافقت نامه مبادله شده است.

زهرایی در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: چنانچه تک تک مردم به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت نکنند و نگرش‌ها تغییر نکند جامعه به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت نخواهد کرد و چنانچه دولت با توان تلاش کند اما مردم پای کار نباشند اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند "اقتصاد مقاومتی دو روی سکه دارد که یکی مردم و دیگری دولت است"؛ گفت: در خصوص اقتصاد مقاومتی 6 عامل به دولت برمی‌گردد که از جمله آن پرهیز از وابستگی به نفت در بحث کلان، جلوگیری از فساد و غیره است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: مردم که در این خصوص عامل اصلی هستند متاسفانه فرهنگ کار و تلاش به فراموشی سپرده‌اند و باید ستاد اقتصاد مقاومتی راه اندازی شود.

اقتصاد مقاومتی باید چون حماسه 8 سال دفاع مقدس آفریده شود

زهرایی با بیان این‌که فرماندهان جنگ اقتصادی یا اقتصادی مقاومتی که در زمان قاطع دقیق تصمیم می‌گیرد و شجاعانه کار انجام می‌دهد؛ گفت: در حال حاضر فرماندهان جنگ اقتصادی، روسای دانشگاه‌ها، اساتید، دانش بنیان‌ها و روسای کارخانه‌ها و کارآفرینان و تمامی کسانی که در عرصه‌های مختلف کمک می‌ کنند هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: در استان ما این ستاد با قدرت راه اندازی شود و ادارات، کمیته‌های زیر بط را تشکیل دهند و کار عملیاتی اقتصاد مقاومتی مبتنی بر آرامش استانی انجام شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی توصیه کرد: همانطور که مردم در مباحث اعتقادی و وحدت، پشتیبان انقلاب هستند باید در مباحث اقتصاد مقاومتی هم آن‌ها را تشویق و انگیره دهیم که پای کار باشند و چنانچه مردم همراهی کنند حماسه‌ای که در 8 سال دفاع مقدس آفریده شد در اقتصاد مقاومتی هم آفریده می‌شود.

زهرایی متذکر شد: زیربنای اقتصاد و اقتصاد مقاومتی فرهنگ است باید فرهنگ مقاومتی را در خودمان ایجاد کنیم تا ان‌شاءالله به سمت اقتصاد مقاومتی و جنبه‌های مختلف آن پیش برویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها