خبرهای داغ:
دانشجوی جهادگر باید علم نظری خود را به علم عملی تبدیل کند؛ چه جایی بهتر از اردوهای جهادی که فضا و زمینه فراهم است و آن دانشجو می‌تواند خود را بسنجد و به تعالی مردم روستا کمک کند.
کد خبر: ۸۵۹۹۳۳۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محسن اکبرپور دانشجوی جهادگر پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی استان، اظهار کرد: ارزش‌های انقلاب با همت بسیجیان، خون دادن شهدا به وجود آمده است و دانشجوی بسیجی باید نماد ارزش‌های اسلامی باشند.

وی ادامه داد: در وهله اول در اردوهای جهادی، دانشجویی بسیجی جهادگر باید علم و جهاد علمی را در دستور کار خود قرار دهد و علم نظری و دانشگاهی خود را به عرصه عمل برساند.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند با بیان این‌که دانشجوی جهادگر باید علم نظری خود را به علم عملی تبدیل کند؛ گفت: چه جایی بهتر از اردوهای جهادی که فضا و زمینه فراهم است و آن دانشجو می‌تواند خود را بسنجد و به تعالی مردم روستا کمک کند.

اکبرپور متذکر شد: زمانی که گروه‌های جهادی به روستاها اعزام می‌شوند در واقع برای ساختن روستا و خودشان قدمی برمی‌دارند و این اردوها برای ساختن مکان و فراهم کردن امکاناتی برای مردم روستا است.

وی با بیان این‌که ما در گروه‌های جهادی شاهد هستیم که مردم روستا استقبال بی نظیری از این گروه‌ها می‌کنند؛ تصریح کرد: در این گروه‌ها، زمانی که به فردی مسئولیتی داده می‌شود وی با تمام تلاش خود این مسوولیت را به نحو احسن انجام می‌‌دهد و در این زمان اعتماد به جوانان معنی پیدا می‌کند.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیامنور بیرجند یادآور شد: چنانچه در آینده این جوانان جهادگر در پست‌ و مقامی در هر نقطه‌ای از ایران قرار بگیرند در مسوولیت خود مطمئناً با آشنایی مشکلات این قشر ضعیف و مناطق محروم تصمیم بهتری خواهند گرفت.

اکبر پور بیان کرد: مردم روستا و مناطق محروم گاهی با مسائل و مشکلاتی روبرو هستند که ما نیز در شهر با آن درگیر هستیم اما مردم روستا با آن اخت پیدا کرده‌اند و جوانان جهادگر باید در حد توان خود به مردم کمک کنند و تا باری از دوش این مردم برداشته شود.

وی ایجاد اشتغال در روستاها را از جمله راه‌های ماندگاری مردم در روستاها عنوان کرد و افزود: ما با سازماندهی جوانان در روستاها در ماندگاری آن‌ها در روستا و اشتغال کشور کمک خواهیم کرد.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند با بیان این‌که متاسفانه نبود اشتغال ثابت و پایدار موجب مهاجرت قشر عظیمی از مردم روستاها به سمت شهرها شده است؛ گفت: متاسفانه این مهاجرت ضرری و ضربه‌ای برای کشور است.

اکبرپور به جهادگران توصیه کرد: ما باید خود را باید صبور بار بیاوریم و صبر، مسئولیت پذیری و ولایت پذیری از دروس این اردوها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها