مراسم «تعزیه خوانی خاتون داغدیده» از فردا شب به مدت 7 شب، بعد از نماز مغرب و عشاء در شمال غرب تهران میدان بهرود برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۹۹۳۶۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی مجالس تعزیه خوانی خاتون داغدیده از چهارشنبه چهارم آذر تا اربعین حسینی، بعد از نماز مغرب و عشاء در سعادت آباد تهران، میدان بهرود اجرا خواهد شد.

عزاداران حسینی این شب ها شاهد مراسم تعزیه خوانی دو طفلان مسلم (ع) و نمایش شبیه خوانی حربن یزید ریاحی و حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام خواهند بود.

مجلس تعزیه خوانی شهادت حضرت علی اکبر (ع)، تعزیه حضرت ابوالفضل (ع) پرچمدار و علمدار کربلا و تعزیه شهادت حضرت امام حسین (ع) سالار و سرور شهیدان از دیگر مجالسی است که این شب ها نمایش داده خواهد شد.

علاوه بر این، شب هفتم نیز تعزیه خوانی حضرت زهرا سلام الله علیها و روز اربعین خرابه های شام و شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها اجرا می شود.

راه اندازی سقاخانه، ایستگاه صلواتی، نورپردازی و هنرنمایی های شبیه خوان ها، صحنه های نمایشی تعزیه همچون سوز و گداز کودکان خاندان سید الشهدا (ع ) و به نمایش در آوردن قیام عاشورایی شور و حال بی نظیری به مجالس این شب های تعزیه خوانی کاروان خاتون داغدیده می بخشد.

از اهالی محل و سایر شهروندان تهرانی دعوت می شود تا در برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم، تعزیه داران خاتون داغدیه را همراهی کنند.

ارسال نظرات