در دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران

حکیمی‌پور:هرندی پایتخت معتادان شده است/ دنیامالی: 20 هزار کارتن خواب در شهر تهران آمار نگران کننده‌ای است

در دویست و یازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، اعضای شورا در خصوص پروژه محله هرندی تذکراتی دادند.
کد خبر: ۸۵۹۹۳۹۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج،  دویست و یازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، با یک دستور جلسه بررسی پروژه شهید هرندی و با حضور فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و دیگر مسئولان ذیربط برگزار شد.

اعضای شورای شهر تهران پس از اظهارات مسئولان در خصوص نگهداری و ساماندهی معتادان شهر تهران و همچنین بررسی پروژه شهید هرندی نظراتی را عنوان کرد.

در ابتدا الهه راستگو عضو شورای شهر تهران گفت: اگر خروجی اقدامات صورت گرفته در محله هرندی موفقیت‌آمیز باشد می‌تواند الگوی خوبی برای حل مشکلات برای دیگر قسمت‌ها باشد.

وی گفت: حضور فعال مردم برای رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است و اهمیت ویژه‌ای دارد. ستاد توانمندسازی شهر تهران در 15 کارگروه تخصصی فعال است و لذا باید از حضور سمن‌ها در کارگروه‌های تخصصی برای بررسی آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

راستگو بیان داشت: ریشه تمامی آسیب‌ها و مشکلات نبود اشتغال است.

در ادامه فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در شهر تهران زندگی می‌کنند باید ساماندهی شوند کودکانی که در آسیب‌های اجتماعی به وجود می‌آیند آسیب‌های بسیار جدی می‌خورند.

دانشور افزود: جای NGO ها و سازمان‌های مردم نهاد برای همراهی و بهبود وضعیت اجتماعی شهر خالی است و باید از این پتانسیل بیشتر استفاده شود. چند کودک و مادر باید از بین بروند تا فکری اساسی و اقدامی موثر صورت گیرد.

در ادامه علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: برای پروژه هرندی 400 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم و اگر نقدینگی در این خصوص وجود ندارد مشکل از شهرداری است.

وی افزود: بهتر است به جای ماهی دادن ماهیگیری را یاد بدهیم تا بتوان ریشه‌ای مشکلات آسیب‌های اجتماعی را از بین برد.

علیرضا دبیر خاطر نشان کرد: در حوزه جمع‌آوری و ساماندهی معتادان و کارتن‌ خواب‌ها، بهزیستی و نیروی انتظامی کار خود را می‌کنند و اگر آشپز دو تا شود غذا یا شور می‌شود یا بی‌نمک.

در ادامه بررسی پروژه محله هرندی اسماعیل دوستی نیز عنوان کرد: ما اعتراف می‌کنیم که در هرندی و ساماندهی کارتن‌ خواب‌ها و معتادان مشکل داریم.

وی افزود: باید هماهنگی‌هایی ایجاد شود تا نسبت به رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی اقدام شود.

وی درباره تشکیل قرارگاه آسیب‌های اجتماعی نیز بیان کرد: بنده با کلمه قرارگاه مخالفم و بهتر است از واژه ستاد برای آن استفاده شود.

در ادامه حکیمی‌پور عضو شورای شهر تهران گفت: در رابطه با آسیب‌های اجتماعی پارادوکسی در تهران وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: محله هرندی پایتخت آسیب‌های اجتماعی از جمله معتادان و کارتن‌ خواب‌ها شده است ولی اهالی قدیمی و متدینی در محلات منطقه 12نیز زندگی می‌کنند که با برجسته‌سازی یک محله از یاد رفته‌اند.

حکیمی‌پور خاطر نشان کرد: قطعا باید نسبت به ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اقدام شود و هنگامی که تمرکز به یک موضوع در شهر تهران داریم موجب جذب نیز می‌شود. لذا باید در مراکز تصمیم‌گیری تصمیمات تخصصی‌تری اتخاذ شود.

در ادامه بررسی پروژه هرندی احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: شاخص‌های ما نسبت به شهرهای در حال توسعه نگران کننده است.

وی گفت: اینکه در سال 92 حدود 8 هزار کارتن خواب در شهر تهران داشته‌ایم و الان عنوان می‌کنند که به 20 هزار کارتن خواب رسیده است بسیار نگران کننده است.

دنیامالی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بزرگترین مسئولیت ما این است که بتوانیم جلوی توسعه آسیب‌های اجتماعی را بگیریم و عدم هماهنگی دستگاه‌ها یکی از دلایل افزایش آسیب‌های اجتماعی است.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اقدامات ما در تهران نباید زمینه جذب کارتن خواب‌ها و معتادان را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات ما در ترک اعتیاد جوابگو نبوده است گفت: بنده زمانی که در ناجا بودم هماهنگی ملی صورت گرفت و نسبت به جمع‌آوری معتادین و کارتن خواب‌ها اقدام شد و تحویل پلیس برای استفاده خدماتی داده شد.

طلایی خاطر نشان کرد: اخیرا نیز در مترو شاهد استعمال دخانیات بوده‌ایم که نشان می‌دهد این وضعیت دارد تسری به مراکز پرجمعیت پیدا می‌کند. لذا از بخش‌های مختلف نیازمند مدیریت یکپارچه هستیم.

در ادامه ابوالحسن مختاباد عضو شورای شهر تهران گفت: بهتر است بهزیستی از حالت مینیاتوری خارج شود و نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

وی افزود: مگر ما نمی‌دانیم مشکل کار کجاست نباید اجازه دهیم کار به جایی برسد که مقام معظم رهبری تذکر بدهند و بگویند مشکل را حل کنید در حال حاضر تنها نهادی که میدانی کار می‌کند شهرداری تهران است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار