به مناسبت هفته بسیج:

برگزاری همایش خطبه خوانی حضرت زینب (س)

همایش خطبه خوانی حضرت زینب(س) در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع)استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۴۴۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸

حجت الاسلام نوری، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل، در همایش خطبه خوانی حضرت زینب(س) که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع)استان اردبیل برگزار شد با اشاره به اینکه عاشورا از دو فصل حادثه و مدیریت که اصل عاشورا تشکیل می شود گفت: امام حسین(ع) مختص شیعیان نیست و نویسندگان زیادی از مذاهب مختلف در مورد امام حسین(ع) و فضیلت های آن بزرگوار نوشته اند.

امام حسین(ع) درد دلشان را با خواهرش حضرت زینب(س) در میان می گذاشتند...

نوری به نقل از امامان معصوم و پیامبران گفت:انسانهای عاقل 4 نشانه دارند، خداشناس بودن، بندگی خدا را کردن، به تعبیر پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) دشمن شناس بودن و آخرین نشانه عاقل بودن، آماده بودن برای آخرت است و این چهارنشانه عقلانیت در حضرت زینب (س) خلاصه شده است. چراکه حضرت زینب (س) در مقابل دشمنانش، چون برادرش امام حسین (ع) صبر،ایستادگی و فداکاری رابه همه ثابت کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل بعد از وصف فضیلت های حضرت زینب (س) دو سئوال را مطرح کرد و گفت:آیا ما انسانها صاحب خانه ایم یا مهمان؟ در این دنیا دائمی هستیم یا موقت؟

نوری همچنین در پایان سخنان خود افزود: امروزه زنان و دختران باید در مقابل نفوذ سیاسی و فرهنگی که از جانب کشورهای غربی و مخالف وارد می شود چون حضرت زینب(س) ایستادگی و مقاومت کنند و راه زینب (س) را ادامه دهند که از شاخصه های اصلی بسیج بودن، می توان به ایستادگی،خدامحوری و خدا شناسی و...اشاره کرد.

در پایان سخنان خود تصریح کرد: در هفته بسیج قرار داریم باید تفکری بسیجی نیز داشته باشیم و با این تفکرات است که می توانیم همانند زینب (س) در مقابل کفر و ستم آن دوران ایستادگی کرد مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کنیم و اگر تا به امروز جوان مردان ما راه حسین (ع) را پیش گرفتند، شیر زنان ما نیز باید راه زینب (س) را ادامه دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار