سردار آسودی در همایش پیشکسوتان فرهنگی دوران دفاع مقدس خبر داد:

تشکیل کارگروه عملیات روانی دفاع مقدس در 18 استان

مشاور فرهنگی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: در 18 استان کارگروه نقش و عملکرد تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۵۹۹۴۵۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار محمدعلی آسودی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی و تبلیغات هشت سال دفاع مقدس گیلان گستره فعالیت های فرهنگی و تبلیغی رسته های روابط عمومی سپاه را بسیار وسیع دانست و اظهار کرد: حجم و وسعت فعالیت های این رسته ها به هیچ عنوان قابل قیاس با سایر رسته ها نبود اما مورد غفلت قرار گرفته است که ما تلاش می کنیم نسبت به زدودن این غفلت ها اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به نقش و عملکرد تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس گفت: برخی از استان‌ها پس از جنگ تحمیلی فرهنگ دفاع مقدس را تبیین کردند.

مشاور فرهنگی نماینده ولی فقیه در سپاه با ابراز تاسف از غفلت های صورت گرفته در فرهنگ غنی دفاع مقدس افزود: نباید از نظر دور داشت که هرآنچه امروز از دوران دفاع مقدس قابل رویت، خواندن، شنیدن و لمس کردن است محصول تلاش های بی وقفه عوامل تبلیغات جنگ بوده است که باید این کوشش ها به نحو شایسته ای در سطح جامعه امروزی تبیین و تشریح شود.

آسودی از تشکیل سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راستای تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس خبر داد و گفت: ایجاد، حفظ و ارتقای معنویت براساس مبانی قرآن، عترت و آموزه‌های انقلاب اسلامی از اهداف تبلیغات فرهنگ دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی خانه خود در کرمان را وقف نقش و تبلیغات در دفاع مقدس کرده‌است، ادامه داد: 145 پروژه تحقیقاتی در این زمینه اجرایی شده‌است.

معاون سابق تبلیغات و فرهنگ ستاد کل سپاه با بیان اینکه در 18 استان کارگروه نقش و عملکرد تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس تشکیل شده است گفت: این کارگروه ها بستری برای مقابله با جنگ نرم هستند.

آسودی از تدوین سند نقش عملکرد تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: سه هزار پاسدار اهل قلم داریم و حفظ و ارتقای روحیه رزمندگان و آحاد مردم در سند مذکور تبیین شده‌است.

وی اطلاع‌رسانی در زمینه ابعاد ویژگی و مراحل مختلف جنگ تحمیلی، استکبار جهانی علیه ملت ایران و عملیات‌های دفاع مقدس را از اهداف تببین شده در سند مذکور بیان کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مقابله با عملیات روانی دشمنان و تبلیغ و اطلاع‌رسانی به منظور جذب و اعزام نیروی مورد نیاز جبهه‌ها در سند مذکور تبیین شده‌است.

وی تبلیغ و اطلاع‌رسانی به منظور جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی به جبهه‌ها و ثبت و ضبط خاطرات، وقایع و حماسه‌های دفاع مقدس را از جمله اهداف سند مذکور برشمرد.

آسودی گفت: جذب سازماندهی و اعزام نیروهای متخصص فرهنگی، هنری و تبلیغی به قرارگاه و لشکرها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اطلاع‌رسانی از اهداف، ابعاد ویژگی‌ها و مراحل مختلف عملیات‌های کوچک و بزرگ دفاع مقدس از دیگر اهداف کارگروه است.

وی بر تبیین ماهیت، اهداف و ابعاد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد و یادآور شد: طراحی و اجرای تبلیغات دفاعی و رزمی حائز اهمیت است.

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: نقش تبلیغات پشت جبهه و در جبهه و عملیات‌های دوران دفاع مقدس تبیین شده‌است.

آسودی در پایان مقاومت رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس را تحقق عینی آیات و روایاتی دانست و خاطرنشان کرد: بصیرت و ولایت پذیری از ویژگی های بارز رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است.

ارسال نظرات