فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد:

احداث 22 پايگاه مقاومت، دو سالن ورزشي و يك استخر در پارس آباد

22 پايگاه مقاومت، دو سالن ورزشي و يك استخر هم زمان با هفته بسيج در پارس آباد احداث شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۵۰۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳

سرگرد پاسدار مطلب شاهي، فرمانده ناحیه بسیج پارس آباد در مصاحبه با خبرنگار بسيج از پارس آباد،با گرامي داشت هفته بسيج با اشاره به اينكه بسیج از ابتدای انقلاب تاکنون نقش مهم و ارزشمندی در موفقیت‌های نظام داشته و به فضل خدا همواره شاهد حضور بسیجیان در صحنه هستیم، اظهار داشت: امروز بسیج در عرصه های مختلف از قبیل فرهنگی، هنری، نظامی، علمی، اجتماعی، ورزشی و سازندگی به افتخارات مهمی دست یافته است.

وي با بیان اینکه هفته بسیج امسال «بسیج دست قدرت خدا» نامگذاری شده است، به فعالیت‌های بسیج در حوزه زیرساخت‌های ورزشی و احداث پایگاه‌های مقاومت اشاره کرد و گفت: هفته بسیج امسال عمليات احداث 22 پايگاه مقاومت بسيج در نقاط مختلف شهري و روستايي شهرستان پارس آباد با اعتبار 2 ميليارد و 200 ميليون ريال اجرايي مي شود.

از كلنگ زني مجهزترين استخر سرپوشيده استان اردبيل در محوطه كانون جوانان بسيج اين شهرستان خبر داد و گفت: كلنگ احداث اين استخر قرار است هم زمان با هفته بسيج در زميني به مساحت 1700 متر مربع با حضور سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل سه شنبه 3 آذر به زمين زده شود.

شاهي به ساخت دو سالن ورزشی با زيربناي 1350 متر مربع براي حوزه هاي مقاومت بسيج ثارالله و كربلا هم زمان با هفته بسيج اشاره كرد و افزود: با ساخت اين دو سالن، تعداد سالن هاي ورزشي اين ناحيه با چهار سالن ورزشي صالحين كه مورد بهره برداري بسيجيان قرار گرفته به 6 خواهد رسيد.

وي همچنين از احداث مجهزترین درمانگاه بسيج در شهرستان پارس آباد در جهت توسعه بهداشت و سلامت در مناطق محروم خبر داد و گفت: این درمانگاه قرار است به زودي در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد ریال در نزديكي پارك كاج توسط بنیاد تعاون سپاه پاسداران احداث شود.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج پارس آباد از گرفتن مجوز احداث اردوگاه فرهنگي ورزشي و رزمي در ابعاد 50 هكتار در شهرك آيت اله غفاري نيز اشاره و از اجرايي شدن ساخت اين اردوگاه در آينده اي نزديك خبر داد.

شاهي در ادامه به توان بالای بسیج در زمینه کمک به اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: بسیج شهرستان پارس آباد نیز همانند دیگر بسیجیان کشورمان از توان بالا برای نقش آفرینی در حوزه های اقتصادی برخوردار هستند به طوري كه تا كنون بالغ بر 3 ميليارد تومان در 24 عرصه، تسهیلاتی در قالب اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با مشارکت موسسه نگار نصر و بسیج سازندگی استان اردبیل برای ایجاد فرصت‌های اشتغال به بسيجيان پرداخت شده است.
فرمانده سپاه ناحيه پارس آباد، اعزام اكيپ جامعه پزشكي به مناطق محروم شهرستان را از ديگر برنامه هاي هفته بسيج عنوان كرد و گفت: فعالیت اصلی این اکیپ ها ویزیت رایگان و تجویز داروهای مورد نیاز بیماران رروستاهای محروم است.

شاهي با اشاره به عملكرد يك سال اخير ناحيه پارس آباد، یکی از برنامه‌های سپاه و بسیج را، ترویج و فرهنگسازی برای ازدواج آسان و کمک مالی برای تهیه اقلام و اثاثیه جوانان در شرف ازدواج دانست و افزود: در اين راستا بسيج جامعه زنان شهرستان در سال 94 به كمك خيرين و بسيجيان براي 8 نوعروس بسيجي نيازمند 24 ميليون تومان كمك هزينه خريد جهيزيه اهدا كرده اند.

وي با اشاره به اينكه بیش از 610 حلقه صالحین شجره طیبه بسیج در سطح شهرستان پارس آباد فعال هستند، بيان كرد: امروز حلقه های صالحین بهترین مکان برای استحکام روحیه معارف دینی هستند و در این راه می توانند کمک بسیار بزرگی به جامعه اسلامی ما بکنند.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج پارس آباد با اعلام اينكه اردوهای جهادی، راهی برای خودسازی و محرومیت زدایی است، اشاره اي هم به برنامه هاي بسيج دانشجويي اين شهرستان كرد و گفت: برپايي اردوهاي جهادي و محروميت زدايي در روستاهاي هزاركندي، حسن كندي، پيريواتلو و اميرخانلو با هدف مرمت سازي مساجد، ساخت سرويس بهداشتي و حمام، نقاشي مدارس، آموزش قرآن و نهضت سوادآموزي در مناطق محروم از جمله فعاليتهاي خوب بسيج دانشجويي شهرستان پارس آباد در سال 94 است.

شاهي خاطرنشان كرد: اعزام 1000 هزار نفر از بسيجيان به مراسم سالگرد ارتحال امام خميني (ره) و اعزام 2700 نفر اعم از آحاد مختلف بسيجيان و دانش آموزان به مناطق عملياتي جنوب و شمال غرب كشور از ديگر برنامه های خوب ما در یک سال اخير بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار