حجت‌الاسلام نظری گفت: بزرگترین مانع استکبار برای دست یابی به اهداف خود در ایران بحث ولایت‌فقیه بوده که پس از انتخابات سال 92 سناریویی 15 ساله برای دستیابی به اهداف خود را طراحی و اجرایی کرده است.
کد خبر: ۸۵۹۹۵۸۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳

حجت‌الاسلام نظری، شامگاه گذشته با حضور در جمع بصیرتی بسیج مهندسین در مسجد امام حسین(ع) شهرستان اراک با اشاره به تعریف حضرت امام خمینی(ره) درباره بسیج اظهار داشت: حضرت امام غفلت از بسیج را غلتیدن در دامن ابرقدرت‌ها مطرح کردند و تاکید فرمودند که نباید بسیج مردمی منحصر به ملت ایران باشد که در همه کشورها باید این بسیج سازماندهی شود.

وی افزود: زمانی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و توانست خود را در جهان مطرح کند که تنها دو قدرت جهانی بلوک شرق و غرب در جهان خودنمایی می‌کردند و کشورها را به سلطه خود درآورده بودند.

استاد حوه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت امام در همان زمان مطرح کردند که جمهوری اسلامی به دنبال سلطه‌طلبی و سلطه‌گری نبوده و خط مشی سلطه ستیزی را دنبال می‌کند، در آن مقطع زمانی حضرت امام با توجه به آینده‌نگری که داشتند می‌دانستند که ترفندهای دشمنان یکی پس از دیگری دامان ملت را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به راهکار حضرت امام در مقابله با سلطه‌گری و سلطه طلبی گفت: امام دریافته بودند که پرچم سلطه ستیزی در ان شرایط با تقابل سختی رو به رو خواهد بود و برای مقابله دستور تشکیل بسیج 20 میلیونی را صادر کردند.

وی افزود: بسیج باید در ان شرایط شکل می‌گرفت و نمادی از حضور مردم در آینده و در مقابله با ترفندهای دشمنان را به منصه ظهور می‌رساند چرا که دشمن به دنبال جداسازی مردم از انقلاب بود و حضرت امام به این نتیجه رسیده بودند که امت بدون امام هیچ خطری برای دشمنان و سلطه‌گران ندارد و بالعکس.

استاد حوه و دانشگاه تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اگرچه ملت ایران مسلمان بودند ولی بدون امام و رهبری خردمندانه تا جایی پیش رفتند که شاه را سایه خدا می‌دانستند، پس برای اینکه نهضت به نتیجه برسد باید مردم در صحنه حضور داشته باشند و این مهم در قالب بسیج 20 میلیونی محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری برای حضور همیشگی بسیج در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف گفت: حضرت آقا دامنه بسیج را گسترده‌تر دانسته‌اند و عنوان می‌کنند کسانی که دل در گرو انقلاب و اسلام و پاسداری از آن دارند بسیجی هستند ولو در هیچ یک از پایگاه اسمی ثبت نکرده باشند.

وی افزود: در نقابل الگوهای طراحی شده از سوی استکبار و دشمنان نظام اسلامی حضور بسیج و مردم گره‌گشا بوده و این مسئله را بارها اثبات کرده‌اند مانند آنچه که در فتنه 88 رقم خورد، حضور مردم رمز حفظ انقلاب است و بهترین شکل این حضور در بسیج تداعی می‌شود.

استاد حوه و دانشگاه تصریح کرد: یکی از مشخصه‌های بسیج تیزبینی و بصیرت در مقابله با سناریو‌هایی است که دشمنان طراحی کرده‌اند، دشمنان در مدت 36 سال از عمر انقلاب در سه دوره الگوهای خود را طراحی کرده‌اند که در اولین دوره آن که دهه اول انقلاب بود نتوانستند با وجود حمایت از رژیم بعث صدام، ترورها، کودتاها و ایجاد مسائل خَلقی کار خود را پیش برد.

آمریکا به بهانه برجام به دنبال نفوذ در ارکان تصمیم‌سازی نظام است

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به در دوره 24 ساله بعدی و پس از رحلت بنیانگذار انقلاب نقشه خود را در سه دولت روی کار آمده به جنگ نرم تغییر داد و توانست در این جنگ به مقاصد خود نزدیک شود و قدم‌های بعدی را برای تغییر در افکار، اعتقادات و باورهای انقلابی بردارد و امروز با وجود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مختلف در سطح جامعه شاهد این هستیم که توانسته بخشی از اهداف خود را تحقق بخشد.

وی افزود: در اغتشاشات 88 کسانی که به سمت بیت رهبری حرکت می‌کردند در کنار شخص رئیس جمهور وقت از آنجا دستور می‌گرفتند، حتی در مجلس شورای اسلامی مهره‌هایی که به عنوان حامی فتنه حرکت می‌کردند، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم سید محسن میردامادی بود که با ایراد سخنرانی اعلام می‌کند که ما اصلاح طلبان در ایران به قدرت رسیده‌ایم و این آمادگی را داریم که با حمایت قدرت‌های غربی نظام ولایت‌فقیه را در ایران ریشه کن سازیم.

در این دوره که پس از انتخابات سال 92 شکل گرفت دشمن نیز مدل جنگ را تغییر داد و در قالب برنامه 15 ساله طراحی کرد که برجام، مذاکرات هسته‌ای و ارتباط با آمریکا بخشی از این برنامه است و دریافتند برای طراحی دقیق سناریوی خود نیازمند کسب اطلاعات دقیقِ بدون واسطه هستند.

استاد حوه و دانشگاه تصریح کرد: دولت سعی کرده تا رفع مشکلات و معضلات جامعه را در گرو ارتباط با آمریکا مطرح کند و بهشت واهی را برای ملت ترسیم سازد که راهکار مناسب رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی است و به مردم القاع کرده که باید دست از شعارهای خود علیه آمریکا بردارند.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی در زمان پذیرش مذاکره با امریکا از سوی دولت یازدهم گفت: "بالاخره تابوی عدم ارتباط با آمریکا شکسته شد" گویی هیچ مشکلی در کشور جز ارتباط با آمریکا وجود نداشته است.

وی افزود: زمانی که مقام‌معظم رهبری تاکید می‌کنند که ما غیر از بحث هسته‌ای آن هم در سطح وزارت خارجه گفت وگویی با آمریکا نداریم می‌بینیم که رئیس جمهور وقت اعلام می‌کند که "برای ارتباط با جهان بستن با کدخدا راحت‌تراست" و این موضوع را به صراحت بیان می‌کند.

استاد حوه و دانشگاه یادآور شد: آمریکا به بهانه برجام به دنبال نفوذ در ارکان تصمیم‌سازی نظام بوده و این هدف خود را مصمم دنبال می‌کند، زمانی که مقام‌معظم رهبری برقراری هرگونه ارتباط با آمریکا را جایز نمی‌دانند شاهد این هستیم که ارتباط تلفنی با رئیس جمهور آمریکا برقرار می‌شود و مشخص می‌شود که برادر آقای روحانی در آخرین لحظه با تماس خود اعلام می‌کند که برادرم در حال بازگشت است و می‌توانید با او صحبت کنید.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به حرکت دیگر مسئولان دولتی بر خلاف دستورات مقام‌معظم رهبری گفت: حتی زمانی که مقام‌معظم رهبری دست دادن با سران آمریکایی را منع می‌کند شاهد این هستیم که به قول خودشان به شکل اتفاقی آقای ظریف با نادیه گرفتن دستور رهبری این حرکت را انجام می‌دهد، دولتمردان کشور برای اینگونه حرکات خود بهانه‌تراشی می‌کنند مردم را کوتاه فکر دانسته و می‌خواهند حقایق را به شکل دیگری جلوه دهند.

وی افزود: دشمن پس از انتخابات 92 احساس کرد که وحدت رویه در کشور وجود ندارد و مردمی که به دولت رای داده‌اند به نوعی موافق آمریکا هستند اما متاسفانه تحلیل آنان از آمار رای دهندگان غلط است.

استاد حوه و دانشگاه تصریح کرد: استکبار جهانی رهبری را بزرگترین مانع بر سر اهداف خود می‌داند چرا که مقام‌معظم رهبری در انتخابات 88 اعلام می‌کند که هیچ گونه تقلبی در انتخابات رخ نداده و اجازه رای گیری مجدد نمی‌دهند و همچنین در قضیه برجام نیز اجازه بازجویی از دانشمندان ایرانی و بازدید از مراکز تحقیقاتی و علمی کشور را نمی‌دهد و به صراحت مقام‌معظم رهبری اعلام می‌کنند که اجازه نفوذ آمریکا را در ایران نمی‌دهم.

استکبار به دنبال حذف شعار "مرگ بر آمریکا" از شعارهای ملت ایران است

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به سناریوی 15 ساله آمریکایی‌ها گفت: آنان تصور می‌کنند که تا پانزده سال دیگر ولایت‌فقیه در ایران نمی‌تواند جلوی حرکات آنان را بگیرد از این‌رو سعی دارند تا شورای رهبری را شکل دهند و هاشمی رفسنجانی قصد دارد تا در خبرگان جدید شورای رهبری را به رای گذاشته و بستر لازم را برای دشمنان در دستیابی به اهدافشان فراهم سازد.

وی افزود: استکبار معتقد است که که با رهبری فردی کسی دیگر جلو دار او نبوده و نسل اول انقلاب نیز از میان برداشته خواهد شد و نسلی که تا 15 سال آینده رشد می‌کند همفکر با آن‌ها بوده و حرکت را برایشان آسان‌ می‌سازد.

استاد حوه و دانشگاه تصریح کرد: این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا سناریوی دشمن به سمت تعامل، نفوذ در داخل کشور و مذاکره تغییر کند و به دنبال این هستند که شعار "مرگ بر آمریکا" از شعارهای ملت ایران حذف شود ولی باید هوشیار بود و سعی کنیم تا این شعار را در مساجد احیاء کنیم.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به حمایت دولت از دشمن گفت: سال گذشته در راستای هدف دشمن برای حذف شعار "مرگ بر آمریکا" از سوی حسام‌الدین آشنا مشاور آقای روحانی به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابلاغ می‌شود که سخنرانان آرام را در مراسم دعوت کرده و از رسانه ملی نیز می‌خواهد تا از تجمعات مردمی به جای کلمه راهپیمایی استفاده کند.

وی افزود: متاسفانه 500 نفر از اساتید خود فروخته نیز در نامه‌ای از رئیس جمهور می‌خواهند که شعار "مرگ بر آمریکا" در نمازهای جمعه نیز سر داده نشود و روحانی نیز اعلام می‌کند که پس از برجام باید مراقب رفتار خود باشیم.

استاد حوه و دانشگاه تصریح کرد: دولتمردان کشور به دنبال این هستند که با تابو شکنی حساسی را از بین ببرند و در حال حاضر نیز برنامه‌ای را در پیش رو گرفته و سعی دارند تا کشور میزبان اجلاس گروه 20 باشد اجلاسی که نه ایران و نه آمریکا عضو آن نبوده و به این بهانه "جان کری" به عنوان عضو ناظر در ایران حضور خواهد یافت.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره اقدامات دشمن برای رسیدن به اهداف خود در ایران گفت: در حال حاضر دشمن به دنبال شبکه‌سازی بوده و ما شاهدیم که با دستگیری جاسوسان رئیس جمهور به دنبال این است که دستگیر شدگان را سرمایه‌های کشور مطرح کرده و این گونه جلوه دهد که سپاه سپاه با بهانه‌جویی آنان را دستگیر کرده و باید آزاد شوند.

وی افزود: در حالی که مردم در کشور سرگرم مذاکرات بودند "وودمن" در قالب هیئت علمی از دانشگاه‌های برجسته تهران بازدید کرده و به تعامل با اساتید و دانشجویان می‌پردازد و پس از بازگشت و ارائه گزارش رسما اعلام می‌کند که دانشجویان و اساتید ایران تمایل به تعامل با ما دارند.

استاد حوه و دانشگاه تصریح کرد: این حرکت یعنی اینکه قصد دارند دانشجویان را در قالب اردوهای دانشجویی به غرب اعزام کنند و این درحالیست که مقام‌معظم رهبری بهترین اردو را برای دانشجویان اردوهای هجرت می‌دانند.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به حضور جک استراو در ایران گفت: جک استراو در سفر خود به ایران از سوی مردم یزد که مرکز حکومت اصلاح‌طلبان است مورد استقبال قرار می‌گیرد و با حضور در دانشگاه یزد اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از دانشجویان می‌کند.

حرکت در مسیر اقتصادمقاومتی از راهکارهای مقابله با نفوذ دشمن است

وی افزود: تا حدی پیش رفته‌اند که اجازه می‌دهند فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران شعب خود را دایر سازند و همین مانده که فست فود آمریکایی نیز بخوریم آنان اگر قصد کمک به ایران را دارند ناوگان هوایی ما را که فلج است امدادرسانی کنند، از طرف دیگر در سه استان کشور تحت عنوان سازمان‌های بشردوستانه دارالایتام تاسیس کرده و 3 هزار مهدکودک را تاسیس می‌کنند و قصد دارند نسلی را برای 15 سال اینده تربیت کنند که پیرو فرهنگ آنان باشند.

استاد حوه و دانشگاه تصریح کرد: استکبار در اقدامی دیگر خواستار تشکیل کنسولگری آمریکا در استان‌های تهران، اصفهان و هرمزگان شدند تا به نوعی سفر به کشور آمریکا را برای مسافران تسهیل بخشند که از سوی مقام‌معظم رهبری مورد مخالفت قرار گرفت.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به حضور بسیج و سپاه در عرق و سوریه گفت: استکبار می‌خواهد در کنار مسئولان دولتی کاری کند که نظام اسلامی دست خود را از یمن، عرق، سوریه و عراق کوتاه کند و این موضوع را مطرح کند که افراد افراطی و تندرو به دنبال نین اقدامی هستند در حقیقت می‌خواهند جنگ روانی سنگینی را علیه رهبری نظام و نیروهای ارزشی ایجاد کرده و آنان را از میدان به در کند.

در چنین شرایط انتظاری که از نیروهای انقلابی و کسانی که در خط مقدم دوران دفاع مقدس بوده‌اند این است که براساس فرمایشات مقام‌معظم رهبری سپاه باید منافذ نفوذ دشمن را شناسایی و منهدم سازد.

استکبار قصد دارد تا با نشان دادن بهشت واهی آنان را به سمت تعامل با خود کشاند و باید دولتمردان را در چنین شرایطی به سمت اقتصادمقاومتی ببریم تا شاید امیدشان از دشمن قطع شود، نباید اجازه دهیم شعار "مرگ بر آمریکا" کمرنگ شود و. تفکر خودباختگی در کشور رشد کند باید تفکرات انقلابی در جامعه نهادینه شود.

گفتمان مقاومت، گفتمان ایستادگی و سازش ناپذیری را در جامعه شاداب و سرزنده نگه داریم و آن را ارتقاء بخشیم، بصیرت باید تابلو و ممیزه یک بسیجی باشد و تلاش کنیم در حراست از نظام اسلامی غفلت نکنیم و به دشمن نشان دهیم که نمی‌تواند جریان انقلاب را در مسیر انحراف قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات