باید در انتخاب اعضای تعاونی افرادی با تخصص‌های مختلف بکارگیری شود و بر حسب تخصص‌های مختلفی که دارند در بخش‌های مربوطه استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۹۹۶۶۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه روال سال‌های گذشته قرار گرفتن افراد خوشنام در راس شرکت‌های تعاونی بوده بنابراین داشتن تخصص و آشنایی به کار اقتصادی توسط این افراد مورد بی‌توجهی قرار گرفته و این امر زمینه ساز برخی مشکلات در این شرکت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه طبقه‌بندی مشاغل در شرکت‌های تعاونی باید مناسب باشد، افزود: باید اعضای تعاونی‌ها براساس تخصص و توانمندی و نیز براساس آشنایی بر امورات اقتصادی در راس این تعاونی‌ها و سایر پست‌های تعاونی‌ها قرار گیرند تا با این امر شاهد توسعه هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی این شرکت‌ها باشیم.

خدابخش با انتقاد از وجود سمتی به عنوان معاون مدیر عامل در شرکت‌های تعاونی بیان کرد: چنین پستی در شرکت‌های تعاونی سبب می‌شود که هزینه‌های زاید بالا رفته و در کنار این امر کارایی شرکت‌ها نیز کاهش یابد که این امر مانعی در مسیر این شرکت‌ها است به طوری که چنین پستی در هیچ یک از کشورهای دنیا وجود ندارد.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل تصریح کرد: باید در انتخاب اعضای تعاونی افرادی با تخصص‌های مختلف بکارگیری شود و بر حسب تخصص‌های مختلفی که دارند در بخش‌های مربوطه استفاده شود چرا که این امر با توجه به تخصص و شناخت افراد از حیطه کاری خود زمینه ساز توسعه فعالیت‌های تعاونی‌ها می‌شود.

وی برگزاری نشست‌هایی به منظور بررسی درخواست‌های تشکیل تعاونی توسط بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه را ضروری دانست و گفت: برای بررسی و پیگیری درخواست‌ها باید این جلسات به صورت مداوم و هفتگی برگزار شده و موانع پیش روی این تعاونی‌های اعم از پیچ و خم‌های اداری و تامین زیرساخت‌های لازم بررسی و برطرف شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر اطلاع‌رسانی در حوزه تشکیل تعاونی در استان اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای در استان و نهادها و ارگان‌های مختلف در این حوزه راهنمایی لازم به متقاضیان تشکیل تعاونی و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شود تا با آگاهی کامل در این زمینه وارد شوند.

ارسال نظرات