خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند:

شناسنامه بسیج در کار و تلاش خلاصه می شود

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شناسنامه بسیج در کار و تلاش خلاصه می شود و بسیجی اهل ریسک کردن است گفت: امروز در عرصه سازندگی باید ریسک کنیم ، ابتکار و خلاقیت داشته باشیم.
کد خبر: ۸۵۹۹۶۸۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، امام جمعه بیرجند در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج مدرسه عشق است و زیبایی، پاکی و خلوص با هدف ساختن و آبادی در آن موج می زند.

وی با بیان اینکه تنها از طریق عشق و ایثار می شود خدایی شد ادامه داد: انسان همواره دعا می کند که خدایا مرا به حقایقی برسان که به خدا نزدیک تر شوم و انسان هیچ گاه با جهل و نفاق و با استیصال به خداوند نزدیک نمی شود.

رضایی اظهار کرد: جذب خداوند شدن همان معنی واقعی عشق است. یک بسیجی، مخلص و خداجوی و ولایتمدار است.

امام جمعه بیرجند افزود: انسان باید اول از شناخت خود شروع کند و معایب و مشکلات درون قلب خودش را پیدا کند و وقتی در معرض گناه یا اشتباهی قرار بگیرد اول به خودش سیلی بزند.

وی با بیان اینکه ریشه مشکلات ما از کجا نشات گرفته است؟ گفت: مراقب باشیم که ذلیل نفس خود نشویم و لقمه حرام را می خوریم و می گوییم که از کجا معلوم که حرام باشد؟

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: مفت خوری نوعی ربا است که معنی آن همان کسب درآمد از راهی بدون تحمل سختی و بدون کار و تلاش بدست انسان می آید.

وی با بیان اینکه شناسنامه بسیج در کار و تلاش خلاصه می شود. بسیجی اهل ریسک کردن است گفت: انسان ها در مقاطع ویژه و حساس شناخته می شوند که امروز ما در مقطعی حساس و مهم قرار داریم.

رضایی خاطرنشان کرد: امروز در عرصه سازندگی باید ریسک کنیم ، ابتکار و خلاقیت داشته باشیم و ارزش ها و علم جوانان خود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در کشوری آزاد و مستقل زندگی می کنیم و باید به جوانان و نخبگان کشور میدان دهیم و زمینه رشد آنان را فراهم سازیم.

رضایی اظهار کرد: از طرفی باید تولید در کشور ما بدرخشد و تکمیل چرخه تولید و رساندن درست تولید به مصرف الگوی صحیح فرهنگ اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: انسان در فرهنگ اسلامی مظهر خالق است و باید سازنده و تولید کننده باشد چرا که قدرت فکر کردن و تصمیم گیری دارد.

امام جمعه بیرجند افزود: عبادت تنها ایستادن در محراب و ذکر زبانی نیست بلکه ایستادن و تعظیم در محضر خداوند و عزت و کمال انسان در کار و تلاش و سازندگی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها