حاج ماشاءالله عابدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان در ارتباط با عوامل اصلی رونق و رواج حماسه عظیم پیاده روی اربعین اظهار داشت: در روایات زیادی به ثواب پیاده روی در این روز اشاره شده است اما اصلی ترین عامل ایجاد این حماسه روایت امام حسن عسگری (ع) است که ایشان یکی از پنج علامت مؤمن را زیارت اربعین عنوان می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۹۹۷۰۷
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

پیشکسوت مداحی اهل بیت (ع) ادامه داد: روایات بسیار متعددی در ارتباط با فضیلت زیارت امام حسین (ع) در نیمه شعبان، روز عرفه، شب‌های جمعه و سایر مناسبات وجود دارد اما مردم، روز اربعین را با حضور خود به حماسه ای بزرگ تبدیل کرده‌اند. این همایش هر سال با شکوه‌تر برگزار می‌شود و نفرات بیشتری در آن حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه به بیان خاطرات حضورش در پیاده روی اربعین سال 92 پرداخت و عنوان کرد: واقعا لذت بردم و استقبال مردم خیلی عجیب و جالب بود. میلیون‌ها نفر حضور داشتند، هر کدام از غذای مورد علاقه خود استفاده می‌کرد و هیچ کاستی و ایرادی هم وجود نداشت.

خدمت‌رسانی مطلوب مردم عراق به زائران حسینی

عابدی خدمت رسانی عراقی‌ها به زائران حسینی را بی‌نظیر توصیف کرد و بیان داشت: برخی از دوستانم می‌گفتند که ما فقط کرایه رفت و برگشت مرز را دادیم و در کشور عراق هیچ خرجی نداشتیم. مردم عراق در مسیر اربعین به بهترین صورت ممکن خدمت می‌کنند؛ حتی برخی از هتل‌ها نیز به‌طور رایگان در اختیار زائران قرار می‌گرفت. بسیاری از عراقی‌ها به ما التماس می‌کردند که به خانه‌هایشان برویم تا نیازهای ما را تأمین کنند.

این مداح خاندان عصمت و طهارت، کربلا در روز اربعین را نمونه‌ای از بهشت دانست و اظهار داشت: به حرف خود عقیده دارم چرا که در بهشت بذل و بخشش وجود دارد و در اربعین نیز این بذل، برادری و اتحاد موج می‌زند. اربعین؛ آفریننده سرور عقیدتی و عاطفی است.

وی در ارتباط با حضور 20 میلیونی زائران در همایش اربعین ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم به ورود دسته دسته مردم به دین خدا اشاره می‌کند و می‌فرماید «و رأیت النّاس یدخلون فی دین الله افواجا». مرحوم آیت‌الله بهجت، سخن ظریف و دقیقی دارند که «وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کند، مردم سیدالشهدا (ع) را بیشتر از ایشان می‌شناسند زیرا حضرت ولی عصر (عج) خود را به عنوان فرزند حسین بن علی (ع) معرفی می‌کند.»

عابدی ضمن بی اثر خواندن تهدیدهای وهابیت علیه زائران تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز تهدیدهایی وجود داشت و امسال هم به طور طبیعی وجود دارد. ما به وجود پروردگار اعتقاد داریم و خداوند متعال نیز با ایجاد رعب و حشت در دل دشمنان، آن‌ها را می‌ترساند.

این پیشکسوت مداحی یادآور شد: در زیارت عاشورا هم به سیدالشهدا (ع) عرض می‌کنیم «بأبی انت و اُمی» و پدر و مادر خود را در راه امام حسین (ع) ناقابل می‌دانیم. مردم نیز شهادت در راه سید و سالار شهیدان را دوست دارند و از تهدیدهای پوچ و تهی نمی‌هراسند. تهدیدها نه تنها تأثیری ندارند بلکه باعث افزایش اتحاد شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین هستند.

حضور پیروان سایر ادیان؛ بیانگر بین‌المللی بودن شخصیت سیدالشهدا (ع)

وی در پایان حضور مردم سایر ادیان در مراسم اربعین را بیانگر بین‌المللی بودن شخصیت امام حسین (ع) دانست و خاطرنشان کرد: سیدالشهدا (ع) تنها به شیعیان محدود نمی‌شود و در بین بوداییان، ارمنی‌ها، مسیحیان و سایر ادیان نیز طرفداران زیادی دارد.

انتهای یپام/

ارسال نظرات