خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی گفت: در این ایامی که فصل سازندگی و ایجاد امید و نشاط در همه عرصه‌ها در روستا و شهر است؛ شجره طیبه بسیج که ریشه در اعماق همه اقشار و گروه ها دارد با کار و تلاش به میوه شیرینی تبدیل می شود.
کد خبر: ۸۵۹۹۷۳۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، وجه الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بسیجیان، ایثارگران و خانواده شهدا اظهار کرد: بسیج خدمت ارزنده‌ای به مردم خراسان جنوبی انجام داده و امیدواریم آثار و برکات آن را در آینده مشهود باشد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، تلاش و نگاه از درون گفت: در دولت بنا به دستور دکتر روحانی اقدامات اساسی از ناحیه معاونت وزارت کشور انجام شد و در همه استاندار‌ی های سراسر کشور سیاست‌هایی تدوین شد و این مسوولیت در استان به معاونت عمرانی محول شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در شورای اداری هم دستورالعمل‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرایی کردن، به مرحله عملیاتی و تحقق بخشیدن به همه مدیران ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: همه اقشار و گروه‌ها در سنین مختلف، عضو این شجره طیبه صالحین هستند که آنچه در وسع و توانشان است را در طبق اخلاص می‌گذارند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که واژه بسیج، واژه پاکی، اخلاص، فداکاری، تلاش و پیگیری‌های مخلصانه برای ایجاد امید و شادابی در همه عرصه‌ها است؛ گفت: بسیج امتحان خود را در سخت ترین شرایط 8 سال دفاع مقدس پس داد.

وی متذکر شد: یک وجب از خاک ایران را در سخت ترین شرایط که همه استکبار علیه ایران بسیج شده بودند از دست ندادیم و این موضوع جز با وفاداری میسر نمی‌شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در زمان حضور کوتاه خود در میادین رزم، بسیجیانی را دیدم که چه فداکاری‌ها و از خود گذشتگی کردند که بسیار ارزنده است که قابل تصویر و تقدیر نیست.

خدمتگزار یادآور شد: در این ایامی که فصل سازندگی، عمران و آبادانی، رفع مشکلات، موانع و ایجاد امید و نشاط در همه عرصه‌ها در روستا و شهر است و طبیعتا باید تلاش‌های زیادی انجام شود تا این شجره طیبه و این درخت ریشه در اعماق همه اقشار و گروه ها دارد به میوه شیرینی تبدیل شود.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: چنانچه جایی نیاز به همراهی دارد همه نهادهای انقلابی، همه طیف‌ها و اقشار جامعه چه در دانشگاه‌ها، مدارس و غیره که در این نظام حضور دارند باید صادقانه و خالصانه کمک کنند و شرایط مقطع زمانی فعلی به گونه‌ای نیست که هر کس به فکر خودش باشد بلکه همه ظرفیت‌ها باید بکارگرفته شود و برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش کنند.

خدمتگزار در خصوص سیاست خارجی گفت: در مقطع زمانی کنونی در سیاست خارجی به حول قوه الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت و پشتیبانی ایشان و تدابیری که دولت تدبیر و امید به خرج داده در جهان فعلی ما به عنوان کشوری که دارای گفتمان منطقی و درست که حافظ منافع ملی و حفظ عزت این مردم هستیم تلاش کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که کشورهای صاحب قدرتی که تصور می‌کردند جایی در دنیا دارند پذیرفتند پای میز مذاکره با ما بنشینند؛ گفت: براساس تعامل سازنده و گفتمان حقوقی درست به دنیا اثبات کردیم که تصمیماتی که کشورهای مستکبر گرفتند به ناحق است و باید اصلاح و لغو شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بنا به گواه تاریخ ایران تنها کشوری است که در شورای امنیت توانست 6 قطعنامه‌ای که علیه ‌اش صادر شده بود را لغو کند و به عنوان کشوری مقتدر آماده تعامل سازنده است.

خدمتگزار خاطرنشان کرد: سفرای ایران که خارج از کشور بودند در طی اجتماعی در ایران همه می‌گفتند "بهترین فرصت برای ما در حال حاضر به عنوان کشوری قدرتمند و توانمند دارای امنیت فراهم شده چراکه تمام کشورهایی در آنجا ماموریت داریم به دنبال این موضوع هستند که با کشور ما به عنوان کشوری قدرتمند ارتباط تعامل داشته باشند" و این موضوع به جز با هوشیاری، صبوری مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر دولت حاصل نمی‌شد.

وی ادامه داد: در کنفرانس کشورهای صادرکننده گاز که مسوولین چندین کشور به ایران آمدند که قبلاً تبلیغ می‌کردند کشور ایران کشور نا امن و نباید از مرز آن عبور کنند اما در حال حاضر کشور ایران را به عنوان داشتن امن ترین مرز معرفی می‌کنند.

خدمتگزار ادامه داد: تقدیم کردن هدیه نفیس قرآن از طرف رئیس جمهور روسیه به رهبرمان نشان از این موضوع دارد که دستور، راهبرد و مبنای تصمیم گیری قرآن کریم است چراکه قرآن بر مبنای صلح، امنیت، صلح، آرامش، دوستی و رعایت حقوق و برخورد جدی با دشمنان است.

وی با بیان این‌که به لحاظ امنیت خارجی کشورهایی که در همسایگی ما هستند هر کدام به شکلی مشکل دارند؛ گفت: داعش برای بسیاری از کشورها شرایط نا امنی را به وجود آورده است و در قلب اروپا این رفتارهای ناهنجارانه که خون ملت را می‌ریزند را محکوم می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر غربی‌ها هزینه‌هایی که خودشان برای تشکیل این گروه‌های تروریستی داده‌اند دامن خودشان را گرفته و برایشان مشکل ایجاد کرده است و ما باید از این فرصت به نفع خودمان استفاده کنیم که اجازه ندهیم به هیچ وجه هیچ کس در هیچ نقطه ایران اسلامی در سر بپروراند که ناامنی ایجاد کند.

خدمتگزار افزود: با هوشیاری و دلسوزی نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در حال حاضر از نظر امنیت داخلی بهترین شرایط را داریم و باید مراقب باشیم که دشمن در شرایط سخت با روش‌های نرم ممکن است رفتارهایی از خود نشان دهد و باید آمادگی لازم همیشه داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تهدیدات دشمن در حوزه های مختلف ممکن است صورت گیرد اما براساس تجربه چندین ساله این رفتارها را به حول قوه الهی شناسایی کردیم و متناسب با آن آمادگی لازم را داریم.

خدمتگزار یادآور شد: در حوزه اقتصاد با مشکلات و کمبودها و نارسایی مواجه هستیم کاهش قیمت نفت و کاهش درآمد که براساس بودجه صورت می گیرد و نیز در حوزه اشتغال و عمران مشکلاتی داریم اما آینده بسیار درخشانی پیش رو داریم.

وی ادامه داد: بخشی از این مشکلات به دلیل شرایط خاصی و بخشی نیز به دلیل کم توجهی برخی است که باید به آن بپردازیم و با رفتار، دقت و تلاش خود در حوزه معرفی درست معروف‌ها و حوزه معرفی درست منکرها و حمایت از معروف‌ها با خدمت صادقانه در همه ابعاد عمل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که چنانچه تلاش کنیم مشکلی از مشکلات حوزه تولید و اشتغال برای جوانان را حل کنیم بزرگترین معروف را انجام داده‌ایم؛ گفت: امیدواریم همه ما از این سرمایه ارزنده، شجره طیبه بسیج سازندگی و بسیجی که در همه اقشار نفوذ دارد قدم‌های خوبی برداریم.

خدمتگزار افزود: در کنار هم با صمیمیت و اخلاص مسائل استان را دنبال کنیم و آن‌ها را به لطف خدا حل کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها