خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: معاون و مربي پرورشي به عنوان الگوي رفتاري دانش آموزان بايد خود الگو باشد.
کد خبر: ۸۵۹۹۷۸۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از اداره آموزش و پرورش، در راستاي ارتقاي حرفه اي نيروي انساني حوزه معاونت پرورشي و فرهنگي، اولين جلسه طرح توانمند سازي معاونان و مربيان پرورشي مدارس استان قزوين(حيات طيبه) برگزار گرديد.

سالار قاسمي مديركل آموزش و پرورش استان، در اين جلسه با يادآوري دعاي ابتداي سال تحصيلي كه فراز هايي از دعاي پر فيض عرفه بود، به محور هاي شعار سال تحصيلي 95-94 آموزش و پرورش استان اشاره كرد و بيان نمود: بايد در دانش آموزان نشاط معنوي ايجاد نمود. معنويت بدون نشاط معنويت صوري است، بايد به گونه اي برنامه ريزي كرد كه دانش آموزان از فعاليت هاي پرورشي لذت ببرند، معاون و مربي پرورشي به عنوان الگوي رفتاري دانش آموزان بايد خود الگو باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ويژگي هاي يك مدرسه خوب خاطر نشان نمود: مدرسه خوب مدرسه اي است كه كتاب خوان بيشتر و نماز خوان بيشتري داشته باشد.

اين مسئول فرهنگي و تربيتي در ادامه سخنان خود اظهارداشت: لحظه لحظه بچه هاي ما در معرض خطرند و بايد براي مصونيت آن ها از خطرات آسيب هاي اجتماعي، اعتياد و... برنامه ريزي نمود، بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم كه دانش آموزان هم خوب درس بخوانند و هم با اخلاق باشند، نماز اول وقت، بازی و درس خواندن از توصیه های امام به فرزندان خود بود، اگرچه بستر آسیب های اجتماعی وجود دارد بستر تربیت صحیح نیز وجود دارد، قبل از صلاحیت های حرفه ای باید انگیزه کار تربیتی داشت.

قاسمي با اشاره به ویژگی های معلم خوب گفت: الگو، ملجا و پناهگاه دانش آموزان بودن، حریص در تربیت، رافت، محبت و مهربانی، صبور و شکیبا بودن، سعه صدر داشتن، به وجود آوردن احساس نیاز در دانش آموزان از ویژگیهای یک معلم خوب است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين انصاري معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل با تبريك هفته بسيج با اشاره به فلسفه تشكيل طرح حيات طيبه،جلسات اين طرح را به عنوان اتاق فكر حوزه پرورشي عنوان نمود.

حجت الاسلام و المسلمين انصاري به آسيب شناسي حوزه پرورشي و فرهنگي پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر حدود 60 درصد از نيروهاي اين حوزه داراي رشته غير مرتبط مي باشند كه بايد با برنامه اي دقيق براي توانمند سازي آن ها اقدام نماييم .

انصاري با تشريح طرح كيفيت بخشي فعاليت هاي پرورشي افزود:حذف برنامه هاي موازي، كاهش حجم برنامه ها و افزايش اثر بخشي معاونان و مربيان پرورشي از اهداف اجراي اين طرح است.

اين مقام مسؤول، فهم و تبليغ دين و اجراي دستورات دين را از وظايف اصلي معاونان و مربيان پرورشي عنوان نمودند و اظهار داشتند: براي فهم دين بايد اهل مطالعه بود تا بتوان به شبهات ديني دانش آموزان پاسخ داد.

ايشان در ادامه، حاضران در جلسه را به تعامل با مراكز علمي و آموزشي، حساس بودن به دغدغه هاي فرهنگي مقام معظم رهبري ،  ارتباط با علما و زهاد و تلاش در جهت ايجاد نشاط معنوي در دانش آموزان سفارش نمود.

كياني رييس اداره امور تربيتي نیز با خير مقدم گويي به مدعوين در باره طرح حيات طيبه و اهداف آن و ساير برنامه هاي حوزه معاونت پرورشي توضيحاتي را ارائه نمودند.

رييس اداره امور تربيتي تبيين سياست هاي ابلاغي از وزارت متبوع و هم چنين تشريح برنامه هاي حوزه معاونت پرورشي و فرهنگي استان در تعامل نزديك با معاونان و مربيان پرورشي مدارس ، توانمند سازی، آگاهی بخشی و تقویت انگیزه نیروهای پرورشی و ارتقای مهارت های حرفه ای آنان، افزايش توانايي‌هاي علمي، تخصصي و حرفه‌اي معاونين و مربيان پرورشي و افزایش اثر بخشی برنامه ها و فعالیت های تربیتی و فرهنگی را از جمله اهداف طرح حيات طيبه برشمردند.

كياني در ادامه سخنان خود در باره فراخوان مقاله همايش علمي-ملي تربيت، ضرورت، تعريف و اقسام برنامه ريزي و گام هاي برنامه نويسي و بومي سازي برنامه سالانه پرورشي توضيحات لازم را ارائه نمودند.

گفتنی است كه طرح توانمند سازي معاونان و مربيان پرورشي مدارس استان قزوين(حيات طيبه) با هدف توانمند سازی، آگاهی بخشی و تقویت انگیزه نیروهای پرورشی و ارتقای مهارت های حرفه ای آنان، افزايش توانايي‌هاي علمي، تخصصي و حرفه‌اي معاونين و مربيان پرورشي و افزایش اثر بخشی برنامه ها و فعالیتهای تربیتی و فرهنگی از ابتداي آذر ماه به صورت ماهیانه (هرماه یک بار) تا پايان خرداد 1395در سطح استان اجرا مي‌گردد.

1006/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها